معاون اول رئیس‌جمهور گفت: برنامه‌ریزی برای مدیریت منابع آب کشور نیازمند پیش‌بینی‌های دقیق و جامع سازمان هواشناسی است و لازم است اطلاعات کافی در خصوص احتمال ورود به دوره ترسالی و یا استمرار خشکسالی در اختیار داشته باشیم.

به گزارش وزارت نیرو، اسحاق جهانگیری در جلسه دیروز شورای عالی آب با اشاره به مصوبه پیشین شورا مبنی بر اینکه رودخانه کارون باید تا پایان برنامه ششم توسعه به لحاظ کیفی ساماندهی شود، گفت: براساس این مصوبه قرار بود واحدهای صنعتی که موجب آلایندگی این رودخانه بودند روند کاری خود را اصلاح کنند.

جهانگیری با اشاره به اینکه هر چقدر دیرتر وضعیت رودخانه کارون را ساماندهی کنیم شرایط سخت‌تر می‌شود، اظهار داشت: وضعیت این رودخانه به گونه‌ای است که گاهی آب آن برای مردم اهواز نیز قابل استفاده نیست و این یعنی استفاده از این آب برای مردم شهرهای اطراف غیرممکن خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به گزارش رئیس سازمان هواشناسی کشور در خصوص میزان بارش‌های امسال در جلسه تصریح کرد: برنامه‌ریزی برای مدیریت منابع آب کشور نیازمند پیش بینی‌های دقیق و جامع است و لازم است اطلاعات کافی در خصوص احتمال ورود به دوره ترسالی و یا استمرار خشکسالی در اختیار داشته باشیم که این موضوع ضرورت جمع‌بندی نظرات و دیدگاه‌های کارشناسی و علمی را نیاز دارد.