سخنگوی دولت از حذف یارانه‌های انرژی برای دهک‌های بالای جامعه خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، علی ربیعی دیروز در همایش ملی صندوق‌های خرد محلی درباره اینکه چه کسانی شامل حذف یارانه‌ می‌شوند، گفت: دولت برای شناسایی و حذف یارانه دهک‌های بالا شاخص‌هایی را در نظر گرفته است که شامل ماشین با قیمت 200 میلیون تومان به بالا و همچنین قیمت مسکن و درآمد افراد را شامل می‌شود. وی ادامه داد: در دهک‌های بالا افرادی داشتیم که ماهانه یک میلیارد تومان درآمد دارند و هدف ما حذف افراد ثروتمند از دریافت یارانه است. ربیعی با تاکید بر اینکه حذف این افراد از دریافت یارانه در حال انجام است اظهار کرد: هر ماهه یارانه تعدادی از آنها قطع می‌شود اما حذف یکباره آنها نه منطقی و نه امکان‌پذیر است. وی اضافه کرد: ما به طور قطع به دنبال حذف یارانه دهک‌های بالا هستیم، اما دهک‌های متوسط جامعه شامل آن نمی‌شوند. ربیعی یادآور شد: اجازه دهید درباره تعداد افرادی که یارانه آنها حذف می‌شود وزیر کار اظهارنظر کند، اما اینکه گفته می‌شود به یکباره 30 میلیون نفر از دریافت یارانه حذف می‌شوند، درست نیست. سخنگوی دولت با بیان اینکه بخش اعظمی از دهک‌های جامعه که نیاز به کمک دارند در روستاها هستند، افزود: روستاییان دهک‌هایی هستند که برای افزایش درآمد آنها نیاز به برنامه‌ریزی داریم و باید توانمندسازی برای آ‌نها انجام پذیرد. وی با یادآوری اینکه در گذشته زیرساخت‌های روستایی دچار مشکلات جدی بود افزود: روستاها برای دسترسی به شهرها با مشکلات و کمبودهای بزرگی روبرو بودند که یکی از موانع اقتصادی برای توسعه روستایی به شمار می‌رفت به همین دلیل در شش سال گذشته به طور قابل توجهی به افزایش متراژ جاده‌ها توجه داشته است.

سرانه سلامت در روستاها شرایط مطلوبی پیدا کرده است

وی طرح بیمه روستاییان را ازجمله اقدامات دولت در همین زمینه عنوان کرد و گفت: طرح بیمه روستاییان اثر مثبتی برای ارتقای سلامت و کاهش بیماری‌ها در روستاها داشته است و در چند سال گذشته اعتبار دفترچه روستایی افزایش چند برابری یافته که در نتیجه آن سرانه سلامت در روستاها شرایط مطلوبی پیدا کرده است. ربیعی درباره شرایط آموزش در روستاها گفت: آمار ما نشان می‌دهد که در 60 استان کشور  عقب‌افتادگی از تحصیل داشته‌ایم که این افراد شناسایی و شرایط ادامه تحصیل برای آنها در حال فراهم شدن است. سخنگوی دولت با اشاره به طرح اشتغال‌زایی روستایی اظهار کرد: طرح اشتغال‌زایی روستایی کمک کرده است تا منابع مالی برای ایجاد اشتغال در روستاها به صورت هدفمند در اختیار روستائیان قرار بگیرد و از ریخت و پاش آن جلوگیری شود.

ربیعی ادامه داد: اشتغال روستایی موجب توانمندسازی روستائیان شده است و مهاجرت آنان را به حاشیه شهرها کاهش داده و حتی در برخی مناطق معکوس کرده است.