والیبال تعطیل شد، بسکتبال نه!

نشست تصمیم‌گیری پیرامون نحوه برگزاری ادامه دیدارهای مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر ایران، جام سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی عصر دیروز با حضور مدیران عامل و سرمربیان تیم‌های لیگ برتری در محل فدراسیون والیبال برگزار شد. در این جلسه نماینده‌های باشگاه‌های مختلف نظرات خود را اعلام کردند و در نهایت مقرر شد پرونده مسابقات لیگ برتر والیبال باشگاه‌های کشور در سال جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا بسته شود. در این بین تنها موضوع مطالبات بازیکنان و مربیان باقی ماند که مقرر شد فدراسیون والیبال برای حل این موضوع جلسه‌ای را به مدیران عامل باشگاه‌ها برگزار کند تا طرفین به جمع‌بندی نهایی برسند. این در حالی است که جلسه مشابه برای لیگ بسکتبال نیز برگزار شد که طی آن خبری از تعطیلی لیگ نبود و تصمیم به ادامه مسابقات منتهی بدون حضور تماشاگران گرفته شد!

    

واترپلو از المپیک دورتر شد

به دنبال شیوع ویروس کرونا در چین و انصراف قزاقستان از میزبانی مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۲۰ واترپلو، تکلیف نماینده قاره آسیا برای حضور در المپیک توکیو با چالش جدی مواجه شد. بعد از لغو این میزبانی خبر رسید فدراسیون جهانی تصمیم دارد سهمیه المپیک را به قزاقستان به عنوان تیم قهرمان بازی‌های آسیایی بدهد. موضوعی که با واکنش فدراسیون ایران مواجه شد. ایران به فدراسیون جهانی پیشنهاد برگزاری دیدار پلی‌آف با قزاقستان در کشور سوم را داد که حالا شیوع ویروس کرونا چالش جدیدی را ایجاد کرده است. چراکه در صورت قبول فدراسیون جهانی، بحث ویزا و کشور میزبان مطرح می‌شود که با توجه به بسته بودن مرزهای هوایی و زمینی می‌شود گفت تقریبا کار غیرممکنی است. حال باید صبر کرد و دید سرانجام این پرونده چه خواهد شد.

    

تایید طلای المپیک کمیل

به دنبال مثبت شدن تست دوپینگ نفرات اول و دوم مسابقات کشتی آزاد در وزن 120 کیلوگرم بازی‌های المپیک2012 لندن، عنوان نخست بازی‌ها به کمیل قاسمی رسید که با پیگیری‌های کمیته ملی المپیک ایران در خصوص جابه‌جایی در رده‌بندی، IOC  با تاکید بر انجام آزمایشات مجدد از نمونه آزمایش بازی‌های المپیک لندن و زمان‌بر بودن اعلام نتایج این آزمایشات، تصویب این مهم را منوط به تایید هیات اجراییIOC در سال آتی اعلام کرد. کمیل قاسمی موفق به کسب مدال برنز شده بود که با  مثبت اعلام شدن تست دوپینگ نفرات اول و دوم، رنگ مدال وی به طلا تغییر خواهد یافت.

    

اعزام زودتر سهراب از ترس کرونا

مسابقات وزنه‌برداری گزینشی المپیک غرب آسیا از۶ تا ۱۰ اسفند در امارات برگزار می‌شود. در این مسابقات تیم ایران با سه وزنه‌بردار در بخش مردان و چهار وزنه‌بردار در بخش بانوان حضور دارد. سهراب مرادی شاخص‌ترین چهره حاضر در مسابقات است که برای گرفتن امتیاز لازم باید  وزنه‌های بالایی بزند. نکته جالب این است که سهراب مرادی زودتر از تیم و به همراه محسن بیرانوند دبیر فدراسیون عازم دوبی شد. گفته می‌شود دلیل اعزام زودتر سهراب این است در بحث لغو اعزام‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا به مشکل برنخورد و بتواند در مسابقات حاضر شود. محمد حسین برخواه با علی هاشمی و رضا بیرالوند و اکبر خورشیدی هم با چهار دختر وزنه‌بردار به دوبی می‌روند. کیانوش رستمی هم که از حضور در غرب آسیا انصراف داده، قراراست در مسابقات گزینشی المپیک کلمبیا وزنه بزند.

    

کیخا یک پله بالاتر

فدراسیون جهانی ژیمناستیک جدیدترین رنکینگ برترین‌ ژیمناست‌های جهان را اعلام کرد. بر همین اساس در خرک حلقه سعیدرضا کیخا که پیش از این در جایگاه پنجم رنکینگ جهانی قرار داشت با توجه به عملکردش در جام جهانی ملبورن 63 امتیازی شد و یک پله صعود کرد و جایگاه چهارم را به خود اختصاص داد. مهدی احمدکهنی هم که مدال ارزشمند نقره دارحلقه را در ملبورن کسب کرد با 25 امتیاز سیزدهم است. کیخا و احمدکهنی اکنون در اردوی ترکیه به سر می‌برند و خود را برای جام جهانی باکو آماده می‌کنند.