وزیر امور اقتصادی و دارایی احراز برنامه روان‌سازی اقتصاد را از جمله دستاوردهای خود اعلام و ابراز امیدواری کرد که وزیر اقتصاد دولت سیزدهم به این موضوع اهتمام بورزد.

به گزارش ایسنا، فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی، در حاشیه آخرین جلسه هیئت وزیران دولت دوازدهم در جمع خبرنگاران با بیان اینکه خوشبختانه شرایط اقتصاد به گونه‌ای است که حتی امیدواری بسیاری وجود دارد، درباره عملکرد خود در دولت دوازدهم ادامه داد: برنامه‌های اقتصادی با توجه به مجموعه شرایط در یک بازه زمانی کوتاه قابل اجرا نیست؛ می‌دانید که من در میانه مسیر دولت دوازدهم وارد دولت شدم، با این حال یکی از موضوعاتی که در راس برنامه‌های من بود و پیگیری هم کردم موضوع اقتصاد هوشمند بود که در این زمینه گامهای خوبی برداشته و نقشه راه تبیین شد.

وی تاکید کرد: در این مسیر هنوز با شرایط مطلوب فاصله داریم و باید فاصله را با اقدامات جدی رفع کنیم، امیدوارم وزیر اقتصاد دولت سیزدهم در این خصوص اهتمام بورزد به این کار؛ چراکه روان‌سازی فضای کسب و کار و افزایش سرمایه‌گذاری از فواید آن است.

وزیر اقتصاد خاطر نشان کرد: اجرای طرح اقتصاد هوشمند موجب کاهش فساد و افزایش شفافیت می‌شود و نقش قابل توجهی در بهبود روابط اقتصادی ایران و خارج دارد.