مهرام و پترو به هم رسیدند

مسابقات بسکتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور در حالی امروز با برگزاری هفت دیدار وارد هفته هشتم می‌شود که رقابت دو تیم پتروشیمی و مهرام می‌تواند یکی از تماشایی‌ترین دیدارهای هفته را رقم بزند. پتروشیمی و مهرام در تمام ادواری که در لیگ بسکتبال حضور داشته‌اند، همواره رقیب هم به حساب می‌آمدند و رقابت نزدیکی را دنبال می‌کردند. این رقابت در این فصل از مسابقات و از همان هفته نخست میان این دو تیم و دیگر تیم‌های مدعی هم وجود داشت. پتروشیمی در حال حاضر بدون باخت صدرنشین جدول رده‌بندی است و مهرام با یک باخت و البته یک بازی کمتر در رده چهارم قرار دارد. پتروشیمی در دیدارهای هفته‌های گذشته به جز شیمیدر و اکسون رقیب سرسخت دیگری نداشته است. از مجموع تیم‌هایی که مهرام با آنها روبه‌رو شده هم دیدار با شیمیدر و نفت آزمون‌های جدی‌تری برای این تیم بوده است که شاگردان مصطفی هاشمی نتیجه یکی از آنها (نفت) را واگذار کردند. با این حساب دیدار امروز دو تیم پتروشیمی و مهرام سومین آزمون سخت و تعیین‌کننده دو تیم در این فصل از رقابت‌ها به حساب می‌آید. این دیدار در زمین شاگردان فرزاد کوهیان برگزار می‌شود. در سایر دیدارهای این هفته از رقابت‌ها، نفت آبادان که بدون باخت در رده سوم قرار دارد به مصاف رعد پدافند هوایی می‌رود که از هفت دیدار گذشته تنها دو برد کسب کرده است. شهرداری گرگان تیم دوم جدول رده‌بندی میزبان تیم ته جدولی شورا و شهرداری قزوین است. شیمیدر هم که پس از سه باخت متوالی بالاخره هفته گذشته صاحب برد شد در این هفته با نیروی زمینی دیدار می‌کند که اوضاع چندان خوبی ندارد. همچنین توفارقان آذرشهر و مس کرمان، آویژه صنعت مشهد و ذوب آهن اصفهان و شهرداری بندرعباس و اکسون تهران دیگر دیدارهای هفته هشتم را برگزار می‌کنند.

    

جام جهانی فرنگی برگزار می‌شود

بعد از تصمیم مسؤولان اتحادیه جهانی کشتی مبنی بر تعویق مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی در تهران، مسئولان ورزش کشور تلاش‌های زیادی را در جهت تثبیت میزبانی ایران انجام دادند که در نهایت با ارائه مستندات موجود، میزبانی ایران بار دیگر به رسمیت شناخته شد و مسئولان فدراسیون کشتی طبق گفته حسن رنگرز، سخنگوی فدراسیون منتظر اعلام زمان جدید برای برگزاری این مسابقات هستند. البته مشکلی که در این خصوص وجود دارد زمان کوتاه باقیمانده تا پایان سال میلادی است چراکه مسابقات به عنوان جام جهانی کشتی فرنگی 2019 باید برگزار شود که به این ترتیب به نظر می‌رسد این رقابت‌ها اواسط یا اواخر آذر برگزار شود.  حسن رنگرز سخنگوی فدراسیون کشتی در این باره گفت:«تاریخ مشخصی به ما اعلام نشده و منتظر اعلام تاریخ جدید برگزاری رقابت‌ها از سوی اتحادیه جهانی کشتی هستیم. آمادگی برگزاری مسابقات در هر تاریخی را داریم. با توجه به فراهم بودن زیرساخت‌های لازم، مشکلی برای برگزاری این رقابت‌ها را نداریم.» همچنین سفیر ایران در ژاپن در تماس تلفنی با رییس فدراسیون کشتی ژاپن در خصوص برگزاری مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی در تهران صحبت کرد و طبق اعلام او «فوکودا» گفته که برای حضور در جام جهانی به تهران می‌روند.

    

هوگوپوشان در راه مسکو

فینال مسابقات گرندپری 2019 از پانزدهم آذرماه با حضور 16 تکواندوکار برتر جهان در هر 4 وزن المپیکی مردان و زنان و در مجموعه ورزشی دینامو مسکو آغاز می‌شود و به مدت دو روز ادامه خواهد داشت. در همین راستا مردان ملی‌پوش تکواندو کشورمان ساعت 7:15 روز یکشنبه 10 آذرماه راهی روسیه می‌شوند. آرمین هادی‌پور در وزن 58- کیلوگرم، میرهاشم حسینی و سروش احمدی در وزن 68- کیلوگرم و سجاد مردانی در وزن 80+ کیلوگرم نمایندگان ایران در این رقابت‌ها هستند. رقابت‌های فینال گرندپری G8 است و به نفرات اول تا سوم به ترتیب 80، 48 و 28.80 امتیاز در راستای افزایش رنکینگ المپیک تعلق می‌گیرد. همچنین 6000، 3000 و 1000 دلار جایزه نقدی اهدا می‌شود.