روزگار سیـاه

کمیته استیناف ما را دعوت نکرد، اما خودمان به همراه وکیل حقوقی مراجعات مختلفی به این کمیته داشته و مستندات را ارائه کردیم. تصور می‌کردیم بازی تجدید شود، اما این اتفاق نیفتاد

روز‌های خوش یا به نوعی همان ماه عسل امیرحسین فتحی در استقلال به پایان رسیده است. باخت سنگین به السد قطر در آزادی، ماجرای بازنده اعلام شدن استقلال در سوپرجام، پاس نشدن چک رضایتنامه تبریزی و شکایت بازیکنی که هیچ‌وقت برای آبی‌ها بازی نکرده، دردسر‌های عجیبی برای فتحی درست کرده و او را حسابی تحت فشار قرار داده است. شاید همین فشارها باعث شده تا فتحی مصاحبه‌ای در خصوص تمام این مسایل انجام دهد و صدایش را به گوش هواداران برساند. در این مطالب نگاهی به صحبت‌های مهم سرپرست باشگاه استقلال داشته‌ایم.

باخت به السد

متاسفانه در تهران روز خوب‌مان برابر السد نبود و از همه هواداران مجددا عذرخواهی می‌کنم. تیم صبح و بعدازظهر به صورت منظم تمرین می‌کند، اما تعطیلات و بازی‌های ملی قطعا به ما ضربه می‌زند. از تیم‌های السد و الدحیل بازیکنی به تیم ملی قطر دعوت نشد، اما 6 بازیکن استقلال دعوت شده‌اند. جالب این است که استقلال 26 شهریورماه باید بازی برگشت را برابر السد برگزار کند و این در حالی است که بیست‌ودوم همین ماه در مسجدسلیمان با نفت دیدار خواهد داشت. ما تقاضای تغییر زمان بازی با نفت را داده‌ایم. ما تیم خوبی داریم و امیدوارم بتوانیم ضمن کاور نتیجه بازی رفت، در آینده نتیجه بگیریم.

داستان سوپرجام

قبلا هم اعلام کرده و به هواداران وعده داده بودیم که حتما به رای سوپرجام اعتراض خواهیم کرد. ضمن احترام به همه بزرگواران در کمیته استیناف، رای بر حسب منطق و عدالت نبوده است و به مراجع بالاتر اعتراض خواهیم کرد. استقلال مستحق شکست سه بر صفر نیست و باید بازی مجددا برگزار شود. نه کوتاه می‌آیم و نه ذره‌ای تردید برای اقدام به شکایت خواهیم داشت. در آیین‌نامه فدراسیون فوتبال ذکر شده که دادگاه حکمیت ورزش، CAS  است. ما رای را در جراید و خبرگزاری‌ها دیدیم و باید به ما ابلاغ شود. ما باید بدانیم براساس کدام بند و آیین‌نامه این رای را داده‌اند تا بر حسب فرصتی که هست، اقدام کنیم. قانع کردن دادگاه بر اساس مستندات بر عهده ماست، اما اینکه چگونه رأی خواهند داد را، نمی‌دانیم. جالب است که کمیته استیناف ما را دعوت نکرد، اما خودمان به همراه وکیل حقوقی مراجعات مختلفی به این کمیته داشته و مستندات را ارائه کردیم. تصور می‌کردیم بازی تجدید شود، اما این اتفاق نیفتاد.

شکایت یازالده به فیفا

عدم آگاهی دوستان در منعقد کردن قرارداد باعث شده است که معضلی جدید برای باشگاه ایجاد شود و استقلال در معرض جریمه سنگین قرار گرفته است. قرارداد این بازیکن که حتی با استقلال تمرین هم نکرده، 400 هزار دلار است. وقتی دعوتنامه برای بازیکن ارسال می‌شود، به این معناست که برای مذاکره بیاید، اما وقتی در دعوتنامه نوع قرارداد، پاداش‌ها و تعداد گل‌های زده شده، قید می‌شود به منزله قرارداد است. مراجع حقوقی هم این را قرارداد حساب می‌کنند. این اشتباهی بود که از سوی مسئولان قبلی رخ داده و امروز هم با فیفا در سوییس رایزنی خواهیم کرد تا مشکلی به وجود نیاید. نمی‌خواهم موضوع را باز کنم، اما متاسفانه کار غیرمنطقی، غیرورزشی و غیرحقوقی رخ داده است و هنوز هم نتوانسته‌ایم به کارهای جاری باشگاه برسیم. هنوز درگیر مسائل گذشته هستیم و نتوانسته‌ایم نگاهی به آینده داشته باشیم.

مشکلات و بدهی‌ها

کار بسیار بزرگی صورت گرفت. گروهی را با خرد جمعی تشکیل دادیم و از کسانی که طلب داشتند، دعوت کرده بودیم. هر کسی هم طبق بضاعت خودش برای بخشیدن بخشی از طلبش کمک کرد. به لطف خدا برای صدور مجوز حرفه‌ای که تهدید بسیار جدی و چالشی هم برای چهار دهه گذشته بود، گام برداشتیم. برای کسانی که طرح دعوی نکرده‌اند در آینده طبق زمان‌بندی اعلام شده تشکیل جلسه می‌دهیم تا مشکلات و بدهی‌ها را به حداقل برسانیم.

چک تبریزی

خبر صحت دارد و چک ما برای تبریزی پاس نشده است. این چک را اسپانسر باشگاه صادر کرده و گویا یکی،دو روز تاخیر داشته است. از باشگاه ذوب‌آهن و مدیرعامل محترم‌شان عذرخواهی می‌کنیم و امیدوارم در یکی،دو روز آینده از شرمندگی آنها درآییم. ما پنج هفته از لیگ را سپری کرده و بازی‌های خوبی انجام داده‌ایم. ضمن احترام به افرادی که برای کمک به شفر مطرح شده‌اند، باشگاه هیچ برنامه‌ای ندارد و شفر هم درخواستی نداده است و با همین کادر ادامه خواهیم داد. امیدوارم در آینده بتوانیم نتیجه گرفته و دل هواداران را شاد کنیم.