کیهانی قهر کرد، داوری رئیس شد

مجمع انتخاباتی فدراسیون دوومیدانی که قرار بود از ساعت ۱۰ صبح روز گذشته آغاز شود به دلیل به حد نصاب نرسیدن اعضای آن با تاخیری حدود یک و نیم ساعته همراه بود. سرانجام با حضور مهدی علی‌نژاد معاون وزیر ورزش و جوانان مقرر شد این مجمع علیرغم به حد نصاب نرسیدن تعداد اعضا (با ۲۷ عضو حاضر اصلی و یا نماینده آنها و یک رای کمتر از حداقل حدنصاب) آغاز شود و یک رای هم به صورت تلفنی اخذ شود. این موضوع با اعتراض مجید کیهانی رییس سابق فدراسیون و یکی از کاندیداها همراه بود. از میان ۱۰ کاندیدای حاضر تنها کاندیدا مجید کیهانی، افشین داوری و احسان مهاجرشجاعی برای ادامه رقابت باقی ماندند و هفت کاندیدای دیگر انصراف دادند. مجید کیهانی چند بار به موارد موجود در مجمع اعتراض کرد که با تذکر جدی مهدی علی‌نژاد همراه بود و سرانجام کیهانی به نشانه اعتراض مجمع را ترک کرد. در نهایت در پایان رای‌گیری افشین داوری با کسب ۲۰ رای از ۲۸ رای به عنوان رییس فدراسیون دوومیدانی انتخاب شد. مجید کیهانی هم هشت رای کسب کرد. مجید کیهانی در طول چهار سال ریاستش بر دوومیدانی با انتقادات بسیار زیادی مواجه شد. او حالا صندلی‌اش را به افشین داوری سپرد که سابقه ریاست دوومیدانی را دارد و البته چند ماه پیش قصد ریاست بر والیبال را داشت که با نظر وزارت ورزش و جوانان از گردونه رقابت بیرون آمد. حال باید دید در سال المپیک و در شرایطی که ویروس کرونا همه چیز را تحت‌الشعاع قرار داده، چه سرنوشتی در انتظار دوومیدانی است.

     

سقوط رنکینگ سابریست‌ها

موقعیت تیم‌های شمشیربازی اسلحه سابر در قاره‌های مختلف که در تلاش برای کسب سهمیه المپیک هستند در جدولی با عنوان رنکینگ المپیکی مشخص می‌شود. در این رنکینگ تیم ایران جایگاه هفتم را در اختیار دارد. جایگاه هفتم ایران در رنکینگ المپیکی بعد از جام جهانی لوکزامبورگ و با یک پله سقوط به دست آمده است. جام جهانی لوکزامبورگ به تازگی به پایان رسید و در این جام تیم ایران صاحب جایگاه هشتم شد. با کسب این جایگاه و امتیازات به دست آمده از حضور در این جام، مجموع امتیازات المپیکی ایران از ۲۰۶ به ۲۳۲ رسید. با این حال تیم ایران در رنکینگ المپیکی یک پله سقوط کرد و در رده هفتم ایستاد. این در حالی است که تیم ملی شمشیربازی ایران پیش از این سهمیه المپیک خود را قطعی کرده بود. این تیم با حضور در پنج رویداد گزینشی المپیک (بدون احتساب جام جهانی لوکزامبورگ) به عنوان بهترین تیم آسیایی سهمیه حضور در المپیک ۲۰۲۰ توکیو را به دست آورد. عنوان هفتمی در لوکزامبورگ در حالی به دست آمد که نتیجه این مسابقات تاثیری در سهمیه المپیک سابریست‌ها نداشت و علی پاکدامن، محمد رهبری و محمد فتوحی بدون پیمان فخری و مجتبی عابدینی سرمربی و کاپیتان تیم به مصاف رقبا رفتند.

     

تمرین کریمی با وجود کرونا

علیرضا کریمی دارنده سه مدال نقره و برنز رقابت‌های جهانی به عنوان یکی از چهره‌های سرشناس اما مصدوم اردوهای تیم ملی بود که طی ماه‌های گذشته با انجام اقدامات ویژه درمانی و پزشکی، روند رو به جلو و موفقیت‌آمیزی را برای بازگشت به میدان داشت. هرچند لغو اردوی تیم ملی گریبان او را هم گرفت و اجازه نداد تا تمرینات خود را در خانه کشتی و زیر نظر کادر فنی و پزشکی مخصوص تیم ملی دنبال کند، اما او همچنان در کرج مشغول پشت سر گذاشتن تمریناتش است. کریمی گفت:«متاسفانه شیوع ویروس کرونا همه چیز را به هم زد و روند برگزاری اردوهای تیم ملی دچار لطمه شد. ما هنوز سه سهمیه المپیک کسب نکرده‌ایم که یکی از سهمیه‌ها در همین وزن من است. امیدوارم با پشت سر گذاشتن این روزها بتوانیم به همان شرایط مطلوب همیشگی برسیم و با کسب سهمیه‌های باقیمانده با ترکیبی کامل راهی المپیک شویم.»