استارت نیم‌فصل دوم لیگ بسکتبال با لغو یک بازی

رقابت‌های بسکتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور از امروز با برگزاری دیدارهای مرحله برگشت پیگیری می‌شود تا در پایان ۱۳ هفته رقابت شرکت‌کنندگان، تیم‌های راه یافته به پلی‌آف مشخص شوند. در این هفته از رقابت‌ها مهرام که با پیروزی برابر مس کرمان در دیدار معوقه خود موفق به کسب عنوان قهرمانی نیم‌فصل شد، میزبان ذوب آهن است. شاگردان مهران حاتمی در تیم ذوب‌آهن در حالی این دیدار را برگزار می‌کنند که با حکم کمیته انضباطی فدراسیون بازنده دیدار معوقه خود مقابل شهرداری گرگان معرفی شدند و بدین ترتیب حتی از کسب حداقل امتیاز ممکن از این رقابت هم بی‌نصیب ماندند، مساله‌ای که می‌تواند در پایان نیم‌فصل به ضرر آنها تمام شود به خصوص اگر نتوانند از دیدارهای پیش رو نتیجه مورد نظر را بگیرند. تقابل حاتمی و هاشمی می‌تواند رقابتی جذاب در تهران  و سالن آزادی باشد. همزمان با مهرام، دیگر مدعیان لیگ برتر بسکتبال هم برگزارکننده اولین دیدار خود در مرحله برگشت مسابقات هستند. شهرداری گرگان میزبان شهرداری بندرعباس است و نفت آبادان هم در تهران برگزارکننده رقابتی نزدیک با اکسون خواهد بود. دیدار رفت دو تیم بسیار نزدیک دنبال شد و نفتی‌ها در وقت‌های اضافه توانستند حریف خود را از پیش رو بردارند. شیمیدر دیگر مدعی این فصل به قزوین می‌رود تا مقابل شاگردان پویا تاجیک در شورا و شهرداری قزوین قرار بگیرد. در دیگر دیدارهای این هفته توفارقان آذرشهر با آویژه صنعت مشهد دیدار می‌کند و مس کرمان برابر رعد پدافند هوایی شهرکرد به میدان می‌رود. همچنین قرار بود طبق برنامه امروز تیم‌های پتروشیمی بندر امام و نیروی زمینی در ماهشهر به مصاف همدیگر بروند که عصر دیروز اعلام شد این دیدار به دلیل اعزام نشدن تیم نیروی زمینی به بندر ماهشهر لغو شده است. پیام سیفی‌زاده رییس کمیته مسابقات و داوران فدراسیون بسکتبال مشکلات درون سازمانی نیروی زمینی تهران را دلیل این تصمیم دانست.

    

شاگردان بنا به ایتالیا نمی‌روند

پیش از این نام علیرضا نجاتی، علی گرایی، سعید عبدولی و امیر قاسمی‌منجزی برای اعزام به ایتالیا به فدراسیون کشتی اعلام شده بود که کارهای اداری برای حضور آنها در مسابقات سیستم رنکینگ اتحادیه جهانی انجام شد. با این وجود تیم ملی فرنگی به این رقابت‌ها اعزام نخواهد شد. حسن رنگرز مدیر تیم‌های ملی کشتی فرنگی در این باره گفت:«طبق اعلام سرمربی تیم ملی، حضور در ایتالیا منتفی است و تمرکز کادر فنی روی برگزاری جام بین‌المللی تختی است.» این درحالی است که قرار است تیم ملی آزاد با ترکیب امیرمحمد یزدانی در 65 کیلوگرم، یونس امامی در 74 کیلوگرم، علیرضا کریمی در 97 کیلوگرم و امیرحسین زارع در 125 کیلوگرم به ایتالیا اعزام شود که البته با توجه به مصدومیت کریمی، اعزام وی نیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

    

لوبه دنبال جایگزین غفور

امیر غفور، شماره ۱۰ تیم ملی والیبال که امسال در ترکیب تیم لوبه ایتالیا به میدان می‌رود و همراه با این تیم به عنوان قهرمانی در جام باشگاه‌های جهان هم دست یافت، این روزها با مصدومیت دست و پنجه نرم می‌کند. پشت خط زن ایرانی لوبه به خاطر همین مصدومیت حضور در انتخابی المپیک را از دست داد و حالا هم باشگاه ایتالیایی به دنبال جانشین برای اوست. به نظر می‌رسد مصدومیت غفور آنقدر جدی است که لوبه می‌خواهد برای پر کردن جای خالی این بازیکن یک جانشین جذب کند. لوبه روی بارتوش کورک، پشت خط‌زن لهستانی تیم مونزا دست گذاشته، اما با توجه به شروط این باشگاه از جذب این بازیکن مطرح لهستانی منصرف شده است.

    

هندبال در قطر کامل می‌شود

تیم ملی هندبال ایران که خود را برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا و انتخابی جهان آماده می‌کند، برای برگزاری یک دوره اردوی تدارکاتی 10 روزه و انجام چند بازی دوستانه راهی قطر شد. طبق برنامه قرار است تیم ملی ایران با تیم ملی قطر و باشگاه الاهلی چند بازی دوستانه داشته باشد. سعید حیدری‌راد، سنگربان تیم دیناموبخارست رومانی و سجاد استکی، بازیکن تیم چسمه بخارست نیز قرار شد طی روزهای آینده به صورت مستقیم از رومانی به قطر بروند.