سریع‌ترین دختر دونده ایران  در صربستان:

فصیحی، ورودی جهان را گرفت

فرزانه فصیحی سریع‌ترین دختر دونده ایران که چند وقتی است به صربستان رفته، این روزها در اوج به سر می‌برد. او پس از اینکه در مسابقات این کشور رکورد ملی دوی سرعت ایران را شکست، رکورد جدیدی را ثبت کرد تا به سرعت به سمت اهدافش پیش برود. او این بار موفق شد مسافت 60 متر در عرض هفت ثانیه و 29 صدم ثانیه را طی کند تا به این ترتیب ورودی مسابقات جهانی را به دست بیاورد.  فصیحی در حالی این رکوردها را در صربستان ثبت می‌کند که مدت‌ها دور از حمایت فدراسیون و با هزینه شخصی در شهرش اصفهان تمرین می‌کرد. او حتی برای حضور در صربستان هم شخصا اقدام کرد که با این حساب تا اینجای کار فدراسیون دوومیدانی سهمی در موفقیت‌های او نداشته باشد.

     

لغو 4 مسابقه لیگ بسکتبال

رقابت‌های هفته بیستم لیگ‌ برتر بسکتبال ایران در حالی امروز (دوشنبه) با برگزاری سه دیدار پیگری می‌شود که به دلیل بارش برف و لغو شدن پروازها، برگزاری چهار دیدار به تعویق افتاد. به این ترتیب دیدار تیم‌های توفارقان آذرشهر با مهرام تهران، پتروشیمی بندرامام با شورا و شهرداری قزوین، شهرداری بندرعباس با شیمیدر قم و شهرداری گرگان با اکسون تهران لغو شد. اما در سایر دیدارهایی که برگزار می‌شوند، نفت آبادان در دیدار خانگی با مس کرمان رقابت خواهد داشت، تیمی که حضورش در رده سیزدهم گویای وضعیت و عملکردش در هفته‌های گذشته است. همچنین نیروی زمینی مقابل ذوب آهن به میدان می‌رود و آویژه صنعت پارسا با رعد پدافند هوایی دیدار می‌کند. شهرکردی‌ها در دیدار رفت تنها با یک اختلاف امتیاز نتیجه این دیدار را واگذار کردند.

     

پیش‌بینی سخت مدال المپیک

الهام هاشمی سرمربی تیم ملی تفنگ در مورد اینکه تیم ملی قرار است در چه کشورهایی اردوی برون مرزی برگزار کند، گفت:«با توجه به شرایط اقتصادی کشور، اکثر اردوها داخلی خواهد بود. البته طبق برنامه ارائه شده به فدراسیون، دو اردو در هانوفر آلمان خواهیم داشت. یکی اواخر بهمن بعد از یک دوره مسابقات بین‌المللی و یکی هم اواخر اردیبهشت بین مسابقات ایش هانوفر و جام‌جهانی آلمان که باتوجه به زمان کوتاه بین این دو مسابقه، تمرینات‌مان را در هانوفر پیگیری خواهیم کرد.» او درباره اینکه آیا می‌توان از تیم ملی تیراندازی توقع مدال در المپیک داشت، گفت:«قطعا تمام تلاش ما بهترین عملکرد در المپیک است، اما من هیچ پیش‌بینی در این مورد که آیا می‌توانیم در المپیک مدال کسب کنیم، نمی‌توانم داشته باشم. با وجود تمام حمایت‌هایی که قرار است ان‌شاءا... از طرف مسئولان ورزشی کشور انجام شود و اینکه مسئولان فدراسیون تیراندازی هم تاکنون با تمام برنامه‌های پیشنهادی ما موافقت کرده‌اند، هنوز از خیلی از کشور‌های دیگر عقب‌ هستیم. اگر ان‌شاءا... بتوانیم طبق برنامه پیش برویم، تجهیزات و مهمات درخواستی‌مان را هم به موقع تحویل بگیریم، امیدوارم بتوانیم در المپیک عملکرد قابل قبولی داشته باشیم.»

     

حیدری: زارع در قید و بند اسم رقیب نیست

علیرضا حیدری دارنده ۶ مدال کشتی آزاد قهرمانی جهان و المپیک در مورد عملکرد اخیر محمدحسین محمدیان در وزن 97 کیلوگرم عنوان داشت:«او بعد از چهار سال دوری، بازگشت خوبی داشته و کشتی‌های خوبی گرفته است. محمدیان در ایتالیا اسنایدر را شکست داد. بعضی مواقع یک کشتی‌گیر در فشار تمرین است و این روی عملکردش تاثیرگذار است، اما حتی اگر اسنایدر در این وضعیت هم در مسابقات ایتالیا شرکت کرده باشد، باز هم اسنایدر است.» او با اشاره به عملکرد امیرحسین زارع در 125 کیلوگرم نیز تصریح کرد:«کسی که می‌آید پتریاشویلی گرجستانی را شکست می‌دهد و در ایتالیا هم از سد بلال ماخوف روس می‌گذرد، یعنی در قید و بند اسم حریفانش نیست. این‌ها اسم‌های کوچکی در دنیای کشتی نیستند، اینکه  تو بتوانی هضم کنی مقابل قهرمان المپیک و جهان می‌توانی برنده باشی، کار کمی نیست.»