صعود والیبال با صدرنشینی

سومین دیدار تیم ملی والیبال در مرحله مقدماتی رقابت‌های انتخابی المپیک برابر چین میزبان بود که از هیچ تلاشی برای موفقیت در این رقابت‌ها دریغ نکرده بود. میزبانی که البته تلاش‌هایش برابر بلندقامتان ایران کافی نبود و بار دیگر این ایران بود که برابر این حریف به عنوان تیم برنده از میدان بیرون آمد. این مسابقه با نتیجه سه بر صفر به سود شاگردان ایگور کولاکوویچ خاتمه پیدا کرد تا آنها تیم صدرنشین گروه اول باشند. ایگور کولاکوویچ برای این مسابقه از ترکیب سعید معروف، شهرام محمودی، سیدمحمد موسوی، میلاد عبادی‌پور، پوریا فیاضی، علی شفیعی و محمدرضا موذن استفاده کرد. در ست نخست چینی‌ها بازی را بهتر از ایران شروع کردند اما در ادامه تیم ایران توانست بهتر ظاهر شود و در امتیاز 16 بر 15 به سود ایران، تیم‌ها به وقت استراحت فنی دوم رفتند. این ست در نهایت با نتیجه 25 بر 22 به سود ایران تمام شد. در ابتدای ست دوم باز هم چینی‌ها بهتر بودند ولی این برتری ادامه پیدا نکرد تا نتیجه 25 بر 20 به سود ایران ثبت شود. ایران که بدون تغییر در ترکیب وارد ست سوم شد، در پایان با امتیاز 25 بر 21 پیروز شد تا با صدرنشینی راهی مرحله نیمه‌نهایی شوند. ایران دو بازی نخست خود را برابر چین‌تایپه و قزاقستان را نیز سه بر صفر برده بود. در پایان مسابقه شهرام محمودی، پشت خط‌زن تیم ملی ایران که گفته شد در تمرینات مصدوم شده، با کسب 16 امتیاز توانست عنوان امتیازآورترین بازیکن میدان را به خود اختصاص دهد. تیم ایران در این بازی 52 امتیاز از اسپک، پنج امتیاز از دفاع روی تور، دو امتیاز از سرویس مستقیم و 16 امتیاز از اشتباهات حریف کسب کرد. در مقابل چین 38 امتیاز از اسپک، دو امتیاز از دفاع روی تور، یک امتیاز از سرویس مستقیم و 22 امتیاز از اشتباهات تیم ایران به دست آورد. والیبال ایران با صدرنشینی در مرحله مقدماتی، حریف کره‌جنوبی در مرحله نیمه‌نهایی شد. چین هم باید به مصاف قطر شگفتی‌ساز این مسابقات برود. دیدار ایران امروز ساعت 11:30 برگزار می‌شود.

    

پترو رقیبش را ذوب کرد

در ادامه مسابقات بسکتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور و از هفته هفدهم این رقابت‌ها، تیم‌های مدعی قهرمانی موفق به شکست حریفان خود شدند. در آبادان تیم نفت مقابل نیروی زمینی به برتری دست یافت و پانزدهمین برد شهرداری گرگان در شهرکرد به دست آمد تا به واسطه این برد جایگاه گرگانی‌ها در صدر جدول رده‌بندی تثبیت شود. در اصفهان نیز دیدار میان دو تیم ذوب آهن و پتروشیمی با برتری تیم مهمان به پایان رسید. همچنین مهرام موفق شد در قزوین برد دیگری را در کارنامه خود ثبت کند. شیمیدر قم در غیاب مهدی کامرانی مقابل توفارقان آذرشهر به میدان رفت و به برتری دست یافت. آویژه صنعت پارسا مشهد نیز شهرداری بندرعباس را از پیش رو برداشت.

    

سفر توریستی هدیه حذف!

تیم ملی والیبال بانوان ایران با سه شکست به کار خود در رقابت‌های انتخابی المپیک روز پنجشنبه پایان داد و به این ترتیب باید هتل و محل مسابقات را ترک می‌کردند اما زمان برگشت به ایران بیست‌و‌سوم دی اعلام شده است. به این ترتیب تیم ایران باید چهار روز در تایلند بماند و هزینه‌های اقامت را هم بپردازد. با این اوضاع اقتصادی با توجه به اینکه از قبل مقررات به تیم‌ها اعلام می‌شود، مشخص نیست چرا بلیت برگشت برای هفته آینده گرفته شده است؟ آیا مسئولان فدراسیون به صعود امیدوار بودند یا بی‌برنامگی باعث شد تا ملی‌پوشان سفر توریستی هم در تایلند داشته باشند؟ میترا شعبانیان سرمربی تیم ملی در این باره گفت:«قرار بود بعد از سه مسابقه برگردیم اما نمی‌دانم بلیت نبوده یا قیمت آن در زمانی که ما می‌خواستیم بالا بود. هیچ‌کدام علاقه نداشتیم که بمانیم و دوست داریم زودتر برگردیم.»