بی‌رحم؛ مثل استقلال!

محسن کریمی در آخرین دقایق بازی با ذوب‌آهن، این شانس را داشت که بعد از مدت‌ها برای تیمش گل‌زنی کند و فاصله دو تیم را به عدد چهار برساند. حتی خراب شدن ضربه پنالتی این بازیکن هم اما از شیرینی این برد سنگین و یک‌طرفه کم نکرد. استقلال برابر ذوب‌آهن، توانست نتیجه موردعلاقه وینفرد شفر را تکرار کند. نتیجه‌ای که مرد آلمانی پیش از این پنج بار دیگر نیز روی نیمکت آبی‌ها تجربه‌اش کرده بود.

آریا طاری

برنده‌ شدن استقلال در دیدار خانگی با ذوب‌آهن، تنها یک پیروزی «معمولی» نبود. وینفرد شفر توانست در این مسابقه، علیرضا منصوریان را شکست بدهد و ثابت کند که علیمنصور جوان هنوز راه درازی برای ایستادن در جایگاه او دارد. استقلالی‌ها برای همه دقایق این بازی برنامه داشتند و به خوبی توانستند از نقاط ضعف ذوب برای ضربه زدن به این تیم در موقعیت‌های حساس بهره ببرند. تیم میزبان مثل همیشه در دفاع مستحکم نشان داد و تقریبا مرتکب هیچ اشتباهی نشد. آنها در حمله نیز بی‌رحم بودند و با وجود از دست دادن چند موقعیت نسبتا مناسب، فرصت رسیدن به یک پیروزی پرگل را از دست ندادند. در لیگ هجدهم، این دومین بار است که استقلال حریفانش را با چنین نتیجه‌ای شکست می‌دهد. بازگشت به «سه-هیچ‌«‌های مورد علاقه وینفرد شفر، می‌تواند نشانه خوبی برای هواداران استقلال باشد. رسیدن به این نتیجه، یعنی استقلال دوباره به ایده‌ه‌آل‌های مرد آلمانی نزدیک شده و حالا فوتبال مدنظر او را در زمین پیاده می‌کند. اوج تیم شفر، همیشه به چنین نتایجی گره خورده و حالا به نظر می‌رسد یک دوره اوج دیگر برای استقلال در راه باشد. آنها با وجود تغییرات مداوم در خط دفاعی، بهترین عملکرد دفاعی لیگ را به نام خودشان رقم زده‌اند. سیدمهدی رحمتی نیز روی خط دروازه بی‌نقص ظاهر شده و بیشترین تعداد کلین‌شیت‌ها را به خودش اختصاص داده است. پس از ناکامی در باز کردن دروازه تراکتورسازی در ورزشگاه یادگار، تصور می‌شد خط حمله استقلال با بحران دست و پنجه نرم خواهد کرد اما ورود پاتوسی خیلی زود همه چیز را تغییر داد. این تیم پس از باختن در زمین تراکتورسازی، در دو بازی بعدی پنج گل به ثمر رسانده و خرید تازه‌وارد باشگاه روی هر پنج گل تاثیر داشته است. درخشش مهره‌هایی مثل اللهیار صیادمنش، فرشید اسماعیلی، وریا و فرشید باقری نیز، ثابت می‌کند که استقلال این روزها در فرم بسیار مطلوبی قرار دارد.

اولین پیروزی سه بر صفر وینفرد شفر، در هشتمین تجربه حضور او روی نیمکت استقلال رقم خورد. وینفرد و پسرها در هفته پایانی نیم‌فصل اول لیگ هفدهم، میزبان سپاهان بودند و با دو گل از جپاروف و یک گل از علی قربانی، حریف را گلباران کردند. تنها چند روز بعد، این تیم در جام حذفی روبه‌روی ایرانجوان بوشهر قرار گرفت و باز هم حریفش را با نتیجه سه بر صفر شکست داد. مجید حسینی، سرور جپاروف و علی قربانی، گل‌های تیم آبی‌پوش را در مصاف با رقیب جنوبی‌اش به ثمر رساندند. در هفته هفدهم فصل گذشته، استقلال پیروزی سه بر صفر دیگری را جشن گرفت. آبی‌ها این بار به اهواز سفر کردند تا یک پیروزی یک‌طرفه را در زمین استقلال خوزستان به دست بیاورند. تنها هفت دقیقه بعد از شروع بازی، وریا غفوری با یک شوت دیدنی پای راست، دروازه تیم میزبان را فرو ریخت. اواسط نیمه دوم سلمان بحرانی به اشتباه دروازه خودی را باز کرد و سپس روزبه چشمی روی پاس خوب داریوش شجاعیان، تیر خلاص را به حریف زد. آخرین پیروزی سه بر صفر تیم شفر در فصل گذشته، اواخر لیگ مقابل علی کریمی و شاگردانش تثبیت شد. مقاومت تیم جادوگر تنها 14 دقیقه ادامه داشت و در این دقیقه فرشید اسماعیلی اولین گل مسابقه را وارد دروازه حریف کرد. امید ابراهیمی و جابر انصاری نیز زننده گل‌های بعدی استقلال در این نبرد بودند. تیم شفر اوایل این فصل با درخشش مرتضی تبریزی، نتیجه سه بر صفر را برابر تراکتورسازی تکرار کرد. تصور می‌شد جان توشاک و ستاره‌های قرمزپوش، در آزادی روز سختی را برای استقلال رقم می‌زنند اما این تیم در همان نیمه اول کار تراکتور را تمام کرد و توانست به نتیجه دلخواه مرد آلمانی در این مسابقه برسد. ششمین پیروزی یک بر صفر در دوران سرمربیگری وینفرد شفر، این هفته روبه‌روی ذوب‌آهن خلق شد. این بار هم استقلال در همان نیمه اول حریف را تسلیم کرد و اجازه نفس کشیدن به حریف اصفهانی نداد.

در لیگ هجدهم، این دومین بار است که استقلال حریفانش را با چنین نتیجه‌ای شکست می‌دهد. بازگشت به «سه-هیچ‌»های مورد علاقه وینفرد شفر، می‌تواند نشانه خوبی برای هواداران استقلال باشد. رسیدن به این نتیجه، یعنی استقلال دوباره به ایده‌ه‌آل‌های مرد آلمانی نزدیک شده است

بدون تردید وینفرد شفر علاقه زیادی دارد که در پایان دوران حضورش در استقلال، همین نتایج «سه بر صفر» بازتابنده دوران او در این باشگاه باشند. این نتیجه مورد  علاقه آقای سرمربی است. او کار زیادی روی دفاع تیمش انجام داده و در حمله نیز، کیفیت مهره‌های هجومی تیم را بیشتر کرده است. وینفرد شفر دوست دارد که استقلال همواره بازی‌اش را به حریف تحمیل کند و حاکم مطلق مسابقه باشد. تداوم سه‌هیچ‌ها، حکایت از نقشه‌های به سرانجام‌ رسیده‌ این مربی در استقلال دارند. او تیم ایده‌آلش را ساخته و حالا برای رسیدن به دستاوردهای بزرگ مبارزه می‌کند.