رضا رحمانی تاکید کرد: 

برخورد سخت در انتظار برهم‌‌زنندگان تعادل بازار 

وزیر صمت گفت: هر بخش یا فردی که روند تعادلی بازار را به هم بریزد برابر قانون، باید به سختی با آن برخورد شود.  به گزارش ایلنا، رضا رحمانی اظهار کرد: ما امروز در یک جنگ اقتصادی تمام‌عیار هستیم و یکی از مقتضیات آن همراهی و همکاری همه عوامل موثر برای رفع موانع پیش روی است. خوشبختانه در تامین بسیاری از اقلام کالایی مورد نیاز کشور، برنامه خودکفایی و قطع وابستگی مدنظر این وزارتخانه است و خوشحالیم امروز در موارد متعددی چند گام از دشمن جلوتر هستیم. وی تصریح کرد: در بخش‌های مختلف، به‌ویژه در حوزه تولید، تشکل‌ها و فعالان بخش خصوصی گام‌های خوبی برداشته اند و ضرورت دارد سایر ظرفیت‌های موجود در این عرصه، از جمله بخش تعاونی‌ها نیز در تامین و توزیع مورد توجه قرار گیرند. باید تمام تلاش خود را به کار ببندیم تا توفیقات موجود در حوزه‌های مختلف صنعتی، معدنی و تجاری کشور حفظ شود. وزیر صمت تاکید کرد: برخی آثار تحریم‌ها صرفاً روانی است که با اطلاع‌رسانی بهنگام و جلب مشارکت مردم می‌توانیم به سهولت از آن‌ها عبور کنیم. تولید داخل اولویت نخست ماست و به تناسب آن در تامین مواد اولیه ضرورت دارد واحد‌های تولیدی در داخل کشور و نیاز‌های آن‌ها مورد توجه و اولویت قرار گیرد. وی افزود: وجود برخی واسطه گری‌های غیرقانونی درباره بعضی از اقلام کالایی و مواد اولیه به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست و حتماً با متخلفان بدون کوچک‌ترین مماشاتی باید برخورد شود. هر بخش یا فردی که روند تعادلی بازار را به هم بریزد برابر قانون، باید به سختی با آن برخورد شود و ما تا جایی که می‌توانیم باید حقوق مصرف کنندگان را مورد توجه قرار دهیم. رحمانی با اشاره به گزارش‌های ارائه شده از روند تولیدات خودرویی کشور گفت: اقدامات انجام شده در بخش خودروسازی کشور و روند تولیدات، کاملا قابل توجه بوده و با اصلاحاتی که در حال انجام است این صنعت شرایط بهتری را نیز تجربه خواهد کرد.

    

روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرد؛

آغاز به‌ کار اجرای عملیات بازار باز در بانک مرکزی

بانک مرکزی از اجرای عملیات بازار باز خبر داد. به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، متعاقب این امر کمیته اجرایی عملیات بازار باز در تاریخ 1398.06.31 به دستور رئیس کل محترم بانک مرکزی با هدف فراهم‌سازی بسترها و الزامات مورد نیاز تشکیل شد. در همین راستا، طی ماه‌های اخیر با همکاری دستگاه‌های مربوطه بسترهای سخت افزاری و نرم‌افزاری مورد نیاز اجرای عملیات به همراه تدارک ابزارهای مورد نیاز فراهم شد. لذا در حال حاضر زمینه برای اجرای تدریجی عملیات بازار باز جهت مدیریت نرخ سود در بازار بین‌بانکی و هدایت نرخ سود در این بازار در چارچوب جدید سیاست‌گذاری پولی فراهم شده است.

    

رئیس سازمان توسعه تجارت خبر داد: 

۶۸۰ میلیارد تومان مشوق‌ صادراتی در قالب برنامه بودجه 

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در نشست با اعضای اتاق تعاون که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، تشکل گرایی را رویکرد این سازمان دانست.  به گزارش ایلنا، حمید زادبوم با تاکید بر این موضوع، افزود: ۶۸۰ میلیارد تومان مشوق‌های صادراتی در قالب برنامه بودجه، امسال در نظر گرفته شده است که قرار است اولویت‌های مهم برای تخصیص بودجه از سوی ما ارایه بشود. وی افزود: در برپایی نمایشگاه ها به برگزاری نمایشگاه توسط اتحادیه ها بشرطی که خود اتحادیه ها مجری واقعی باشند، حمایت می کنیم. رییس کل سازمان توسعه تجارت گفت: بر تداوم همکاری با تشکل‌ها و اتحادیه‌ها باور داریم. گفتنی است که نشست اعضای اتاق تعاون با وزیر صمت امروز در محل اتاق تعاون برگزار شد.