شروع ذوب‌آهن در دیدار حساس و سخت با الاتحاد با زعبیل امارات، فراتر از حد انتظار بود. مهم‌ترین تغییر ترکیب اصلی این تیم نسبت به دیدارهای قبلی در لیگ قهرمانان آسیا، روی خط دروازه رقم خورد. حالا که رشید مظاهری دیگر در عضویت این باشگاه قرار ندارد، محمدباقر صادقی که در این سال‌ها «نفر دوم» دروازه ذوب بوده، در دیدارهای حساس روی خط دروازه دیده می‌شود. ذوب در حالی مسابقه با الاتحاد را آغاز کرد که هیچ‌کدام از مهره‌های خارجی این باشگاه جایی در ترکیب اصلی نداشتند. دانیال اسماعیلی‌فر اما از تراکتورسازی به ذوب برگشت تا در ترکیب اصلی قرار بگیرد و احسان پهلوان نیز برای دقایقی در جدال با الاتحاد به بازی گرفته شد. در ترکیب تیم عربستانی اما چهار بازیکن خارجی حضور داشتند. 

ویلانووا، وکیو، لوئیز خیمنز و رومارینیو چهار ستاره خارجی باشگاه الاتحاد برای این جدال بودند. تنها هفت دقیقه بعد از شروع مسابقه، هافبک تمام‌نشدنی ذوبی‌ها خوش درخشید و با یک ضربه ایستگاهی مهارنشدنی توپ را از خط دروازه رقیب عبور داد. قاسم حدادی‌فر اولین موقعیت نصفه و نیمه تیمش برای رسیدن به گل را به بهترین شکل مورد استفاده قرار داد و به کمک پای چپ جادویی‌اش، خیلی زود تیم علیمنصور را پیش انداخت. این برتری اما تنها به اندازه سه دقیقه دوام آورد. روی اشتباه و آشفتگی خط دفاعی تیم اصفهانی، توپ دو بار به تیر دروازه ذوب آهن برخورد کرد و در نهایت این لوئیز خیمنز بود که با سادگی توانست دروازه ذوب را باز کند. سبزها در دقیقه هفت به گل اول رسیدند اما بازی در دقیقه 10 به تساوی کشیده شد. در ادامه نیمه اول، الاتحاد تسلط بیشتری روی جریان بازی داشت و چند موقعیت خطرناک دیگر نیز خلق کرد اما بازی در این نیمه با تساوی یک - یک به پایان رسید. در شرایطی که نیمه دوم تا حدودی سرد و کسل‌کننده دنبال می‌شد، زیاد المولد با ضربه سر گل دوم الاتحاد را به ثمر رساند تا این باشگاه به اولین پیروزی‌ تاریخش برابر ذوب دست پیدا کند.

شکست دو بر یک در زمین حریف، نتیجه نسبتا خوبی برای ذوب به شمار می‌رود. البته در شرایط بازی در کشور سوم شاید موضوعی به نام زمین حریف دیگر اهمیت همیشگی‌اش را نداشته باشد اما همین حالا ذوبی‌ها در صورت شکست دادن الاتحاد در دوحه با نتیجه یک بر صفر، راهی مرحله یک‌چهارم نهایی تورنمنت خواهند شد.