مصرف آب در تهران زیاد شد

به‌دنبال نگرانی از شیوع ویروس کرونا در تهران و ضرورت رعایت دوچندان نکات بهداشتی از سوی شهروندان و هم‌چنین هم‌زمانی آن با سنت نوروزی خانه‌تکانی، مصرف آب تهران به صورت چشم‌گیری افزایش یافته است. به گزارش ایسنا، مصرف آب شهروندان تهرانی در روز جمعه ۹ اسفندماه ۹۸ از مرز سه میلیون مترمکعب عبور کرد که این میزان برای این مقطع از سال بالا است. همچنین افزایش مصرف آب در روزهای گذشته موجب افت فشار در برخی مناطق شهر تهران و قطع آب در شهرها و روستاهای پیرامونی شده است. به همین دلیل شرکت آب و فاضلاب استان تهران طی اطلاعیه از مشترکان استان تهران درخواست کرد تاضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشت فردی تا حد امکان از مصارف غیر ضروری مانند شست‌وشوی فرش، پتو، درها و پنجره‌ها خودداری شود تا برای مصارف ضروری دچار کمبود آب نشویم و این مقطع حساس را بدون کم‌آبی و قطع آب سپری کنیم.

    

کرونا بازار خودرو را هم آرام کرد

کاهش تا ۶ میلیون تومانی قیمت خودرو

کروناویروس و نگران‌های ناشی از آن بر بازار خودرو نیز بی‌تاثیر نبوده است. بررسی بازار نشان می‌دهد که نسبت به هفته گذشته کاهش ۵۰۰ هزار تومانی تا ۶ میلیون تومانی در قیمت خودروهای پرتیراژ داخلی رخ داده است. به گزارش ایسنا، مقایسه قیمت خودروهای پرتیراژ داخلی در بازار دیروز (شنبه) نسبت به هفته گذشته نشان می‌دهد که علیرغم نزدیک شدن به روزهای پایانی سال که همیشه با تب‌وتاب خرید خودرو همراه بوده و این بازار را پررونق و قیمت‌هار ا صعودی می‌کرد، اکنون تحت تاثیر کرونا ویروس، بازار خودرو نیز آرام شده و نزولی پیش می‌رود؛ به طوری که کاهش ۵۰۰ هزار تومانی تا ۶ میلیونی قیمت‌ها در بازار خودرو نسبت به هفته گذشته ایجاد شده است. به‌طور مثال در گروه صنعتی ایران‌خودرو بیشترین کاهش قیمت به میزان شش میلیون تومان مربوط به خودروهای پژو ۲۰۶ صندوقدار و سمند EF۷ دوگانه‌سوز بوده است. در مقابل کمترین کاهش قیمت نیز مربوط به وانت آریسان با ۵۰۰ هزار تومان بوده است. در گروه خودروسازی سایپا نیز بیشترین کاهش مربوط به خودرو سایپا ۱۵۱ بوده که افت سه میلیون تومانی داشته است. کمترین کاهش قیمت نیز مختص سایپا ۱۳۲ و تیبا ۲ بوده است که حدود ۵۰۰ هزار تومان بوده است. این درحالی است که میزان معاملات و  مراجعه به مرکز شماره‌گذاری نیز با افت شدیدی مواجه بوده است. تا پیش از این، قیمت‌ها در بازار خودرو به شدت افزایشی پیش می‌رفت اما اکنون مدتی است که  قیمت‌ها و معاملات با افت روبه‌رو شده است.

    

ساعت کار بانک‌های دولتی کاهش یافت

شورای هماهنگی بانک‌های دولتی اعلام کرد که ساعت کاری بانک‌های عضو شورا در سطح کشور کاهش یافت. به گزارش ایلنا و به نقل از بانک مرکزی، براساس اعلام شورای هماهنگی بانک‌های دولتی ساعت کاری بانک‌های عضو شورا در تمام کشور از شنبه تا آخر هفته از ۸:۳۰ تا ۱۲:۳۰ خواهد بود. ساعت کار کارکنان این دسته از بانک‌ها نیز ۸ تا ۱۳ اعلام شده است.

    

بنیانگذار ایران ناسیونال درگذشت

ساعاتی پیش محمود خیامی بنیانگذار ایران ناسیونال درگذشت به گزارش ایلنا، ساعاتی پیش محمود خیامی دار فانی را وداع گفته و به برادرش احمد خیامی پیوست، دو برادر به اتفاق، کارخانه ایران ناسیونال-ایران خودرو- را در اوایل دهه 40 راه اندازی کردند.  محمود خیامی همچنین بنیانگذار  فروشگاه‌های کوروش، بانک صنعت و معدن بود. وی به هنگام درگذشت، 90 سال داشت.