صدرنشین والیبال سخت برد

هفته هفدهم رقابت‌های لیگ برتر والیبال در حالی برگزار شد که صدرنشین رقابت‌ها یک پیروزی سخت دیگر را تجربه کرد. تیم شهرداری ورامین و کاله مازندران در حساس‌ترین بازی هفته به مصاف هم رفتند که این بازی با نتیجه سه بر دو (۲۷ بر ۲۵و ۲۵ بر ۱۴ برای کاله و ۲۵ بر ۱۷، ۲۵ بر ۱۹ و ۱۵ بر ۱۰ برای شهرداری) به سود شهرداری ورامین خاتمه یافت. شهرداری ورامین با این نتیجه، همچنان با یک شکست و ۱۵ برد در صدر جدول رده‌بندی به یکه تازی خود ادامه دهد. همچنین شاگردان پیمان اکبری در تیم شهرداری ارومیه موفق شدند با نتیجه سه بر صفر تیم راهیاب ملل مریوان را شکست بدهند و به یازدهمین برد خود در فصل جاری دست یابند. در این مسابقه که با یک دقیقه سکوت به دلیل درگذشت فرزند خردسال حمزه زرینی آغاز شد، پوریا فیاضی، دریافت کننده تیم والیبال شهرداری ارومیه پیش از شروع مسابقه پیراهن شماره 7 حمزه زرینی را با نام امیرارسلان (فرزند خردسال زرینی) را برتن کرد. پیش از شروع بازی هم با در دست داشتن این پیراهن به سمت تماشاگران رفت. این در حالی است که هر دو تیم بنری را برای عرض تسلیت به زرینی در دست گرفتند. در دیگر دیدارهای این هفته همچنین شهرداری گنبد سه بر صفر شهروند اراک را شکست داد، سایپای تهران سه بر یک برابر سپاهان اصفهان مغلوب شد، شهداب یزد هسه بر یک خاتم اردکان را برد و پیام خراسان سه بر دو برابر فولاد سیرجان شکست خورد. همچنین باشگاه پیام خراسان به دلیل عمل نکردن به تعهدات مالی از لیگ برتر والیبال مردان ایران حذف شد.

    

پنجمی کاراته با یک سهمیه

در پایان دومین مرحله لیگ برتر کاراته‌وان ۲۰۲۰ که به میزبانی دوبی امارات برگزار شد، تیم ایران با کسب یک مدال طلا توسط ذبیح‌ا... پورشیب، یک نقره توسط شیما آل‌سعدی و چهار برنز توسط سارا بهمنیار، رزیتا علیپور، بهمن عسگری و مهدی خدابخشی و ایستادن در رده پنجم به کار خود پایان داد. البته نکته با اهمیت این رقابت‌ها برای ایران کسب نخستین سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو توسط بهمن عسگری بود. فدراسیون جهانی بعد از این رقابت‌ها رنکینگ‌ جدید را هم اعلام کرد که بر اساس آن عسگری نفر اول وزن 75- کیلوگرم ماند، ذبیح‌ا... پورشیب در 84- کیلوگرم به رتبه دوم آمد تا رقابت تنگاتنگی با سجاد گنج‌زاده دیگر نماینده ایران در رنکینگ المپیکی وزن 75+ کیلوگرم داشته باشد، شیما آل‌سعدی به رده بیستم آمد، سارا بهمنیار و رزیتا علیپور نیز به رده‌های چهارم و پنجم آمدند، حمیده عباسعلی در مکان سوم قرار گرفت و مهدی خدابخشی در رده بیست و ششم ایستاد.

    

فصیحی هت‌تریک کرد

فرزانه فصیحی قهرمان دوهای سرعت ایران که به نمایندگی از کشورمان به مسابقات بین‌المللی کاپ استانبول دعوت شده بود، در ماده 60 متر با عملکردی دیدنی در رقابت با دوندگان بزرگ آسیایی همچون «الگا» از قزاقستان، موفق شد با ثبت زمان 7.25 ثانیه ضمن کسب عنوان نخست، رکورد ملی ایران را نیز بهبود بخشد. فصیحی پیش از این نیز در مسابقات بین‌المللی صربستان رکورد جدیدی در دوی 60 متر ایران با زمان 7.29 ثانیه به ثبت رسانده و حدنصاب حضور در مسابقات دوومیدانی قهرمانی جهان را نیز کسب کرده بود.

    

دختران وزنه‌بردار در غرب آسیا

مسابقات وزنه‌برداری غرب آسیا ۶ تا ۱۰ اسفند در امارات برگزار می‌شود و تیم وزنه‌برداری بانوان ایران نیز قرار است با چهار وزنه‌بردار در این رقابت‌ها شرکت کند.

فروغ یونسی در۶۴ کیلوگرم، الناز باجلانی در ۷۱ کیلوگرم، الهام حسینی در ۷۶ کیلوگرم  و پریسا جهانفکریان در ۸۷ کیلوگرم نفراتی هستند که به این مسابقات اعزام می‌شوند. مسابقات امارات، گزینشی المپیک توکیو نیز هست و تیم مردان ایران به دنبال گرفتن امتیاز این مسابقات است.