سعیدی رسما دبیرکل شد

بعد از استعفای شاهرخ شهنازی از پست دبیرکلی کمیته ملی المپیک، خرداد ماه سال جاری بود که کیکاووس سعیدی طی حکمی به عنوان سرپرست دبیرکلی معرفی شد. حالا و پس از گذراندن 6 ماه از دوره سرپرستی، وی با اعلام صالحی‌امیری به صورت رسمی به عنوان دبیرکل این کمیته معرفی شد. سعیدی همچنین پیش از این دو سال خزانه‌دار و ذی‌حساب بوده است. رییس کمیته ملی المپیک درباره معرفی دبیر کل کمیته، عنوان داشت:«سعیدی خیلی وقت است که انتخاب شده، اما اعلام رسمی نکردیم. منتظر صدور حکم خزانه‌دار هستیم. دو نفر را معرفی کردیم و حکم هر کدام آمد حکم سعیدی را می‌زنیم. او دبیر کل است.»

    

پایان طلایی کاراته

با پایان رقابت‌های لیگ جهانی کاراته‌وان در سال ۲۰۱۹، تیم ملی کاراته ایران با کسب هفت طلا، ۱۰ نقره ، ۱۳ برنز و مجموع ۳۰ مدال بهترین عملکرد را در میان تمام تیم‌های جهان داشت. تیم ملی کومیته مردان با کسب دو طلا و یک برنز به کار خود پایان داد. دو طلایی که توسط سجاد گنج‌زاده و امیر مهدی‌زاده به دست آمد تا سجاد یک پایان طلایی داشته باشد و مهدی‌زاده یک بازگشت باشکوه. صالح اباذری و عباسعلی نیز به مدال برنز رسیدند. نگاهی به عملکرد کومیته مردان ایران در ۶ دوره گذشته نشان می‌دهد که این بهترین عملکرد ورزشکاران کشورمان در رقابت‌های لیگ جهانی ۲۰۱۹ بوده است. به این ترتیب تیم کومیته مردان به عنوان نایب‌قهرمانی رسید و در مجموع نیز تیم ایران چهارم شد. نکته جالب این‌جاست که ژاپن به عنوان مهد کاراته جهان با ۱۷ کاراته‌کا در بخش مردان به مادرید سفر کرده بود، اما در نهایت با یک برنز به کار خود پایان داد. طلای مهدی‌زاده او را 44 پله در رنکینگ بالا برد تا در رده 39 بایستد. بهمن عسگری هم با وجود حذف زودهنگام در مادرید، صدرنشین وزن 75- کیلوگرم باقی ماند. در وزن 75+ کیلوگرم نیز سجاد گنج‌زاده که عنوان گرندوینر را نیز به دست آورد در رده دوم باقی ماند اما ذبیح‌ا... پورشیب که موفق به کسب مدال نشد، در پله سوم ایستاد. حمیده عباسعلی و سارا بهمنیار نیز در رده‌های هفت و پنج خود ثابت ماندند.

    

ملایی تبعه مغولستان شد!

پس از آن‌که سعید ملایی جودوکار سابق ایران آلمان شد و چندی پیش اعلام شد اداره مهاجرت آلمان با اعطای پناهندگی به این جودوکار موافقت کرده، حالا خبر تبعیت او در مغولستان به گوش می‌رسد. ملایی اخیرا در گرنداسلم ژاپن با پرچم فدراسیون جهانی مبارزه کرد و حالا گفته می‌شود در دیدار رسمی او و خاتماگین باتولگا رییس‌جمهور مغولستان به عنوان شهروند مغولستان پذیرفته شده و گذرنامه این کشور را دریافت کرده و قرار است در رقابت‌های جودوی مسترز چین هم با پرچم فدراسیون جهانی و هم در قالب تیم مغولستان شرکت کند. از آنجا که تغییر کشور باعث حذف امتیازات یک ورزشکار برای کسب سهمیه المپیک می‌شود، خاتماگین به دنبال حل این مشکل است تا ملایی برای این کشور در المپیک توکیو مبارزه کند.

    

اردوی فرنگی تعطیل شد

روند تمرینات تیم ملی کشتی فرنگی برای حضور در جام جهانی ۲۰۱۹ تهران طبق برنامه در حال پیگیری بود تا اینکه لغو جام جهانی باعث شد محمد بنا هم اردو را تعطیل و فرنگی‌کاران را مرخص کند. با توجه به برنامه‌های پیش روی فرنگی‌کاران از جمله رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان، مسابقات انتخابی جام تختی و همچنین پیکارهای جام تختی، این کشتی‌گیران فعلا هیچ اردویی را در پیش ندارند. گفته می‌شود اردوی تیم ملی کشتی فرنگی با توجه به این وقفه طولانی، بعد از جام تختی و از دهه اول بهمن آغاز خواهد شد. این در حالی است که شاگردان محمد بنا رویدادهای مهم و سرنوشت‌سازی از جمله رقابت‌های گزینشی المپیک را پیش رو دارند و باید سه سهمیه باقیمانده المپیک را هم کسب کنند.