عسگری، اولین المپیکی کاراته

همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد بهمن عسگری کاراته‌کای وزن 75- کیلوگرم چراغ المپیک را برای کاراته ایران روشن کرد. عسگری که از ابتدای سال ۲۰۲۰ عملکرد موفقی در رقابت‌های لیگ جهانی داشته، با ایستادن در مکان نخست رنکینگ المپیکی، سهمیه خود را برای حضور در بازی‌های ۲۰۲۰ توکیو قطعی کرد. این کاراته‌کای شایسته کشورمان در جریان رقابت‌های کاراته‌وان امارات با کسب سه پیروزی و قبول یک شکست به دیدار رده‌بندی رفت تا روز یکشنبه (امروز) برای کسب مدال برنز مبارزه کند. بعد از ثبت این نتایج، فدراسیون کاراته از قطعی شدن نخستین سهمیه المپیک برای کاراته خبر داد. لیگ جهانی کاراته در امارات جریان دارد و احتمال قطعی شدن سهمیه دوم برای کاراته ایران نیز توسط حمیده عباسعلی در صورت کسب مدال طلا یا نقره وجود دارد. همچنین سارا بهمنیار در 50- کیلوگرم، مهدی خدابخشی در 84- کیلوگرم و مهسا افسانه کاتاروی ایران امروز برای مدال برنز به میدان می‌روند و شیما آل‌سعدی در 61- کیلوگرم امروز در فینال روی تاتامی می‌رود. ذبیح‌ا... پورشیب کاپیتان تیم ملی نیز که در وزن 84- کیلوگرم مبارزه می‌کند، فینالیست شد تا امروز برای گردن‌آویز طلا به میدان برود. اما طراوت خاکسار در 55- کیلوگرم، امیر مهدی‌زاده در 67- کیلوگرم، علی‌اصغر آسیابری در 75- کیلوگرم و کیوان بابان در 84- کیلوگرم از دور رقابت‌ها کنار رفتند.

     

کرونا و ناحقی در واترپلو

مسابقات قهرمانی آسیای واترپلو قرار بود این هفته در قزاقستان برگزار شود که حکم انتخابی مسابقات المپیک آقایان و بانوان را نیز داشت. قرار بود چین، ایران، قزاقستان و کره جنوبی در بخش مردان و چین، ژاپن، قزاقستان، کره شمالی، سنگاپور و ازبکستان در رقابت‌های بانوان به رقابت بپردازند اما قزاقستان به دلیل شیوع ویروس کرونا از میزبانی این رویداد جدا شد و فدراسیون جهانی نیز موفق نشد میزبان دیگری برای این رقابت‌ها پیدا کند و به همین خاطر تصمیم گرفته که سهمیه المپیک را به تیم قهرمان بازی‌های آسیایی جاکارتا که قزاقستان در بخش مردان و چین در بخش زنان روی سکوی نخست ایستادند، بدهد. این موضوع با واکنش فدراسیون ایران مواجه شد. مسئولان فدراسیون در نامه‌ای اعتراضی به فدراسیون جهانی خواهان برگزاری یک دیدار انتخابی رفت و برگشت با قزاقستان یا برگزاری رقابت‌ها در کشوری بی‌طرف شده‌اند. باید دید نتیجه این اعتراض به سود واترپلوی ایران می‌شود یا نه. محسن رضوانی رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در این باره گفت:«وقتی فدراسیون جهانی تصمیمی می‌گیرد، نمی‌توان کاری کرد اما ما این موضوع را پیگیری می‌کنیم. ژاپن تیم اول آسیا، قزاقستان دوم و ایران سوم است. چون ژاپن سهمیه المپیک دارد از نگاه ما باید یک تک مسابقه بین دو تیم ایران و قزاقستان برگزار شود. ما همه تلاش‌مان را می‌کنیم تا این موضوع را مدیریت کنیم.»

     

کار سخت کاله در ورامین

دیدارهای هفته هفدهم رقابت‌های لیگ برتر والیبال امروز (یکشنبه) با برگزاری ۶ دیدار پیگیری خواهد شد. در حساس‌ترین بازی هفته، تیم شهرداری ورامین در خانه میزبان تیم کاله مازندران خواهد بود. ورامین در هفته گذشته بازی‌ها رقابت سختی مقابل تیم سیرجان داشت و به سختی توانست این تیم را با نتیجه سه بر دو شکست دهد تا همچنان با یک باخت مقابل سایپا به کار خود ادامه دهد. کاله مازندران حریف شهرداری ورامین نیز با کسب ۱۱ پیروزی و ۳۱ امتیاز در جایگاه چهارم جدول رده‌بندی قرار دارد. در دیگر بازی مهم هفته، نارنجی‌پوشان سایپا امروز مهمان سپاهان اصفهان خواهند بود.

سایپا نیز دیداری سخت و نفسگیر مقابل شهداب یزد داشته است و با نتیجه سه بر دو، دوازدهمین پیروزی خود را کسب کرد و توانست در جایگاه دوم جدول رده‌بندی باقی بماند. همچنین در این هفته که پیکان تهران استراحت دارد، شهرداری ارومیه به مصاف راهیاب ملل مریوان می‌رود، پیام خراسان با فولاد سیرجان دیدار می‌کند، شهداب یزد تیم خاتم اردکان را پیش روی خود می‌بیند، شهرداری گنبد مقابل شهروند اراک به میدان می‌رود.