پایان یک رویا 

نوزدهمین دوره رقابت‌های هندبال قهرمانی آسیا، پایان رویای هندبال ایران بود. هندبالی که به شدت از روزهای اوجش فاصله گرفته و در آخرین تلاشش نیز نتوانست به مسیر قبل خود بازگردد. هندبالی که به جز مشکلات مختلف با قهر لژیونرهایش نیز روبه‌رو بود و آنها را در چند تورنمنت مهم از جمله بازی‌های آسیایی جاکارتا و البته بسیاری از اردوهای تیم ملی همراه خود نداشت. شاگردان حبیبی برای صعود به نیمه‌نهایی قهرمانی آسیا و کسب مجوز قهرمانی جهان محکوم به پیروزی برابر کره جنوبی در آخرین دیدار مرحله یک‌چهارم نهایی بودند. آنها بازی را نیز خوب شروع کردند و در ابتدا تیم برتر میدان بودند اما درنهایت بازی برده را باختند تا در رسیدن به رویا‌ی‌شان ناکام بمانند. شاگردان حبیبی نیمه اول این دیدار را با نتیجه ۱۴ بر ۱۱ باز رقیب خود جلو بیفتند. در نیمه دوم بازی، در شرایطی که بازی نزدیکی دنبال می‌شد در عدد ۱۷ هر دو تیم به تساوی رسیدند. بازی پایاپای دنبال شد و تیم ایران تا دقیقه آخر بازی یک گل از رقیب جلو بود اما با گل کره‌ای ها در ۳۰ ثانیه آخر، بازی با نتیجه تساوی ۲۴ بر ۲۴ به پایان رسید. با ثبت این نتیجه کره‌ای‌ها با تفاضل گل به عنوان تیم دوم گروه راهی مرحله نیمه‌نهایی شدند. تیم هندبال ایران آخرین بار در سال ۲۰۱۴ توانست سهمیه رقابت‌های جهانی را کسب کند و در این چند سال با وجود تمام شایستگی‌ها و تنها تیم ملی قاره که ده لژیونر شاغل در قاره اروپا را در اختیار دارد تنها به ثبت رتبه پنجم مسابقات قهرمانی آسیا اکتفا کرده است. در پایان این مسابقه ا...کرم استکی کاپیتان تیم ملی همان‌طور که گفته بود، با جهانی نشدن تیم از تیم ملی خداحافظی کرد. حالا هندبالیست‌های ایران باید باز هم برای پنجمی قهرمانی آسیا به میدان بروند. ملی‌پوشان از ساعت ۱۶ شنبه، پنجم بهمن برای کسب جایگاه پنجم و ششم مقابل امارات به میدان می‌روند. دو تیم عربستان و کویت نیز برای کسب رتبه هفتم و هشتم به مصاف هم خواهند رفت. چهار تیم ژاپن، بحرین، قطر و کره جنوبی راهی مرحله نیمه نهایی شده و جواز حضور در بیست و هفتمین دوره مسابقات قهرمانی جهان سال ۲۰۲۱ قاهره مصر را کسب کرده‌اند.

     

آیان آخر راه حکومت بر وزنه‌برداری

ریاست تاماش آیان بر فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری به مدت 90 روز به حالت تعلیق درآمد تا به سال‌ها حضورش در این ورزش پایان دهد. آیان اهل مجارستان که به دلیل افشاگری بزرگ درباره تخلفاتش (فساد، هم در امور مالی و هم در روش‌های مبارزه با دوپینگ) در تلویزیون آلمان با این بحران مواجه شد، برای 24 سال دبیرکل و 20 سال رییس فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری بود. قرار بود پنجمین دوره ریاست وی تا ماه مه سال آینده به اتمام رسد و در سن 81 سالگی گفت که دیگر برای این سمت نامزد نخواهد شد اما نتوانست این دوره را به اتمام برساند. در نشست فوق‌العاده هیات که در قطر برگزار شد، آیان بدون مجادله تعلیقش را پذیرفت و اورسلا پاپاندریا (نایب‌رییس فدراسیون بین‌المللی، رییس کمیسیون بانوان و رییس فدراسیون آمریکا) به عنوان سرپرست انتخاب شد. هرچند آیان تمام ادعاها درباره خودش را بی‌اساس خواند.

     

پینگ‌پنگ ناکام در پرتغال

مسابقات تنیس روی میز انتخابی المپیک از روز چهارشنبه با حضور ٦٤ تیم در پرتغال آغاز شد. تیم ایران که در سیدبندی مسابقات صاحب جایگاه بیستم شد، در اولین دیدار به مصاف اسلوونی تیم ١٥ رنکینگ جهانی رفت و با نتیجه سه بر یک شکست خورد. بدین ترتیب تیم ملی تنیس روی میز ایران با این شکست از صعود به مرحله بعد بازماند و از رقابت‌های کسب سهمیه تیمی کنار رفت. به این ترتیب ایران باید به دنبال گرفتن سهمیه انفرادی المپیک باشد.