به منظور خدمات‌دهی شایسته به گردشگران اندیشیده شد:

تمهیدات کمیته اطلاع‌رسانی ستاد نوروزی کیش

رییس کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد نوروزی جزیره کیش در نخستین نشست این کمیته از برنامه ریزی همه جانبه برای اطلاع رسانی سریع وآسان به گردشگران خبرداد.

به گزارشروابط عمومی واموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، دراین نشست که با حضور رییس کمیته تبلیغات واطلاع رسانی ستاد نوروزی 1398 و اعضای این کمیته برگزار شد، ایرج شرف زاده با تاکید براهمیت فعالیت کمیته اطلاع رسانی وتبلیغات درجهت آگاه سازی گردشگران نوروزی از وضعیت تردد، مقررات، اسکان و شرایط آب و هوا گفت: کمیته اطلاع رسانی حلقه مشترک تعامل تصمیم گیران وخدمات دهندگان با گردشگران نوروزی است لذا پیش از آغاز فعالیت دیگر کمیته ها موضوعات مربوط به محتوا سازی، روش های اطلاع رسانی و بسترهای ارائه اطلاعات به گردشگران باید توسط کمیته تبلیغات واطلاع رسانی مشخص شود .

وی با طرح برخی مشکلات حوزه اطلاع رسانی درسال گذشته تصریح کرد: درکنار ارائه بسته‌های اطلاع رسانی به صورت چاپی، امسال درحوزه اطلاع رسانی با استفاده از ابزارهای دیجیتالی تلاش می‌کنیم باعث  سهولت وسرعت  در دسترسی به اطلاعات مورد نیاز گردشگران شویم.

دراین جلسه اعضای کمیته تبلیغات واطلاع رسانی  نیزضمن ارائه برنامه های خود به  آسیب‌شناسی خدمات ارائه شده در نوروز 97 پرداختند. برنامه ریزی برای ارائه تبلیغات گردشگری در شهرهای هدف گردشگری، استفاده از ظرفیت‌های رسانه ملی، چگونگی ارائه تمهیدات حمایتی برای خسارات ناشی از تصادف خودروها، بررسی راهکارهای اطلاع رسانی درخصوص محدودیت‌های خودرویی واسکان، جانمایی کیوسک های اطلاع‌رسانی در جزیره و مبادی ورودی کیش، ارتقای خدمات ناوگان حمل و نقل عمومی، تنظیم برنامه زمان بندی  رویدادهای گردشگری درایام نوروز واطلاع رسانی به موقع ازمهمترین محورهای مورد بررسی در این نشست بود. گفتنی است با تاکید رییس کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد نوروزی 1398 مقررشد با توجه به اهمیت اطلاع رسانی به گردشگران نوروزی و بررسی اقدامات درحال انجام دراین حوزه جلسات این کمیته هردوهفته و از اسفندماه این جلسات در بازه های زمانی کوتاه تر برگزار شود.

    


تولید قیر جدید در شرکت نفت پاسارگاد

شرکت نفت پاسارگاد برای اولین بار در ایران موفق به تولید یک نوع قیر جدید با استاندارد جهانی و متناسب با حجم ترافیک جاده ای با نام پی جی پلاس (PG+) شد.

 به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت نفت پاسارگاد، پیش از این تولید قیرهای متناسب با شرایط آب و هوایی انجام می‌شد که با تلاش متخصصان، این شرکت به دانش تولید قیر بر اساس حجم ترافیک جاده ای نیز دست یافت.

طبقه‌بندی قیرها بر اساس عملکردی با عنوان پی جی ( PG) از حدود چهار سال قبل در ایران ایران شروع شده و شرکت نفت پاسارگاد در تولید این نوع قیر در کشور پیشرو است. قیرهای پی جی (PG) عمدتا منطبق با شرایط آب و هوایی بوده ولی در نوع جدیدی که در نفت پاسارگاد تولید شده است قیر بر اساس نوع ترافیک نرمال، سنگین، خیلی سنگین و فوق سنگین تولید می‌شود.

در این نوع قیر جدید علاوه بر شرایط ترافیکی، شرایط آب و هوایی که در انواع دیگر قیرهای پی جی (PG) دیده شده بود نیز  وجود دارد  و می‌توان گفت کشور ایران به دانش تولید به روز ترین مدل قیر دست یافته است. بار ترافیکی یکی از عامل‌های اصلی پایین آمدن عمر آسفالت بوده و چنانچه از این محصول جدید در جاده‌ها استفاده شود عمر آسفالت افزایش قابل‌توجهی می‌یابد. شرکت نفت پاسارگاد آمادگی تولید این محصول در حجم انبوه و متناسب با نیاز اعلام شده از سوی دستگاه‌های مسئول را دارد. گفتنی است رونمایی از این محصول جدید شرکت نفت پاسارگاد با حضور مسئولین در بهمن ماه سالجاری انجام خواهد شد.