ورزشی‌ها در مراسم تشییع پیکر شهید سلیمانی

رضا صالحی‌امیری رییس کمیته ملی المپیک در مراسم تشییع پیکر شهید سردار سپهبد قاسم سلیمانی عنوان داشت:«به ملت بزرگ ایران و جهان اسلام تسلیت می‌گویم آنچه امروز انسان را در بهت و حیران می‌برد و شوک ایجاد می‌کند، موج انسان‌هایی است که برای تشییع از این شهید آمده‌اند. باور داریم این حرکت شبیه به تشییع پیکر حضرت امام خمینی است. این یعنی احیای دوباره ارزش‌های انقلاب، وفاق، همدلی و همگرایی یک ملت. این یعنی چراغ فروزان انقلاب خاموش نخواهد شد.» وی افزود:«همه ملت یک صدا می‌گویند ما حاج قاسم هستیم،‌ این شعار ملت می‌گوید انقلاب مسیر خود را ادامه می‌دهد. روح سردار سلیمانی شاد، امیدوارم همه کسانی که درد نظام و انقلاب را دارند پیروان حقیقی این شهید عزیز باشند.» همچنین مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان، روسای فدراسیون‌های ورزشی به همراه مدیران کل ستادی همراه با سیل خروشان مردم در تشییع پیکر شهید عالی مقام سردار سپهبد قاسم سلیمانی حضور یافتند.

     

کار  بوکس دوباره سخت شد

رقابت‌های بوکس انتخابی المپیک در قاره آسیا از 15 بهمن در شهر ووهان چین برگزار می‌شود و بوکسور‌های قاره کهن برای کسب سهمیه المپیک تلاش خواهند کرد. قرار است قرعه‌کشی این مسابقات با سیدبندی انجام شود. طبق این برنامه در هر وزن چهار نفر برتر (طبق آخرین نتایج بوکسور‌ها در قهرمانی آسیا و قهرمانی جهان) در چهار جهت جدول چیده می‌شوند تا پیش از نیمه‌نهایی رودرروی هم قرار نگیرند. این اتفاق مسیر کسب سهمیه المپیک را برای بوکسور‌هایی که در سید قرار ندارند، دشوار خواهد کرد. رقابت‌های کسب سهمیه المپیک برای نخستین بار در هشت وزن 52، 57، 63، 69، 75، 81، 91 و +91 کیلوگرم برگزار می‌شود.

     

مدال المپیک برنامه‌ریزی می‌خواهد

احسان حدادی ملی‌پوش دوومیدانی ایران که مدتی است در کیش اردوی تدارکاتی برای المپیک دارد، درباره کارش با حسین توکلی که این روزها به خاطر قرارداد نداشتن کنارش نیست، گفت:«با وزیر ورزش راجع به مربی بدنساز و کسی که چند سالی در کنارم بود صحبت کردم تا بتوانم از تجربیات حسین توکلی به عوان کسی که مدال طلای المپیک در کارنامه دارد، استفاده کنم. تاکنون قراردادی با او بسته نشده و وی همراهم نیست. امیدوارم قراردادش زودتر بسته شود تا بتوانم به شکل خیلی قوی خودم را برای المپیک آماده کنم.» او که با نایب‌قهرمانی درالمپیک لندن تنها مدال دوومیدانی ایران در المپیک را به دست آورد، درباره نتیجه‌ای که می‌خواهد در المپیک 2020 توکیو به دست بیاورد، افزود:«من برای چهارمین بار طعم المپیکی‌شدن را تجربه می‌کنم و باید شرایط از مسابقات قبلی برای من بهتر باشد. راحت می‌توانم یک برنامه‌ریزی داشته باشم تا کشورم را برای دومین بار در رشته دوومیدانی صاحب مدال المپیک کنم اما فقط این موضوع به من مربوط نمی‌شود بلکه خیلی دیگر از عوامل هستند که در این موفقیت تاثیرگذار خواهند بود. مهمترین مسئله برای یک ورزشکار نداشتن دغدغه است.»

     

جنگ سهمیه در رینگ

احسان روزبهانی بوکسور المپیکی تیم ملی ایران درباره شرایط تیم ملی بوکس ایران برای حضور در رقابت‌های انتخابی المپیک بهمن‌ماه چین، توضیح داد:«کادر فنی با دور کردن حواشی از تیم ملی به بهترین شکل و در حد توان این رشته، برای موفقیت ملی‌پوشان تلاش می‌کنند. توان بوکس ما در همین حد است وقتی برای هیچ‌یک از ارکان اجرایی ورزش کشور اعم از وزارت ورزش مهم نیست که در این شرایط بیش از این نمی‌توان برای آن کاری کرد.» او در پاسخ به این سوال که آیا بار دیگر می‌تواند سهمیه المپیک را برای ایران کسب کند؟ توضیح داد:«توکل من به خدا است و تنها باید تلاش کنم. با توجه به سیدبندی کار ما کمی سخت‌تر شده است، اما ما برای کسب سهمیه می‌جنگیم. ان‌شاءا... همان‌طور که آقای استکی گفت، در همه اوزان کسب سهمیه کنیم.»