دبیر انجمن مدیریت کیفیت ایران اظهار کرد: رواج همایش‌های تجاری با تندیس و گواهینامه‌های بی‌پشتوانه، مفهوم واقعی کیفیت را تهدید کرده و آن را از مسیر دانش و استاندارد به کالای نمایشی و خریدنی تقلیل می‌دهد. امیر حیدری در گزارشی در مهر، نوشت: «فلسفه وجودی همایش‌ها و گردهمایی‌های تخصصی، ایجاد محفل علمی و حرفه‌ای برای تبادل تجربه، ارائه دستاوردهای نو، و کمک به توانمندسازی بنگاه‌های اقتصادی است. اما آنچه امروز در برخی برنامه‌ها با عنوان «همایش ملی کیفیت» یا «سمینار تخصصی مدیریت» برگزار می‌شود، بیش از آنکه به اشاعه دانش و ارتقای توانمندی‌ها بپردازد، به محلی برای فروش تندیس‌ها، اعطای گواهینامه‌های بی‌پشتوانه و گرفتن عکس‌های یادگاری با مسئولان تبدیل شده است.»