معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه در شرایط دشوار و خطیری هستیم، گفت: معنای شرایط خطیر این نیست که همه عوامل تهدید هستند. شرایط دشوار است ولی بن‌بست نیست. مدیران کم‌انگیزه یا بی‌انگیزه که اهل نق زدن هستند، افراد این شرایط خطیر نیستند. به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری صبح امروز در مراسم امضای قراردادهای مشارکت بخش خصوصی در حوزه صنعت آب و اظهار کرد: این منطقی نیست که آمریکا اول ما را تحریم کند و بعد بگوید مذاکره کنیم. ما به این شرایط تن نمی‌دهیم. وی با تاکید بر اینکه تحریم‌ها تاثیر بسیار زیادی داشته و آمریکا اعلام کرده است که علیه ما یک جنگ اقتصادی به راه انداخته است علاوه بر این آنها جنگ رسانه‌ای و سیاسی ایجاد کرده‌اند تا بر افکار عمومی ملت ما تاثیر بگذارند. در این شرایط انتظار ملت ما این است که همه دستگاه‌ها و قوا به گونه‌ای باشد که حداقل فشار بر زندگی آنها وارد شود.

مدیرانی می‌خواهیم که  از حیثیت خود هزینه کنند

وی خاطرنشان کرد: ما ضعف‌ها و اشکالات خود را باید صادقانه با مردم در میان گذاشته و آنها را اصلاح کنیم. یک مدیریت تازه‌کار، جدی و تمام وقت می‌تواند کشور را خوب اداره کند. مدیران کم‌انگیزه، بی‌انگیزه و کسانی که فقط به دنبال اشغال پست بودند، اهل نق زدن هستند یا دنبال بهره‌برداری سیاسی از شرایط به نفع خود هستند، افراد این دوره خطیر نیستند. ما به مدیرانی نیاز داریم که از توان و حیثیت خود برای کشور هزینه کنند.

مدیری که اهل ریسک نیست  برود خانه‌اش

جهانگیری در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه بزرگ شدن دولت مانع توسعه می‌شود، تصریح کرد: هر چه درآمد کسب می‌شود باید خرج خود دولت شود. در حال حاضر بودجه لازم برای تکمیل طرح‌های ناتمام عمرانی بین ۴۵۰ تا ۶۰۰ هزار میلیارد تومان است. هر سال هم که پروژه‌های جدید اضافه می‌شود و تامین این بودجه از مشکلات دولت است. به دلیل محدودیت بودجه و اینکه نباید دولت تصدی‌گری کند، کارها را باید به بخش خصوصی واگذار کند. دولت سه سال است که این مسیر را دنبال می‌کند و در تدوین مقررات و آیین‌نامه‌ها اتاق بازرگانی را دخالت کامل داده است ولی سرعت کار قابل قبول نیست.