رضا آذری، تازه‌ترین قربانی تغییرات در استقلال است. سرمربی ایتالیایی آبی‌ها دیگر علاقه‌ای به حفظ این بازیکن جوان ندارد و نام او را در فهرست خروج قرار داده است. آذری فصل گذشته در استقلال چهره شد و در شروع فصل، در ترکیب تیم وینفرد شفر قرار گرفت. او در آخرین هفته نیم‌فصل اول لیگ برتر هجدهم، اولین گلش برای استقلال را وارد دروازه سپیدرود کرد. به نظر می‌رسید این هافبک خلاق و پرانگیزه، در مسیر تبدیل شدن به یک ستاره جذاب قرار دارد اما حالا آینده او در استقلال خیلی زود به خط پایان نزدیک شده است. البته که شاید حواشی رضا آذری و فعالیت‌های او در فضای مجازی، کمی فراتر از استانداردهای حرفه‌ای بوده‌اند اما اصرار استراما برای اخراج روزانه بازیکنان از استقلال نیز کمی نگران‌کننده به نظر می‌رسد. او هر روز از خواب بلند می‌شود، به تمرین استقلال می‌رود و قبل از نواختن سوت پایان هر تمرین، حداقل یک بازیکن را کنار می‌گذارد. اینکه آقای مربی اقتدار کافی را برای برخورد با بازیکنان داشته باشد و بتواند به تنهایی برای تیم تصمیم بگیرد، در نگاه اول قابل قبول به نظر می‌رسد اما استقلال برای شروع فصل جدید به «بازیکن» نیاز دارد و با این روند که مرد اول نیمکت تیم نفراتش را کنار می‌گذارد، دیگر در شروع فصل جدید هیچ بازیکنی در استقلال باقی نخواهد ماند!

تعداد خروجی‌های این فصل استقلال، بیشتر از دو برابر مهره‌های ورودی این باشگاه است. آنها در همه پست‌ها با چند بازیکن وداع کرده‌اند و با این حساب، نیمکت‌شان در فصل تازه برای چند پست کاملا خالی خواهد بود. استقلال همین حالا برای کناره‌های خط دفاعی هیچ مهره جانشینی ندارد و مصدومیت و محرومیت نفرات تخصصی‌اش در این بخش از زمین، برای استراماچونی دردسرساز خواهد بود. آبی‌ها تقریبا به اندازه یک تیم کامل بازیکن از دست داده‌اند و هر روز یک اسم تازه به فهرست اخراجی‌های باشگاه اضافه می‌شود. اقتدار استراما قابل تحسین است اما آیا او نمی‌تواند کمی بیشتر با نفرات تیم مدارا کند؟ آیا او نمی‌تواند شرایطی را به وجود بیاورد که اولین اشتباه هر بازیکن، آخرین اشتباهش در تیم نباشد؟ بی‌نظمی، درگیری و مسائلی از این دست، حتی در باشگاه‌های اروپایی نیز اتفاق می‌افتند. همه باشگاه‌ها تنبیه‌ خاص خودشان را برای این موارد در نظر می‌گیرند و هیچ تیمی، با اولین حرکت اشتباه دست به اخراج یک بازیکن مستعد نمی‌زند. فقدان ثبات در چند فصل گذشته تبدیل به یکی از عوامل مهم ناکامی استقلال در جام‌های مختلف شده است. 

آنها باید یک ترکیب ثابت برای خودشان پیدا کنند و از تغییر تکراری ترکیب بپرهیزند اما در عمل، این اتفاق در فصل جدید نیز رخ نخواهد داد. همه بازیکنان تیم هر روز با اضطراب اخراج به تمرین باشگاه قدم می‌گذارند. حتی بعید نیست سرمربی تیم در طول فصل نیز با هر اشتباه، یک بازیکن را از تیم کنار بگذارد. مدیریت درست تنها در برخورد قهری با بازیکنان خلاصه نمی‌شود. امضای حکم اخراج، ساده‌ترین کار ممکن است اما حفظ انگیزه و همدلی در تیم، ماموریت دشوارتری برای سرمربی جدید استقلال خواهد بود.