بازی راحت صدرنشین بسکتبال

مسابقات بسکتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور امروز با برگزاری هفت دیدار وارد هفته پانزدهم می‌شود. در این هفته از رقابت‌ها شهرداری گرگان صدرنشین جدول رده‌بندی به مصاف نیروی زمینی می‌رود که تعداد بردهایش فقط به اندازه تعداد باخت‌های حریف است و در آخرین رده جدول به سر می‌برد. همین کافی است برای اینکه دیداری یک طرفه برای شهرداری گرگانِ مدعی پیش‌بینی شود در حالی که دیگر مدعیان در این هفته دیدارهایی به مراتب سخت‌تر و جدی‌تر دارند و از جمله شیمیدر و مهرام هستند که باید رودرروی هم قرار بگیرند. این دیدار در شرایطی برگزار می‌شود که مهرام و شیمیدر با ۱۱ برد و ۲۵ امتیاز به ترتیب در رده‌های چهارم و پنجم جدول قرار دارند. شاگردان محمدرضا اسلامی قطعا در اندیشه تصاحب جایگاه حریف هستند و مهرامی‌ها به فکر ایجاد فاصله با آنها. پتروشیمی هم که منتظر کوچک‌ترین لغزش گرگانی‌ها است تا صدرنشین جدول شود، در این هفته به مصاف مشهدی‌ها خواهد رفت. اگرچه آنها در دیدار رفت متحمل شکست شدند اما نشان داده‌اند که می‌توانند غیرقابل پیش‌بینی هم باشند. در دیگر دیدارهای این هفته، نفت آبادان به مصاف شهرداری بندرعباس می‌رود، اکسون تهران برابر شورا و شهرداری قزوین قرار می‌گیرد، ذوب آهن اصفهان با مس کرمان رودررو می‌شود و رعد پدافند هوایی شهرکرد و توفارقان آذرشهر نیز به مصاف یکدیگر می‌روند.

    

امروز، لیست والیبال می‌آید

رقابت‌های والیبال انتخابی المپیک قاره آسیا ۱۷ تا ۲۲ دی، به میزبانی شهر جیانگمن در کشور چین برگزار می‌شود که تیم ملی ایران نیز باید طبق برنامه برگزاری مسابقات تا روز دوشنبه نهم دی اسامی نفرات اعزامی خود به این مسابقات را اعلام می‌کرد که این اتفاق رخ نداد. امیر خوش‌خبر سرپرست تیم ملی در این باره گفت:«چون کولاکوویچ تصمیم داشت تا لحظه پایانی صبر کرده و بهترین تصمیم را در مورد نفرات اعزامی بگیرد، از مسئولان برگزاری مسابقات وقت گرفتیم تا لیست خود را پنجشنبه صبح اعلام کنیم.» او درباره حواشی به وجود آمده نیز عنوان داشت:«برخی می‌گویند که ما لیست را ارسال کرده و از فدراسیون آسیا خواسته‌ایم که اسامی را منتشر نکند! این موضوع اصلا درست نیست. ما نمی‌توانیم از فدراسیون آسیا بخواهیم که لیست ایران را مخفی نگه دارد. فعلا لیست ارسال نشده و روز پنجشنبه این اتفاق رخ می‌دهد.» همچنین مسعود غلامی بازیکن تیم ملی والیبال، به دلیل مصدومیت مسابقات انتخابی المپیک را از دست داد تا رضا عابدینی بار دیگر به تیم ملی دعوت شود.

    

سقوط شطرنج در اولین رنکینگ 2020

همزمان با آغاز سال ۲۰۲۰ میلادی، فدراسیون جهانی شطرنج رنکینگ جدید خود را منتشر کرد. در این رنکینگ شطرنج ایران با میانگین ۲۵۴۸ در رده ۲۸ جهان ایستاده است. این در حالی است که ماه گذشته ایران رده ۲۰ جهان را در رنکینگ فیده به خود اختصاص داده بود. این سقوط به خاطر تغییر تابعیت علیرضا فیروزجا و جدا شدن این سوپراستاد بزرگ از مجموعه شطرنج ایران رقم خورده است. او در رنکینگ ماه گذشته فیده ۹ پله صعود داشت و بالاتر از دیگر ایرانیان در رده ۲۸ برترین شطرنج‌بازان جهان قرار گرفت اما ادامه فعالیت‌های فیروزجا با پرچمی غیر از ایران، تمام امتیازات و تاثیرگذاری‌هایش را از رنکینگ تیمی کشورمان سلب کرده است. البته که در میان کشورهای آسیایی ایران همچنان در رده سوم قرار دارد.

    

دختران آلیش در آسیایی؟

بعد از قهرمانی تیم ملی آلیش بانوان ایران در مسابقات جهانی این رشته که چند روز پیش در نورسلطان قزاقستان اتفاق افتاد، این تیم به احتمال فراوان فروردین در رقابت‌های آسیایی این رشته نیز شرکت خواهد کرد. به همین منظور مسابقات قهرمان کشوری و انتخابی تیم ملی آلیش بانوان بهمن‌ماه به انجام خواهد رسید. پیش از این نیز عنوان شده بود که استارت دوباره کار کلاسیک‌کاران از مسابقات کشوری زده می‌شود و این رقابت‌ها تا پایان سال به انجام خواهد رسید.