دومین قهرمانی ایرانمال در بجنورد

در جریان رقابت فینال کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان در بجنورد، تیم متمول بازار بزرگ ایران که از ستاره‌های داخلی و خارجی در ترکیب خود بهره می‌برد، برابر دانشگاه آزاد با نتیجه هشت بر دو به برتری رسید و جام قهرمانی را بالای سر برد. در مهم‌ترین مبارزه‌های برگزار شده و در دیدار فینال، در وزن ۶۵ کیلوگرم حاجی علی اف دارنده سه طلای جهان و یک برنز المپیک برابر امیرمحمد یزدانی از تیم دانشگاه آزاد با نتیجه هشت بر دو به برتری رسید. در وزن ۷۰ کیلوگرم میثم نصیری دارنده مدال طلای آسیا که سابقه حضور در رقابت‌های جهانی و المپیک را دارد مقابل محمدرضا سورگو از دانشگاه آزاد هفت بر دو شکست خورد. مربیان نصیری که این شکست برای‌شان دور از انتظار و سنگین بود نیز اعتراضات تندی را نسبت به داوری داشتند. در وزن ۷۴ کیلوگرم، سعید داداش‌پور برابر رضا فصلی دیگر آزادکار باتجربه ایران با نتیجه سه بر دو پیروز شد. در وزن ۷۹ کیلوگرم جبرییل حسن‌اف دارنده یک برنز المپیک و دو نقره و دو برنز جهان از آذربایجان برابر حمیدرضا زرین‌پیکر از تیم دانشگاه آزاد به سختی و با نتیجه چهار بر دو به پیروزی رسید. در ۸۶ کیلوگرم کامران قاسمپور دارنده دو مدال طلای امیدهای جهان و طلای بزرگسالان آسیا برابر مرصاد مرغزاری با نتیجه قاطع ۱۱ بر صفر به پیروزی رسید. محمدحسین محمدیان نیز در ۹۷ کیلوگرم با نتیجه قاطع ۹ بر صفر از سد حسین شهبازی گذشت. همچنین در دیدار رده‌بندی تیم‌های چین و اترک خراسان شمالی برابر هم قرار گرفتند که در پایان اترک با نتیجه قاطع هشت بر دو به پیروزی رسید و بر سکوی سوم این رقابت‌ها قرار گرفت.

    

بازی تدارکاتی در دل مسابقه!

رقابت‌های والیبال انتخابی المپیک 2020 قاره آسیا از 17 تا 22 دی به میزبانی چین برگزار خواهد شد و تیم ملی ایران در این مرحله در دور گروهی مسابقات با تیم‌های چین، قزاقستان و چین‌تایپه دیدار می‌کند. طبق برنامه ایران در بازی اول با چین‌تایپه و در بازی دوم با قزاقستان مصاف خواهد داد. با توجه به اینکه فدراسیون والیبال نتوانست پیش از شروع این مسابقات با تیمی بازی دوستانه برگزار کند، اعلام شد که طبق برنامه کادر فنی بازی با تیم‌های چین‌تایپه و قزاقستان به منزله دیداری برای هماهنگی ملی‌پوشان خواهد بود. پیمان اکبری، مربی تیم ملی والیبال ایران با تایید این موضوع عنوان داشت:«ما برای برگزاری بازی‌های دوستانه پیش از شروع مسابقات یک مشکل بزرگ داریم؛ آن هم این است که بازیکنان بزرگی چون موسوی و عبادی‌پور لژیونر هستند و اگر ما بخواهیم بازی تدارکاتی داشته باشیم، نمی‌توانیم از حضور آنها استفاده کنیم.» وی ادامه داد:«همچنان به دنبال برگزاری بازی با قطر هستیم؛ آنها خواستند که ما زودتر به چین برویم و آنجا با هم بازی کنیم که کولاکوویچ با این پیشنهاد موافق نبود. با توجه به اینکه ایران باید در دو بازی اول با تیم‌های چین‌تایپه و قزاقستان بازی کند، این بازی‌ها می‌تواند دیداری تدارکاتی برای ما باشد. درست است که هیچ تیمی را نمی‌توان دست کم گرفت، اما فکر می‌کنم این دو تیم خطری برای ما نخواهند داشت.»

    

تایید طلای المپیک نصیرشلال

کمیته بین‌المللی المپیک تایید کرد مدال طلای المپیک اولکسی توروختیاوکراینی در دسته ۱۰۵ کیلوگرم وزنه‌برداری از این وزنه‌بردار پس گرفته شد. وقتی اواخر دسامبر گذشته کمیته بین‌المللی المپیک تست مثبت او را اعلام کرد، او با محرومیت تعلیقی از حضور در این رشته روبه‌رو شد. بار دیگر نمونه این وزنه‌بردار مورد بررسی قرار گرفت و نتیجه آن تست مثبت او شد. این وزنه‌بردار در المپیک لندن با مجموع ۴۱۲ کیلوگرم بالاتر از نواب نصیر شلال وزنه‌بردار ایرانی قرار گرفت که ۴۱۱ کیلوگرم مهار کرد. به این ترتیب نصیر شلال به عنوان طلایی این دسته معرفی می‌شود.