آغاز کار ووشو در شانگهای

پانزدهمین دوره رقابت‌های ووشو قهرمانی جهان با حضور ۶۰۰ ووشوکار از ۱۰۲ کشور جهان از صبح امروز به میزبانی چین آغاز شد. بر اساس قرعه‌کشی در ساندای زنان و در وزن ۶۵ کیلوگرم الهه منصوریان دور اول به مصاف نماینده فرانسه می‌رود و در صورت پیروزی با برنده ایتالیا و لبنان مصاف می‌دهد. شهربانو منصوریان نیز در وزن ۷۰ کیلوگرم ابتدا استراحت دارد و سپس با ورزشکار روسیه مبارزه می‌کند. در وزن ۷۵ کیلوگرم هم مریم هاشمی دور نخست استراحت دارد و در ادامه با حریف مصری روبه‌رو خواهد شد. در ساندای مردان و در وزن ۶۵ کیلوگرم عرفان آهنگریان ابتدا با برزیل رقابت می‌کند و سپس برنده اندونزی و آرژانتین را پیش رو دارد. محسن محمدسیفی در وزن ۷۰ کیلوگرم دور اول استراحت دارد و سپس با برنده مبارزه نمایندگان اندونزی و مراکش مبارزه می‌کند. در وزن ۷۵ کیلوگرم یوسف صبری کار خود را از مبارزه با حریف پاکستانی آغاز می‌کند و در ادامه با برنده قزاقستان و فرانسه دیدار دارد. در وزن ۸۰ کیلوگرم علی خورشیدی ابتدا استراحت دارد و سپس با لهستان مبارزه می‌کند. میلاد عارفی‌مقام در وزن ۸۵ کیلوگرم در آغاز با رومانی روبه‌رو می‌شود و در ادامه با ترکیه مبارزه می‌کند.

    

پیروزی تاریخی هندبال

تیم ملی هندبال ایران نخستین دیدار خود در مسابقات انتخابی المپیک در منطقه آسیا را با پیروزی برابر یکی از پرافتخارترین تیم‌های قاره کهن پشت سرگذاشت. ملی‌پوشان هندبال ایران به مصاف تیم ملی کره جنوبی رفتند و با نتیجه 28 بر 27 حریف خود را شکست دادند. کره جنوبی دارنده ٩ عنوان قهرمانی آسیا است و در هفت دوره المپیک حضور داشته است. تیم ملی هندبال ایران در دومین دیدار خود امروز ساعت ١٨:٣٠ به مصاف تیم ملی بحرین خواهد رفت.

    

دور کم‌مدالی در گرندپری

مرحله سوم مسابقات گرندپری در سال 2019 با حضور 32 تکواندوکار برتر جهان در هر چهار وزن المپیکی مردان و زنان در صوفیه بلغارستان آغاز شد.  میرهاشم حسینی تکواندوکار وزن 68- کیلوگرم کشورمان در این رقابت‌ها بود که از رسیدن به مدال باز ماند. همچنین سروش احمدی، هوگوپوش وزن دومی ایران به مدال برنز رسید. در ادامه آرمین هادی‌پور در مرحله نیمه‌نهایی نتیجه را به تای هون کیم واگذار کرد و عنوان سومی را به نام خود ثبت کرد. در ادامه رقابت‌ها سجاد مردانی نماینده وزن 80+کیلوگرم تیم ملی تکواندو کشورمان با شکست مقابل نماینده کره جنوبی از گردونه رقابت‌ها کنار رفت. سعید رجبی دیگر نماینده این وزن نیز روز گذشته به مصاف رقبای خود رفت.

    

کیمیا جزو 100 زن الهام‌بخش

سایت BBC فهرستی از 100 بانوی تاثیرگذار و الهام‌بخش در سال 2019 را منتشر کرد و در این فهرست نام کیمیا علیزاده ملی‌پوش تکواندوی کشورمان نیز دیده می‌شود. علیزاده اولین و تنها بانوی ایرانی است که توانسته در المپیک مدال بگیرد؛ مدال برنزی که در سال 2016 کسب شد.

در فهرست 100 نفره که منتشر شده، نام 13 ورزشکار قرار دارد که جاسمین آتکر (کریکت‌باز دو رگه انگلیسی-بنگلادشی)، دینا آشر اسمیت (دوومیدانی-بریتانیا)، سالوا عید ناصر (دوومیدانی- بحرین)، بتانی فیرث (شناگر معلول-بریتانیا)، شلی آن فریزر پریس (دوومیدانی-جاماییکا)، تایلا هریس (فوتبال و بوکس-استرالیا)، هوانگ ون‌سی (بوکس حرفه‌ای-چین)، فیونا کولبینگر (دوچرخه‌سواری-آلمان)، هیوری کان (کشتی سومو-ژاپن)، فریده عثمان (شنا-مصر)، مگان راپینو (فوتبال-آمریکا) و جواهر روبل (داور-سومالی) هستند.

    

سهراب در آلمان دست به وزنه شد

سهراب مرادی وزنه‌بردار دسته ۹۶ کیلوگرم ایران که برای انجام معاینات بیشتر روی کتف خود و شرکت در مسابقات گزینشی سوییس راهی آلمان شد، پس از حضور در این کشور بلافاصله در کلینیک مجهز هانوفر حضور یافت و تمرینات ویژه برای ترمیم و بهبود کتف مصوم را زیر نظر پزشک انجام می‌دهد. تمرینات قهرمان وزنه‌برداری جهان و المپیک در هانوفر آلمان جهت رفع کامل مصدومیت و حضور در مسابقات سوئیس طی روزهای آتی نیز ادامه خواهد داشت و بعد سپری شدن پروسه کامل درمانی، سهراب به سوییس سفر خواهد کرد. مسابقات گزینشی و کسب سهمیه المپیک از دوم تا پنجم آبان به میزبانی سوئیس برگزار می‌شود. او به جز این رقابت‌ها باید در سه گزینشی المپیک دیگر نیز شرکت کند.