روزهای تلخ جودوکار پناهنده

سعید ملایی جودوکار پناهنده ایران که بعد از رقابت‌های قهرمانی جهان از ژاپن راهی آلمان شد و موجبات تعلیق جودوی ایران را فراهم کرد، در سومین حضور خود بعد از خروج از ایران ناکام ماند. وی که در رقابت‌های گرنداسلم اوزاکا با پرچم فدراسیون جهانی و گرندپری «کینگ دائو» با پرچم مغولستان شرکت کرده و تاتامی مبارزه را دست خالی ترک کرده بود، این بار هم توفیقی نداشت و بدون مدال به کار خود پایان داد. او در دور نخست دومین گرنداسلم سال ۲۰۲۰ به میزبانی آلمان در شهر «دوسلدورف» استراحت داشت و سپس «برنلینر» از آمریکا، «لوکنتی» از آرژانتین و «دومنیک روزنا» از کرواسی را شکست داد و در ادامه ابتدا برابر «حسن خالمورزایف» از روسیه و سپس «ون دیولت» از هلند بازنده و از دور مسابقات حذف شد. ملایی در مسابقات اخیر خود به رقبایی باخته است که در زمان حضور در ایران همه آنها را با شکست مواجه می‌ساخت و مدال می‌گرفت.

    

4 مدال آسیایی آزادکاران

مسابقات پنج وزن نخست سی و سومین دوره رقابت‌های کشتی آزاد بزرگسالان قهرمانی آسیا در شهر دهلی نو کشور هند برگزار شد که در پایان مجتبی گلیج در وزن 97 کیلوگرم به مدال طلا دست یافت، امیرحسین حسینی در وزن 70 کیلوگرم صاحب مدال نقره شد و امیرحسین مقصودی و علی سوادکوهی در اوزان 65 و 79 کیلوگرم به مدال برنز رسیدند. تنها در وزن 57 کیلوگرم علیرضا سرلک دست خالی ماند. مسابقات اوزان 61، 74، 86، 92 و 125 کیلوگرم قرار بود روز گذشته برگزار شود که مجید داستان، مصطفی حسین‌خانی، احمد بذری، محمدجواد ابراهیمی و پرویز هادی به مصاف حریفان خود رفتند.

    

حذف سابریست‌ها از جدول انفرادی

در ادامه رقابت‌های جام جهانی شمشیربازی اسلحه سابر که در ورشو لهستان جریان دارد، مجتبی عابدینی در مرحله یک‌هشتم نهایی به مصاف بولاد آپیسی از فرانسه رفت.در این بازی نزدیک عابدینی 13 بر 15 نتیجه را واگذار کرد و از صعود به یک‌چهارم نهایی بازماند و بدین ترتیب تمام نمایندگان کشورمان حذف شدند و سابر ایران نماینده‌ای در مراحل بالاتر ندارد .پیش از این محمد رهبری، علی پاکدامن و محمد فتوحی حذف شده بودند. مسابقات بخش تیمی قرار بود دیروز برگزار ‌شود و ایران شانس کسب سهمیه المپیک 2020 را دارد.

    

لیگ والیبال تعطیل می‌شود؟

با توجه به نگرانی‌های موجود درباره شیوع بیماری کرونا، نشست تصمیم‌گیری درباره نحوه ادامه لیگ برتر والیبال ایران، ساعت 16 امروز برگزار می‌شود. شنیده می‌شود احتمال دارد مسابقات لیگ برتر والیبال تا 15 اسفند به تعویق بیفتد؛ البته این موضوع ابتدا باید مورد تایید مدیران باشگاه‌های حاضر در لیگ برتر قرار بگیرد. قرار بود دیروز عصر تمام رقابت‌های هفته نوزدهم لیگ برتر والیبال غیر از دیدار تیم‌های خاتم اردکان و شهروند اراک طبق برنامه برگزار شود اما برخی باشگاه‌های حاضر در لیگ برتر والیبال از فدراسیون درخواست کرده بودند که مسابقات بدون تماشاگر را لغو کند.

    

پیشگیری‌ وزارت ورزش از کرونا

مهدی علی‌نژاد معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش گفت:«ما در موضوع کرونا که یک موضوعی است که به حوزه‌های بهداشت و درمان و امنیتی بر می‌گردد تابع نظرات مقام‌های مسئول هستیم که در این ارتباط  مطرح می‌کنند ولی خودمان هم علاوه بر موضوعاتی که مطرح می‌شود تمهیداتی را در نظر گرفتیم و یکی از این تمهیدات هم این بود که تیم ملی کاراته که قرار است به اتریش سفر کند چند روز زودتر عازم شوند. تصمیم گرفتیم در ژیمناستیک ملی‌پوشان که از ملبورن بر می‌گردند مستقیم به کشور دیگری بروند که احتمالا باکوی آذربایجان می‌روند و همانجا اردو دارند و بعد مسابقات‌شان برگزار می‌شود.» او افزود:«در هر صورت باید موضوع کرونا را جدی بگیریم با وجود اینکه مقامات بهداشتی هم گفته‌اند میزان مرگ و میر آن از آنفلونزای H1N1 خیلی کمتر است، اما به واسطه شیوع سریعش و اینکه موضوع جهانی است باید جدی گرفته شود.»