مهدی طارمی که این روزها فوتبالش را در لیگ ستارگان قطر دنبال می‌کند، از شرایط نامطلوب تیم ملی در راه رسیدن به جام‌ ملت‌های آسیا سخن می‌گوید:«ما شرایط چندان مطلوبی نداریم که بخواهیم برای قهرمانی جام ملت‌ها برویم. در جام جهانی چون نگاه این بود که به دور دوم صعود کنیم خیلی به ما کمک می‌کردند اما الان شرایط را مطلوب نمی‌بینیم و نگاه مناسب‌تری به ما ندارند. این را هم بگویم انتظارات را من نمی‌توانم تعیین کنم و در حیطه کاری من نیست. کسانی که مسئولیت دارند باید شرایط را برای تیم ملی فراهم کنند. هرچه بیشتر بازی دوستانه انجام دهیم به سودمان است.

اگر با کشورهای اروپایی یا آمریکای جنوبی قبل از جام جهانی بازی می‌کردیم شاید حتی می‌توانستیم به مرحله بعد صعود کنیم. امیدوارم بازی‌ها و اردوهای خوبی برای‌مان در نظر گرفته شود.» طارمی در ادامه اشاره‌ای به شانس ایران برای قهرمانی در آسیا داشته و گفته است:«برای همه تیم‌ها احترام قائل هستم اما ایران تیم اول آسیا است.

برای ما ژاپن، کره و استرالیا فرقی ندارد. باید پله پله همه این تیم‌ها را شکست دهیم و به هدف‌مان که قهرمانی آسیا است دست پیدا کنیم. به هر حال بعد از جام جهانی مدتی استراحت کردیم و در ابتدای فصل کمی از لحاظ بدنی تحلیل رفتیم اما ان‌شاءا... در ادامه راه بهتر می‌شویم.»