نماینده اراک در مجلس:

قوه قضاییه، رسیدگی به پرونده هپکو را تسریع کند

«علی‌اکبر کریمی» نماینده اراک، خنداب و کمیجان در مجلس، طی نامه‌ای به رئیس قوه قضاییه خواستار تسریع در روند رسیدگی به تخلفات صورت گرفته در رابطه با شرکت تولید تجهیزات سنگین هپکو شده است. به گزارش ایلنا، در بخشی از این نامه آمده است: متاسفانه رسیدگی به پرونده تخلفات صورت گرفته در شرکت هپکو توسط خریداران بلوک سهام دولتی این شرکت و مدیران منصوب آنها در طی دوره واگذاری این شرکت توسط سازمان خصوصی‌سازی در سال ۸۵ تاکنون، منتج به نتیجه نشده است، لذا خواهشمند است دستور فرمایید با توجه به اهمیت موضوع و به جهت تسریع در بازگشت اموال و دارایی‌های غارت شده به این شرکت و برخورد با عوامل متخلف و مجرم تضییع‌کننده حقوق بیت‌المال و شرکت مذکور و کارگران آن شده‌اند، در روند رسیدگی به این پرونده تسریع کنند.

    

تجمع گروهی از معلولان مقابل سازمان برنامه و بودجه

جمعی از افراد دارای معلولیت، همزمان با روز جهانی معلولان در اعتراض به عدم اجرای قانون معلولان و عدم تحقق بودجه اجرای این قانون و تخصیص بودجه برآورد شده برای اجرای قانون در لایحه بودجه ۹۹ مقابل سازمان برنامه و بودجه تجمع کردند. به گزارش ایلنا، تجمع‌کنندگان گفتند: اخیرا سازمان برنامه و بودجه از بودجه ۱۱۰۰ میلیارد تومانی اجرای قانون معلولان در سال جاری (در حالی‌که بودجه مورد نیاز ۱۲,۵۰۰ میلیارد تومان است)، وعده پرداخت تنها کمتر از نیمی از آن یعنی ۵۳۳ میلیارد تومان را تا پایان سال داده است. این عده افزودند: سال گذشته نیز ۲۰۰ میلیارد تومان از بودجه پرداخت نشد. همچنین بودجه مورد نیاز برای سال بعد ۲۰هزار میلیارد تومان است.

    

کارفرمای هفت‌تپه ملزم به پرداخت مطالبات کارگران شد

جلسه بررسی مشکلات کارگران مجتمع کشت و صنعت هفت‌تپه از سوی شورای تامین شهرستان در محل فرمانداری شهرستان شوش برگزار شد. به گزارش ایلنا، در جلسه روز دوشنبه (11 آذر ماه) که اعضای شورای تامین به همراه نمایندگانی از کارفرما و کارگران حضور داشتند، کارفرما مکلف شد که تا ۲۰ روز دیگر حقوق مهر ماه کارگران را پرداخت کند. اعضای حاضر در جلسه مصوب کردند کارفرما لباس کار مورد نیاز کارگران را خریداری کرده و از هفته آینده به تدریج آنها را در بین کارگران توزیع کند. همچنین مقرر شد مطالبات بازنشستگان طی سه قسط تا پایان سال پرداخت شود. در عین حال در مورد سایر مزایای قانونی که خواسته کارگران است طبق دستورالعمل و مصوبات قانون کار به کارگران پرداخت شود. در بخش دیگری از این مصوبه، تاکید شده حضور کارگران از تاریخ ۱۱ آذر ماه در محل کارشان الزامی است و در صورت عدم حضور غیبت غیرموجه محسوب و اقدامات قانونی در مورد آن شخص اعمال می‌شود.