کریستیانو در قرنطینه!

«باور کنید فوتبال آنقدرها هم مهم نیست!» این جمله یکی از مطرح‌ترین کارشناس‌ها و مجریان تلویزیونی فوتبال در دنیا یعنی گری لینه‌کر، به وضوح نشان می‌دهد که ماجرای کروناویروس، چقدر در تمام دنیا جدی شده است. تا امروز بعضی از مدیران فدراسیون فوتبال در کشورهای مختلف، مقابل ایده لغو بازی‌ها مقاومت می‌کردند اما با تعویق رسمی لیگ برتر و لیگ قهرمانان، کرونا رسما زورش را به فوتبال نشان داد. ویروس مرگبار، تام هنکس و همسرش را هم درگیر کرده و کریس رونالدو، این روزها در شهر زادگاهش در قرنطینه به سر می‌برد.

آریا رهنورد

تورین؛ همه چیز از اینجا شروع شد

در بین همه کشورهای اروپایی، بیشتر نگرانی‌ها در مورد ویروس کرونا در «ایتالیا» جریان داشت. دومین آمار رسمی مبتلایان در دنیا و دومین آمار مرگ و میر بر اثر این ویروس در جهان، در کشور ایتالیا رقم خورده است. با این وجود مسابقات ورزشی در این کشور تا همین چند روز قبل ادامه داشتند. نتیجه این روند، ابتلای ستاره جوان یوونتوس دنیله روگانی به بیماری کووید 19 بود. او اولین فوتبالیست در تمام دنیا بود که به این ویروس مبتلا شد. از آن‌جایی که روگانی در روزهای گذشته همواره حضور ثابتی در اردوهای یوونتوس داشت حالا این نگرانی وجود دارد که همه مهره‌های این تیم به این بیماری دچار شده باشند. کریس رونالدو سرشناس‌ترین مظنون به بیماری کووید 19 است که حاضر نشد به ایتالیا برگردد و این روزها در زادگاهش مادیرا در قرنطینه به سر می‌برد. موضوعی که موجب وحشت ساکنان این شهر نیز شده است. قوانین قرنطینه این روزها در کشور ایتالیا به صورت سفت و سخت دنبال می‌شود و عبور و مرور غیرضروری، در این کشور حتی ممکن است منجر به زندانی شدن افراد نیز بشود.

مبتلایان سرشناس

سرمربی تیم فوتبال آرسنال، یکی از شناخته‌شده‌ترین افرادی است که ابتلای آنها به کروناویروس رسما تایید شده است. میکل آرتتا شروع نسبتا خوبی در آرسنال داشته و حالا این موضوع، یک چالش بزرگ برای او به شمار می‌رود. دنیز آیتکین داور سرشناس بوندس‌لیگا نیز به این بیماری دچار شده است. ستاره جوان چلسی کالوم هادسون اودوی در روزهای گذشته با کرونا دست و پنجه نرم کرده و به گفته خودش، به وضعیت ایده‌آل بازگشته است. حال دانیله روگانی نیز مطلوب توصیف شده است. حتما می‌دانید که کرونا مقابل سیستم ایمنی قدرتمند، شکست می‌خورد و ورزشکارها عموما از سیستم ایمنی قدرتمندی برخوردار هستند.

دیگر شوخی نکردن رودی!

درست مثل دنیای فوتبال، دنیای بسکتبال نیز تحت تاثیر انتشار گسترده ویروس کرونا قرار گرفته است. «رودی گوبر» اولین بسکتبالیستی بود که رسما به کووید 19 دچار شد. او فقط یک روز قبل از اعلام این خبر، با یک شوخی زشت و عجیب در واکنش به احتمال ابتلا به کرونا، به همه میکروفن‌ها و درهای سالن کنفرانس خبری دست زده بود. همه رقابت‌های بسکتبال ان.بی.ای پس از اعلام این خبر تا 30 روز رسما تعطیل شده‌اند. البته این اتفاق قابل تحسین را نیز نباید نادیده گرفت که ستاره‌های باشگاه‌های مختلف به خاطر تعطیلی مسابقات، حقوق کارکنان ورزشگاه‌های خانگی تیم‌شان را تا یک ماه آینده از حساب شخصی پرداخت کرده‌اند.

لیگ قهرمانان؛

تا اطلاع ثانوی تعطیل

رقابت‌های این هفته لیگ قهرمانان، کم و بیش بدون حضور تماشاگرها برگزار شد و قرار بود دیدارهای هفته آینده نیز چنین سرنوشتی داشته باشد اما رسما اعلام شد که یوفا تصمیم به لغو کامل بازی‌های لیگ قهرمانان و لیگ اروپا گرفته است. جالب اینجاست که در انگلیس، بازی‌ها همچنان با حضور تماشاگرها برگزار می‌شد و لیورپول در حضور هوادارانش در آنفیلد میزبان آتلتی بود اما بالاخره انگلیسی‌ها نیز کوتاه آمدند و اعلام کردند که بازی‌ها حداقل برای دو هفته لغو می‌شوند. دیدارهای اسپانیا، ایتالیا، فرانسه و آلمان نیز برای مدتی به تعویق افتاده‌اند.

فرانسه و اسپانیا؛ مشکل فرهنگی!

اگرچه به دلیل انتشار کرونا، چند دیدار از لیگ قهرمانان بدون تماشاگر برگزار شد اما هزاران هوادار والنسیا بیرون از ورزشگاه مستایا تجمع کرده‌اند و هزاران هوادار پاری سن ژرمن نیز با حضور در اطراف پارک دو پرنس، شکست دادن دورتموند و صعود به جمع هشت تیم برتر لیگ قهرمانان را جشن گرفتند. این موضوع با انتقادهای وحشتناکی روبه‌رو شده است. چراکه همه می‌دانند بدون تماشاگر شدن مسابقات، به دلیل تلاش برای حفظ سلامت هوادارها بوده اما ظاهرا این هوادارها، ارزش چندانی برای سلامتی خودشان قائل نیستند.

یو اف سی تعطیل نمی‌شود

یکی از مسابقه‌های ورزشی دنیا که هنوز به خاطر کرونا تعطیل نشده، رقابت‌های ام.ام.ای یا همان هنرهای رزمی میکس است. دانا وایت به عنوان رییس سازمان یو اف سی، رسما اعلام کرده که با وجود همه فشارها، این مسابقات ادامه دارد و احتمالا بدون حضور تماشاگر برگزار می‌شود. این تصمیم با انتقادهای زیادی همراه شده است. چراکه در رشته ام.ام.ای، ورزشکارها دائما در برخورد مستقیم با یکدیگر هستند.

کریس رونالدو سرشناس‌ترین مظنون به بیماری کووید 19 است که حاضر نشد به ایتالیا برگردد و این روزها در زادگاهش مادیرا در قرنطینه به سر می‌برد. موضوعی که موجب وحشت ساکنان این شهر نیز شده است

المپیک، فعلا هست

رییس جمهور آمریکا در روزهای گذشته مستقیما در مورد المپیک اظهارنظر کرده و دست روی این نکته گذاشته که بهتر است این رقابت‌ها، یک سال به تاخیر بیفتد. ژاپنی‌ها اما در پاسخ به ترامپ، رسما اعلام کرده‌اند که فعلا قصد جابه‌جایی زمان المپیک را ندارند. با این وجود به نظر می‌رسد که برگزاری رقابت‌های یورو 2020 و همچنین المپیک 2020 در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و احتمال لغو هر دو رقابت، وجود خواهد داشت.