ناکامی قرمز‌ها

بعد از 43 روز دروازه علیرضا بیرانوند در لیگ برتر باز شد. گلر شماره‌ یک پرسپولیس و تیم‌ ملی آخرین بار در روز پنج آبان‌ماه در بازی پرسپولیس و سایپا از هفته دهم گل خورده بود. همان مسابقه‌ای که بعد از پایانش تعدادی از بازیکنان دو تیم به جان هم افتادند و تحت نظارت سرمربی سایپا حسابی کتک‌کاری کردند. بعد از آن بازی، بیرانوند سه کلین‌شیت مقابل تراکتورسازی، ماشین‌سازی و ذوب‌آهن داشت و تک‌گل خورده پرسپولیس مقابل پیکان را هم رادوشوویچ دریافت کرد. ضمنا گلی که بیرانوند در دقیقه 74 از عزت پورقاز خورد باعث شد دروازه سرخپوشان بعد از 392 دقیقه باز شود و قرمزها در شکستن رکورد آبی‌ها ناکام بمانند. رکورد بسته نگه داشتن دروازه در لیگ جاری با 436 دقیقه متعلق به استقلال تهران است.


شکست‌ناپذیرها

سپاهان و پرسپولیس با ثبت نتیجه تساوی یک- یک، تعداد بازی‌های بدون شکست خود را به 14 بازی رساندند. فینال نیم‌فصل اول تا دقایق پایانی با برتری سپاهان جریان داشت و پرسپولیس می‌رفت تا اولین باخت خود را متحمل شود. اما پنالتی دقیقه 89 نتیجه را تغییر داد و هر دو تیم باز هم شکست‌ناپذیر ماندند. در آخرین هفته از دور رفت، پرسپولیس میزبان پارس جنوبی است و سپاهان هم در زمین استقلال خوزستان به میدان خواهد رفت. اگر پرسپولیس و سپاهان در آخرین هفته هم شکست‌ناپذیر بمانند این برای اولین بار در تاریخ لیگ‌ برتر خواهد بود که دو تیم به‌طور همزمان، نیم‌فصل اول رقابت‌ها را بدون باخت به پایان می‌رسانند. به هر حال امسال شاهد یکی از خاص‌ترین دوره‌های لیگ برتر هستیم.


دقایق سرنوشت‌ساز

برای پنجمین بار در طول این فصل، تکلیف بازی سپاهان با گلی در دقایق پایانی بازی مشخص شد، گلی که شاید سرنوشت کل لیگ را تغییر دهد. تیم قلعه‌نویی مقابل تراکتور نیز تقریبا مشابه با همین بازی با گل عزت پورقاز برنده بود که دانیال اسماعیلی‌فر در دقیقه 90 گل تساوی را به سپاهان تحمیل کرد. در مصاف با پارس جنوبی عکس این قضیه رخ داد و سپاهانی‌ها که دو بر یک بازنده بودند با گل دقیقه 95 کی‌روش استنلی از شکست گریختند. در بازی پرحادثه مقابل نساجی، گل دقیقه 92 فرشاد فرجی پیروزی را از چنگ سپاهان خارج کرد اما پنالتی کی روش در دقیقه 96 باز هم سه امتیاز را به کیسه زردپوشان برگرداند. در مصاف با ماشین‌سازی نیز گل تساوی سپاهان را ولادیمیر کومان در دقیقه 87 زد.