غول‌کشی به سبک ایرانی

رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد جام متئو پلیکونه ایتالیا که جزء رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی محسوب می‌شود در شهر رم ایتالیا برگزار شد که در پایان مسابقات محمدحسین محمدیان و امیرحسین زارع نمایندگان کشورمان در اوزان 97 و 125 کیلوگرم به مدال طلا دست یافتند. این نتایج در حالی به دست آمد که محمدحسین محمدیان پس از چهار سال دوری از میادین در 97 کیلوگرم موفق به ضربه فنی کایل اسنایدر دارنده دو طلای جهان و یک طلای المپیک از آمریکا شد. محمدیان در پنج مبارزه خود ۴۹ امتیاز به دست آورد اما یک امتیاز هم به حریفانش نداد تا مقتدرانه بر سکوی نخست این رقابت‌ها بایستد. همچنین در وزن 125 کیلوگرم امیرحسین زارع پس از استراحت در دور اول با شکست دادن نمایندگان قزاقستان و آلمان فینالیست شد و در فینال مقابل بلال ماخوف دیگر غول کشتی جهان از روسیه با سه طلای جهانی به برتری رسید و مدال طلا را بر گردن آویخت. اتحادیه جهانی کشتی نیز به پیروزی‌های دو نماینده ایران واکنش نشان داد و برای محمدیان از «پیروزی بزرگ» استفاده کرد و درباره زارع نوشت:«زارع زمانی که 6 ساله بود، ماخوف موفق شد به اولین مدال طلای جهان برسد.» درخشش محمدیان و زارع در ایتالیا نوید بخش روزهای روشن برای کشتی آزاد ایران در المپیک 2020 توکیو بود. بهنام احسان‌پور و یونس امامی در اوزان 65 و 74 کیلوگرم دیگر نمایندگان کشورمان در این مسابقات بودند که روز گذشته از دور رقابت‌ها کنار رفتند.

    

هندبال میلی‌متری صعود کرد

در ادامه نوزدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی مردان آسیا و انتخابی دیدارهای جهانی روز گذشته تیم ملی هندبال ایران در دومین بازی خود به مصاف تیم قدرتمند بحرین رفت و در یک بازی نزدیک با نتیجه ۲۲ بر ۲۰ شکست خورد. تیم هندبال کشورمان اولین بازی خود در این مرحله را با نتیجه پر گل ۵۳ بر ۲۱ برابر نیوزیلند پیروز شده بود و با این نتیجه به عنوان تیم دوم گروه خود راهی مرحله یک‌هشتم نهایی شد. صعود تیم‌های بحرین و ایران به مرحله دوم، قبل از این بازی قطعی شده بود و این بازی جنگ صدرنشینی دو تیم بود. البته ایران انگیزه انتقام از بحرین که از انتخابی المپیک دوره پیش مانده بود را هم داشت که نتوانست انتقامش را بگیرد. مرحله گروهی این مسابقات عصر دیروز به پایان رسید و از هر گروه دو تیم اول به مرحله حذفی صعود می‌کنند. در پایان این مرحله از هر گروه دو تیم جواز صعود به مرحله نیمه‌نهایی را کسب خواهند کرد.

    

بازگشت به مسیر لیگ

با به پایان رسیدن رقابت‌های والیبال انتخابی المپیک قاره آسیا، لیگ برتر باشگاه‌های ایران با اتمام تعطیلات دو ماهه، از امروز (یکشنبه) ۲۹ دی با برگزاری بازی‌های عقب افتاده هفته ششم مجددا شروع خواهد شد. روز چهارشنبه نیز سه بازی عقب افتاده از هفته هفتم لیگ‌برتر والیبال برگزار خواهد شد تا با آغاز هفته جدید،‌ مسابقات هفته یازدهم پیگیری شوند. مسابقات لیگ ایران از تاریخ ۱۰ آذر به منظور برگزاری اردوهای تیم ملی تعطیل شده بود. البته مسابقات هفته ششم در حالی پیگیری خواهد شد که تیم‌های شهروند اراک و پیام مشهد به دلیل پرداخت نکردن بدهی‌های خود به فدراسیون در زمان مقرر، اجازه بازی در این هفته را ندارند. به این ترتیب دیدار تیم‌های شهرداری گنبد با پیام خراسان و خاتم اردکان با شهروند اراک، روز یکشنبه انجام نمی‌شود. با این وجود اراکی‌ها برای برگزاری بازی معوقه هفته ششم خود راهی اردکان شده‌اند و امیدوار هستند که دیدار آنها با خاتم طبق برنامه برگزار شود. در دیدارهای عقب‌افتاده هفته ششم شهرداری ارومیه به مصاف شهداب یزد می‌رود، کاله مازندران با پیکان تهران دیدار می‌کند، فولاد سپاهان برابر راه‌یاب ملل مریوان به میدان می‌رود و سایپا تهران و شهرداری ورامین دیگر دیدار این هفته را برگزار می‌کنند.