روحانی لایحه بودجه 98 را امروز به مجلس ارائه می‌کند

علی اصغر یوسف‌نژاد، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی روز گذشته به ایرنا گفت: رییس جمهوری فردا (چهار دی ماه) در مورد ویژگی‌های بودجه سال 98 کل کشور توضیحاتی را به مجلس ارائه خواهد کرد و سپس لایحه بودجه سال 98 کل کشور را تقدیم مجلس می کند. محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، فردا رئیس‌جمهوری را برای ارائه لایحه بودجه سال 98 کل کشور همراهی می‌کند. کمیسیون‌های تخصصی موظفند حداکثر تا 15 روز پس از چاپ و توزیع لایحه، گزارش خود را به کمیسیون تلفیق تقدیم کنند.

    


نماینده سراوان عذرخواهی کرد

بهروز نعمتی، سخنگوی هیأت رئیسه مجلس به ایسنا گفت: وقتی پرونده آقای درازهی از ابتدا در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مطرح شد معنایش این است که این پرونده باید در آنجا بررسی شود، تاکنون یک جلسه در این باره تشکیل شده و جلسات بعدی هم برگزار خواهد شد. آقای درازهی هم خودش عذرخواهی کرد و هم قائل به اشتباه خود است و مجلس هم از این اشتباه حمایت نکرده است.

    


در انتخابات ریاست جمهوری یک رأی هم باطل نشد

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور گفت: درمورد شکایت‌های انتخابات ریاست جمهوری باید یک روزی مفصل صحبت کنم. از اصل شکایات ما همیشه استقبال کرده‌ایم و دلیلش این است که یکی از مراحل نظام دموکراسی همین است که اگر کسی اعتراض دارد بتواند اعتراض خود را عنوان کند. بیشترین اعتراض در رأی‌ها همین موضوع تشخیص هویت و عدم رسیدن افراد به سن قانونی و یا اینکه تعدادی از افراد بتوانند چند بار رأی بدهند بود ولی به لطف خدا در تمام انتخابات بدون اینکه اتفاقی بیفتد و یک صندوق یا رای باطل شود توانستیم این کارها را انجام دهیم.

    


رویکرد ارتش به «استنیس»، شب حمله‌ای فکر کردن است

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، معاون هماهنگ‌کننده ارتش در مورد واکنش ارتش به ورود ناو هواپیمابر آمریکایی به خلیج فارس گفت: ما به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهیم این ناو به آب‌های سرزمینی ما در خلیج فارس نزدیک شود. ما آنقدر پیش‌بینی و امکانات داریم و تمرین کرده‌ایم که بتوانیم مقابل تبلیغات آنها بایستیم. مطمئن باشید که آنها جرأت هیچ اقدامی علیه ما را ندارند. ورود این ناو به خلیج فارس خیلی برای ما مهم نیست، زیرا در آب‌های آزاد می‌توانند دریانوردی کنند مثل نفت‌کش‌ها و کشتی‌های تجاری، ما کار خودمان را انجام می‌دهیم. رویکرد ما هم شب حمله‌ای فکر کردن است. یعنی هر لحظه آماده دفاع هستیم.

    


دیدار ظریف با وزیر خارجه پاکستان

شاه‌محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان، عصر دیروز در محل وزارت امور خارجه با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت و گو کرد. در این دیدار طرفین در خصوص شماری از مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی به گفت وگو و رایزنی پرداختند. وزیران خارجه دو کشور همچنین در خصوص اهمیت ثبات، امنیت و همگرایی سازنده در منطقه به ویژه بین افغانستانی‌ها در شرایط کنونی و تشریک مساعی دو کشور در این زمینه تاکید کردند.