نفت آبادانِ لیگ نوزدهم، از آن دست تیم‌هایی است که نمی‌توان چشم از آنها برداشت. تیمی که هم فوق‌العاده بازی می‌کند و هم فوق‌العاده نتیجه می‌گیرد. نفت در 16 هفته از لیگ برتر، هشت بار برنده شده و فقط دو بار شکست خورده است. آنها با 30 امتیاز تنها به خاطر تفاضل گل، پشت سر تراکتورسازی در رده چهارم جدول ایستاده‌اند تا بهترین نیم‌فصل تاریخ‌شان را سپری کرده باشند. برزیلی‌های لیگ برتر، این هفته تیمی را بردند که در تمام فصل، حتی یک بار نیز شکست نخورده بود و چهار بار دروازه تیمی را باز کردند که در 15 بازی گذشته لیگ برتری، مجموعا 6 گل خورده بود. پیروزی تماشایی در جدال با سپاهان، پایانی برای یک نیم‌فصل شکوهمند در آبادان بود. حتی امیرقلعه‌نویی نیز در کنفرانس خبری بعد از مسابقه، روی قدرت حریف صحه گذاشت و به مردم آبادان برای داشتن این تیم رویایی، تبریک گفت. جالب اینجاست که پیروزی «چهار گله» برابر قلعه‌نویی، پیش از این نیز در دوران مربیگری دراگان اسکوچیچ رخ داده بود. او در روزهای هدایت ملوان، روبه‌روی ترکیبی پرستاره از استقلال قرار گرفت و این تیم را در ورزشگاه تختی انزلی، با چهار گل شکست داد. دراگان یکی از جذاب‌ترین ملوان‌ها در تمام ادوار لیگ برتر را ساخت اما باشگاه قادر به حفظ این مربی نبود. او بعدها برای مدتی در فولاد خوزستان مشغول به کار شد و در این تیم نتایج دلچسبی به دست نیاورد اما نفت، دوباره استعدادهای او را به عنوان یک مربی جذاب و جسور عیان کرد. نتایجی که دراگان روی نیمکت نفت به دست آورده، باورنکردنی به نظر می‌رسد. تیم او تنها چهار امتیاز با صدر جدول فاصله دارد و با این روند حیرت‌انگیز، می‌تواند یکی از مدعیان رسیدن به کسب سهمیه آسیایی نیز باشد. تنها مشکل بزرگ تیم دراگان، بازی در ورزشگاه آزادی بوده و آنها دیگر مجبور نیستند که در ادامه فصل، در این استادیوم به میدان بروند. نفت این فصل تنها دو بار در لیگ و یک بار در جام حذفی شکست خورده و جالب اینجاست که هر سه شکست فصل این تیم نیز در آزادی رقم خورده‌اند. تلخ‌ترین باخت این فصل نفت، مقابل استقلال استراماچونی شکل گرفت اما اسکوچیچ واکنش جالبی به این نتیجه داشت:«وقتی تراکتورسازی را بردیم، فکر نکردیم که رئال مادرید هستیم و وقتی هم که می‌بازیم، حس نمی‌کنیم که نابود شده‌ایم.»

نفت آبادان، همیشه پتانسیل‌های بسیار زیادی داشته اما تنها در مواردی معدود به لطف درخشش بازیکنان خارجی، در لیگ برتر درخشیده است. 

این فصل اما آنها به کمک استعدادهای داخلی در ترکیب‌شان و البته یک مربی جاه‌طلب و پرانگیزه، دست به یک شاهکار بزرگ زده‌اند. حالا جدی‌ترین نگرانی نفتی‌ها، به جدایی قریب‌الوقوع دراگان از باشگاه در واکنش به مشکلات مالی، مربوط می‌شود. بعید نیست اسکوچیچ نیز دیر یا زود نیمکت نفت را برای پیوستن به یک باشگاه بزرگ‌تر ترک کند. چراکه پروژه‌های جدی‌تر او در فوتبال ایران، تازه شروع شده‌اند. با این وجود شاید ماجراجویی در آبادان برای این مربی آنقدر جذاب به نظر می‌رسد که او، حداقل تا پایان فصل در برزیلِ ایران ماندگار شود.