خوانساری: 

درخواست ایجاد قرنطیه مرزی کردیم 

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران از ارسال نامه‌ای برای معاون اول رئیس‌جمهور برای قرنطینه مرزی خبر داد. به گزارش ایلنا، مسعود خوانساری در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: برای حفظ جریان صادرات، طی نامه‌ای از معاون اول رئیس‌‌جمهور خواستیم تا نسبت به ایجاد قرنطینه مرزی با همکاری وزارت امور خارجه، راه و شهرسازی و با ظارت سازمان بهداشت جهانی اقدام کنند. وی افزود: قرنطینه برای رانندگان هم قابل‌اجراست. قطع صادرات خسارت جدی به اقتصاد ملی آن هم در ماه پایانی سال وارد می‌کند. این نامه در حالی ارسال شده که تاکنون دولت‌های ترکمنستان، افغانستان، کویت، ترکیه، پاکستان و ارمنستان مرزهای خود را با ایران بسته‌اند و دولت عراق نیز ورود و خروج اتباع ایرانی و عراقی را ممنوع کرده و رانندگان کامیون برای عبور از مرز نیز باید آزمایش‌های مربوط به بیماری کرونا را بدهند.

    

رئیس اتاق اصناف ایران:

برپایی نمایشگاه‌های بهاره در سراسر کشور لغو شد 

رئیس اتاق اصناف ایران در نامه‌ای به روسای اتاق‌های اصناف مراکز استان کشور اعلام کرد کلیه نمایشگاه‌های فصلی و بهاره لغو شده است. به گزارش ایلنا، رئیس اتاق اصناف ایران در نامه‌ای به روسای اتاق‌های اصناف مراکز استان کشوراعلام کرد کلیه نمایشگاه های فصلی و بهاره لغو شده است. سعید ممبینی   در این نامه نوشته است: با عنایت به شرایط ویژه کشور در مقابله با بیماری کرونا و توصیه‌های مسئولان بهداشتی کشور مبنی بر عدم تجمع انسانی به منظور پیشگیری از شیوع و گسترش این ویروس، کلیه نمایشگاه‌های فصلی و بهاره تعطیل است.

    

اسلامی:

لغو بلیت قطار و هواپیما هزینه کنسلی ندارد

وزیر راه و شهرسازی گفت: به دستگاه‌های متولی راه‌ آهن و هواپیمایی ابلاغ شده است تا برای بازگرداندن هزینه بلیت مردم،‌ هزینه‌ای بابت لغو سفر دریافت نشود. به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی‌، «محمد اسلامی» با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور و درخواست مردم برای استرداد مبلغ بلیت قطار و هواپیما افزود: به دستگاه‌های متولی راه‌ آهن و هواپیمایی ابلاغ شده است تا برای بازگرداندن هزینه بلیت مردم،‌ هزینه‌ای بابت لغو دریافت نشود. وی یادآور شد: خیال مردم راحت باشد و جای  نگرانی نیست،‌ حتی مسافران هواپیما می‌توانند بلیت خود را به حالت «open» تبدیل کنند تا در زمان دلخواه دیگری اقدام به سفر کنند.

    

افزایش قیمت گوشت و مرغ در بازار

قیمت گوشت قرمز و گوشت مرغ در بازار خرده فروشی افزایش یافت. به گزارش ایرنا،‌ دیروز قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفندی شقه بین ۹۵ هزار تا ۱۱۰ هزار تومان، گوشت گوساله مخلوط بین ۸۵ هزار تا ۹۵ هزار و ۸۰۰ تومان، گوشت مرغ بین ۱۳ هزار تا ۱۴ هزار تومان، هر شانه ۳۰ تایی تخم مرغ بین ۱۹ هزار و ۵۰۰ تا ۲۲ هزارتومان و ماهی زنده قزل آلا ۳۴ هزارو ۵۰۰ تومان بود. همچنین قیمت هر کیلوگرم گوشت راسته گوسفندی ۱۱۰ تا ۱۱۵ هزار تومان، ران گوسفندی بین ۱۲۰ تا ۱۲۶ هزارتومان عرضه شد. قیمت هر دست جگر گوسفندی بین ۹۵ هزار تا ۱۰۵ هزار و ۸۰۰ تومان، جگر گوساله بین ۷۵ هزار تا۷۶ هزار و ۸۰۰ تومان، زبان گوساله با دور ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان، شتر مرغ بین ۱۰۵ تا ۱۱۸ هزار تومان و بوقلمون ۲۹ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش رسید. قیمت هر کیلوگرم دام زنده گوسفندی بین ۴۰ تا  ۴۳ هزارتومان و دام زنده گوساله بین ۳۰ هزار تا ۳۳ هزارتومان شد. گفته‌ها حاکی از آن است که در یک هفته اخیر قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفندی و گوساله نزدیک ۱۰ هزارتومان و دام زنده گوسفندی حدود هفت هزارتومان افزایش یافته است.