نایب رئیس کانون انجمن‌های صنفی کامیونداران کشور درباره مشکلات رانندگان در بحث نوسازی ناوگان تاکید کرد: در حال حاضر کامیون‌های جنگ جهانی دوم در جاده‌های ایران در حال تردد هستند هر چند در مسافت طولانی امکان حمل بار را ندارند اما برای مسافت‌های کوتاه در حال کار هستند و این وضعیت ناوگان باری کشورمان است.

سید جلال موسوی در گفتگو با ایلنا افزود: همین کامیون‌های اسقاطی باقیمانده از جنگ جهانی دوم 2 میلیارد تومان قیمت دارند.

او با اشاره به کامیون‌های مازاد در ناوگان باری کشور اظهار داشت: دو سال گذشته 60 هزار دستگاه کامیون مازاد در ناوگان باری داشتیم که در این مدت 20 هزار کامیون هم وارد شده و البته باید کامیون‌های تولید شده داخل را حساب کنیم. در این شرایط هر چه کامیون وارد ناوگان می‌شود کامیون اسقاطی از مدار خارج نمی‌شود و در نتیجه کامیون بیشتر از میزان حجم تردد بار در کشور است و در نهایت درآمد رانندگان هم کاهش پیدا می‌کند. کامیون فراوان است و بار کمتر از این میزان تقاضا برای حمل بار است در حالی که رانندگان اقساط بالایی دارند و درآمدی ندارند.

نایب رئیس کانون انجمن‌های صنفی کامیونداران تصریح کرد:  اخیرا جنگ اسراییل و فلسطین هم باعث شد که تردد برای حمل بار کمتر شود و خواب کامیون‌ها بالا رفته است.

موسوی ادامه داد: موضوع مهم این است که اراده‌ای برای نوسازی ناوگان باری در دولت وجود ندارد و با حجم قابل توجهی از کامیون‌های فرسوده در ناوگان مواجه هستیم. اگر همین 60 هزار کامیون مازاد فرسوده از ناوگان خارج شود، وضعیت بهتر خواهد شد. منتفع اصلی در این موضوع وزارت نفت است چراکه نوسازی ناوگان باری به شدت میزان مصرف سوخت را کاهش می‌دهد و وزارت نفت باید برای نوسازی ناوگان سرمایه گذاری کند و یارانه دهد اما در عمل اقدامی نمی‌بینیم و در انتهای این پیگیری‌ها تنها خستگی برای ما و رانندگان باقی مانده‌است.

او در ادامه درباره افزایش 20 درصدی قیمت لاستیک و توان خرید رانندگان بیان کرد: واقعیت این است که هر چند با وضعیت اقتصادی رانندگان افزایش قیمت 20 درصدی لاستیک توان خرید رانندگان را کاهش می‌دهد اما اگر لاستیک با همین میزان افزایش قیمت هم به دست رانندگان برسد، رانندگان خوشحال می‌شوند چراکه لاستیکی در سامانه نیست.

نایب رئیس کانون انجمن‌های صنفی کامیونداران خاطرنشان کرد: افزایش 20 درصدی قیمت لاستیک ظاهر موضوع است. وقتی رانندگان خرید لاستیک را در سامانه ثبت و حواله دریافت می‌کنند برای تحویل که به بازار مراجعه می‌کنند به آنها اعلام می‌شود که لاستیک در سامانه موجودی نداریم. اما در واقعیت افرادی این لاستیک‌های سامانه را در بازار به قیمت آزاد می‌فروشند در نهایت راننده مجبور می‌شود که لاستیک را با قیمت آزاد در بازار خریداری کند که این 20 درصد هم به آن اضافه می‌شود.