یزدانی مصدوم شد

حسن یزدانی دارنده مدال‌های طلای کشتی آزاد جهان و المپیک در حالی که قصد داشت در جام باشگاه‌های جهان به میزبانی بجنورد کشتی بگیرد، در حین تمرینات با مصدومیت و پارگی مینیسک پای راست مواجه شد و حضور در این رقابت‌ها را از دست داد. این اتفاق با توجه به فاصله ۷ ماهه تا المپیک باعث نگرانی مردم و مسئولان شد و قرار است بلافاصله روند درمان وی آغاز شود. بر همین اساس وی به همراه غلامرضا محمدی سرمربی تیم ملی عازم تهران شدند تا اقدامات لازم برای درمان وی زیر نظر پزشکان متخصص در تهران آغاز شود. قرار است امروز کمیسیون پزشکی درباره وضعیت حسن یزدانی جلسه تشکیل دهد تا وضعیت وی به دقت مورد بررسی قرار گیرد. حسن یزدانی در مورد مصدومیتش و حضور پیدا نکردن در رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان عنوان داشت:«مصدومیتی از قبل داشتم، اما اخیرا در تمرینات تشدید شد. امروز قرار است یک تیم پزشکی شرایطم را بررسی کرده و تعیین تکلیف کند.»  وی ادامه داد:«در بجنورد MRI گرفتم. در آنجا متخصصان اعلام کردند که چون مصدومیتم تازه است، امکان تشخیص دقیق وجود ندارد. چیزی که مشخص است این است که از ناحیه مینیسک زانو دچار مصدومیت شده‌ام، اما درصد دقیق آن مشخص نیست و نیاز به بررسی دارد.» قهرمان کشتی المپیک و جهان گفت:«فکر نمی‌کنم مصدومیتم جدی باشد. شاید 5-6 هفته روند درمانی‌ام طول بکشد. ان‌شاءا... به زودی برخواهم گشت تا یک بار دیگر بتوانم پرچم کشورم را در مسابقات جهانی و المپیک به اهتزاز دربیاورم. اگر مشکل خاصی نباشد یک تا دو ماه آینده تمریناتم را روی تشک کشتی آغاز می‌کنم.»

     

سهمیه سوم سوخت

سومین دوره مسابقات گرنداسلم تکواندو در حالی برگزار شد که سجاد مردانی تکواندوکار سنگین‌وزن کشورمان به منظور کسب سومین سهمیه تکواندو در المپیک 2020 به شیاپ‌چانگ رفت که در نخستین مبارزه شکست خورد و سهمیه المپیک را از دست داد. سجاد پس از یک دور استراحت در نخستین مبارزه به مصاف ژیائوکسینگ سانگ چینی دارنده برنز قهرمانی جهان 2019 و برنز گرنداسلم دوره قبل رفت و در نهایت پس از شکست مقابل این هوگوپوش علاوه بر این که از گردونه رقابت‌ها حذف شد، شانس حضور در المپیک توکیو را از دست داد و سومین سهمیه تکواندو ایران سوخت. همچنین کوثر اساسه در ‌وزن 57- کیلوگرم، یلدا ولی‌نژاد و سینا بهرامی در اوزان 67- کیلوگرم بانوان و 68- کیلوگرم مردان که با هزینه شخصی راهی این رقابت‌ها شده بودند، در نخستین مبارزه شکست خوردند و از گردونه مسابقات کنار رفتند.

     

محمودی جای غفور آمد

پس از مصدومیت امیر غفور و تایید شدن اینکه او انتخابی المپیک را از دست داده است، صحبت‌هایی از دعوت شهرام محمودی به گوش رسید. کادر فنی عصر همان روز جلسه‌ای ترتیب داد و روی حضور محمودی به نتیجه رسیدند. امیر خوش‌خبر سرپرست تیم ملی والیبال در این باره گفت:«پس از نشست ایگور کولاکوویچ، سرمربی تیم ملی با اعضای کادرفنی و در ادامه، جلسه کادر فنی با شهرام محمودی و اعلام آمادگی این بازیکن برای حضور در اردوی آماده‌سازی ملی‌پوشان برای مسابقات انتخابی المپیک، از این بازیکن برای پیوستن به جمع سایر بازیکنان حاضر در اردوی تیم ملی، دعوت به عمل آمد.

 شهرام محمودی از عصر چهارشنبه با حضور در اردوی آماده‌سازی تیم ملی، تمرینات خود را آغاز کرد.»  این در حالی است که در حال حاضر پوریا یلی، محمود رسولی و امین اسماعیل‌نژاد در پست پشت خط زن در اردوی تیم ملی حضور دارند. ضمن اینکه چندی پیش شهرام محمودی در اواسط اردوی آماده‌سازی تیم ملی برای حضور در رقابت‌های جام‌جهانی از حضور در تیم ملی کناره‌گیری کرده بود! مسابقات والیبال انتخابی المپیک در آسیا، 17 تا 22 دی در چین برگزار خواهد شد و تیم ملی کشورمان با تیم‌های چین، قزاقستان و چین‌تایپه همگروه است.