عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: دولت توجه داشته باشد بسیاری از معترضان دسترسی به سایت برای اعلام اعتراض خود ندارند تنها راه اعتراض‌شان رجوع به نمایندگان مجلس و تماس با مجلس است. نمایندگان هم در نهایت نامه‌ای می‌نویسند و دراین اقیانوس اعتراضات کشور می‌اندازند.

عزت‌الله یوسفیان ملا در گفت‌وگو با ایلنا درباره اجرای یارانه معیشتی گفت: تدوین و اجرای طرح کمک معیشتی با عجله انجام شد و مشکل آفرین بوده است.

وی ادامه داد: براساس قانون پرداخت یارانه، تعیین دهک‌ها، سقف مبلغ و نوع یارانه اینکه در قالب کالا باشد یا نقدی بر عهده دولت است. بنابراین دولت باید این سهرکن مهم در یارانه را تشخیص دهد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: در طول چند سال اخیر بارها حذف دهک‌های بالا از دریافت یارانه نقدی مطرح شده اما دولت هیچ اقدامی در این خصوص نتوانست انجام دهد بنابراین شاهد آن بودیم که حتی افرادی که فوت شده‌اند و یا ساکن کشورهای خارجی هستند هم یارانه نقدی دریافت می‌کردند.  

یوسفیان ملا با بیان اینکه دولت طرح‌های یارانه را گله گشاد طراحی کرده است، گفت: در این سال‌ها دولت هیچ گاه از مجلس درخواستی مبنی بر بررسی دارایی مردم برای تعیین درست دهک‌ها نداشت و تا الان هم بسیار سخاوتمدانه 45 هزار و 500 تومان را بین دهک‌های با درآمد بالا پرداخت کرده است.

وی افزود: هر بار دولت قصد حذف یارانه‌ها را داشت تمام اعتراضات بابت قطع یارانه از دهک‌های پایین که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی بودند، شنیده شد.

این نماینده مجلس با انتقاد به نحوه اجرای طرح کمک معیشتی گفت: در میانه پرداخت‌های کمک‌های معیشتی هر یک از مسئولان شرایطی را برای دریافت این کمک اعلام می‌کنند. یکی می‌گوید متقاضیان نباید خانه بالای یک میلیارد تومانی داشته باشند و آن یکی می‌گوید اگر سفر خارجی داشته باشند مشمول کمک معیشتی نمی ‌شوند. مشخص است که کاری که با عجله انجام شود، شدنی نیست.

یوسفیان ملا با بیان اینکه وقتی طرحی با عجله به اجرا برسد و طرح شعاری‌تر باشد، خطا بیشتر و در نهایت منجر به تضییع حقوق مردم می‌‍شود، گفت: اعتراضات برای عدم پوشش کمک معیشتی میلیونی است و به چند هزار نفر ختم نمی‌شود و طبیعی است که دولت نمی‌تواند پاسخگوی این تعداد اعتراض نباشد.

وی تاکید کرد: قطعا نمی‌توان دارایی این اعتراضات میلیونی را بررسی کرد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه در این مدت معترضان بسیار زیادی به دفاتر نمایندگان مجلس مراجه کردند اما توان پاسخ به آنها را نداریم، گفت: 16 سال است که در کمیسیون بودجه حضور دارم و از نمایندگانی هستم که در تصویب قانون هدفمندی یارانه‌ها نقش داشتم اما این روزها در مواجه با اعتراض مردم پاسخی ندارم.