یک برد آسان دیگر

تیم ملی والیبال ایران در دومین مسابقه خود در رقابت‌های انتخابی المپیک قاره آسیا به مصاف قزاقستان رفت که این مسابقه با نتیجه سه بر صفر به سود شاگردان کولاکوویچ خاتمه پیدا کرد. ایگور کولاکوویچ برای این مسابقه از ترکیب جواد کریمی، پوریا یلی، مجتبی میرزاجانپور، مرتضی شریفی، علی شفیعی، علی‌اصغر مجرد و محمدرضا موذن استفاده کرد تا به باتجربه‌های تیمش استراحت بدهد.

در ست نخست امتیازهای ابتدایی مسابقه بسیار نزدیک بود تا اینکه جوانان ایران خود را در زمین مسابقه پیدا کردند و این ست در نهایت با نتیجه 28 بر 26 به سود ایران تمام شد. در ست دوم ترکیب ایران تغییری نکرد. جوانان ایران در این ست عملکرد بهتری داشتند. سرویس های خوب مجرد نتیجه بازی را هشت بر پنج به سود ایران کرد تا تیم‌ها به وقت استراحت فنی اول بروند. این ست در نهایت با نتیجه 25 بر 16 به نفع شاگردان کولاکوویچ خاتمه پیدا کرد. سرمربی ازبکستان تمام تلاش خود را به کار گرفت تا اختلاف تیم‌ها در امتیازهای پایانی ست سوم زیاد نشود. در امتیاز هشت بر پنج به سود ایران هر دو تیم به وقت استراحت فنی اول رفتند. برتری ایران ادامه پیدا کرد و قزاق‌ها بسیار جنگیدند تا اختلاف را کم کنند، اما موفق نبودند. این ست در نهایت با نتیجه 25 بر 18 به سود ایران تمام شد. شاگردان کولاکوویچ در بازی نخست خود با نتیجه سه بر صفر چین‌تایپه را شکست دادند. قزاقستان هم در بازی اول خود با نتیجه سه بر صفر مغلوب چین شد. در پایان این مسابقه مرتضی شریفی، دریافت کننده تیم ملی والیبال ایران با کسب 19 امتیاز توانست عنوان امتیازآورترین بازیکن میدان را به خود اختصاص دهد. همچنین تیم ایران در این بازی 43 امتیاز از اسپک، چهار امتیاز از دفاع روی تور، 10 امتیاز از سرویس مستقیم و 21 امتیاز از اشتباهات حریف کسب کرد. در مقابل قزاقستان 28 امتیاز از اسپک، سه امتیاز از دفاع روی تور، 10 امتیاز از سرویس مستقیم و 19 امتیاز از اشتباهات تیم ایران به دست آورد. تیم ملی والیبال ایران امروز در سومین مسابقه خود باید از ساعت 15:30 به مصاف چین میزبان برود.

     

پلنگ جویبار قید المپیک را زد

مسابقات بین‌المللی کشتی آزاد جام تختی از صبح روز گذشته در حالی در پنج وزن نخست آغاز شد که در یکی از دیدارهای وزن 97 کیلوگرم رضا یزدانی باید مقابل اسماعیل نجاتیان روی تشک می‌رفت که حاضر به مبارزه نشد. با توجه به هشدارها و اولتیماتوم کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد مبنی بر اینکه غایبان جام تختی به عنوان مرحله مهم‌ انتخابی تیم ملی شانسی برای حضور در مسابقات آینده از جمله المپیک نخواهند داشت، به نظر می‌رسد یزدانی قید حضور در المپیک را زده باشد. در دیگر دیدار حساس صبح روز گذشته در وزن 65 کیلوگرم امیرمحمد یزدانی از سد ایمان صادقی گذشت. کادر فنی تیم ملی نیز در جریان دلایل غیبت این چهره شاخص کشتی ایران در این رقابت‌ها نبود.

     

صدرنشینان مهمان می‌شوند

هفته هفدهم لیگ برتر بسکتبال امروز برگزار می‌شود و شهرهای آبادان، قزوین، مشهد، کرمان، شهرکرد، قم و اصفهان میزبان مسابقات خواهند بود. شهرداری گرگان صدرنشین این هفته به شهرکرد می‌رود و با رعد پدافند هوایی دیدار خواهد کرد. شاگردان شاهین‌طبع که در هفته قبل دیداری نزدیک را از مشهد بردند، به نظر نمی‌رسد مقابل نماینده شهرکرد کار سختی داشته باشند. پتروشیمی اما این هفته کار سختی در اصفهان مقابل شاگردان مهران حاتمی در تیم ذوب‌آهن دارد و نفت دیگر تیم خوزستانی در آبادان میزبان نیروی زمینی قعرنشین است.مهرام نیز که پیروزی خوبی را مقابل اکسون کسب کرد، در هفته هفدهم به قزوین می‌رود. تیم شیمیدر نیز در قم میزبان توفارقان آذرشهر است. همچنین در دیگر دیدارهای این هفته آویژه صنعت پارسا به مصاف شهرداری بندرعباس می‌رود و مس کرمان با اکسون دیدار می‌کند.