به همت مدیریت نظارت بر خدمات و مراکز گردشگری جزیره کیش و جامعه دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری کیش با حضور کارشناسان این حوزه، پروژه استانداردسازی و به‌روزرسانی خدمات این دفاتر برای میزبانی از میهمانان و گردشگران نیمه دوم سال در شهریورماه آغاز شد.

به گزارش ایلنا؛ مدیر اداره نظارت بر خدمات و مراکز گردشگری جزیره کیش استانداردسازی خدمات این حوزه و  به‌روزرسانی خدمات مسافرتی را مسیری جهت خدمت‌رسانی بهینه به مسافرین و گردشگران کیش در فصول مختلف سال دانست و گفت: بازدیدهای متمرکز و مستمر از دفاتر با رویکرد ترمیم نواقص موجود و البته با هدف گشودن فضاهای نوین بازاریابی و فروش، خواهد توانست تا یک پل اتصال مشترک میان نیازهای مخاطبان و صاحبان سرمایه گردشگری قرار گیرد.

به گفته علی ابراهیمی معینی، امنیت روانی گردشگران در جهت تامین نیازهای گردشگری در جزیره کیش و ایجاد فضای اعتماد میان گردشگران و دفاتر ارائه‌دهنده خدمات گردشگری و تکریم واقعی گردشگران، از اولویت‌های امروز مدیریت نظارت بر خدمات و مراکز گردشگری کیش است. مدیر اداره نظارت بر خدمات گردشگری کیش که سابقه درخشانی در حوزه مدیریت های مختلف در عرصه اداره ثبت شرکت‌ها و مدیریت بازرگانی جزیره کیش را در کارنامه خود دارد؛ روند تکمیل مراحل اداری و ثبتی برخی دفاتر گردشگری جزیره را در حفظ ساختار هویتی، در کنار استانداردسازی کمیسیون دفاتر فروش خدمات گردشگری و شفافیت نرخ خدمات گردشگری در جزیره کیش را به عنوان اهم برنامه‌های این مدیریت و اجرای سیاست‌های مصوب معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش اعلام کرد. 

در ادامه این بازدیدها سینا عباسی مدیرعامل جامعه دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری کیش بر اهمیت نصب نرخنامه مصوب در تمام دفاتر خدمات مسافرتی اشاره نمود و به روز کردن دانش فعالین این عرصه در کنار رفع نواقص کمی و کیفی این دفاتر را مهمترین دغدغه جامعه در برهه امروز بر شمرد.

سینا عباسی ضمن ابراز خوشنودی از ارتباط تنگاتنگ جامعه دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری کیش با مدیریت محترم نظارت بر خدمات گردشگری رویکرد تعاملی این مدیریت در نقش آفرینی جوامع و سیاست‌گذاری‌های مشترک را عاملی جهت جلوگیری از تخلفات اجرایی این حوزه و این ارتباط و همکاری مشترک را به عنوان مهم ترین دستاوردهای جامعه در آینده گردشگری جزیره کیش دانست.

    

برخورد جدی با دفاتر متخلف

مدیریت نظارت بر خدمات و مراکز گردشگری کیش به همراه جامعه دفاتر مسافرتی به صورت سرزده از برخی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری بازدید و نحوه فروش خدمات گردشگری و رعایت نرخنامه مصوب را بررسی کردند.

به گزارش ایلنا؛ علی ابراهیمی معینی در جریان بازدید سر زده از دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری گفت: با توجه به ابلاغ نرخنامه مصوب خدمات گردشگری، دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری ملزم به نصب نرخنامه در معرض دید گردشگران می باشند.

وی با اشاره به گسترش فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری در فضای مجازی در چند ماهه اخیر، گفت: شیوه نامه چگونگی فعالیت سامانه های بازاریابی و فروش خدمات گردشگری در فضای مجازی تدوین شده و بزودی تصویب می شود از اینرو بر اساس این شیوه نامه، تمامی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری مکلف می باشند که سامانه های مجازی فروش خود را به این مدیریت معرفی کنند تا پس از بررسی کارشناسان، گواهی تائید فعالیت برای سامانه ها صادر شود.  مدیریت نظارت بر خدمات و مراکز گردشگری کیش ادامه داد: 137 دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری فعال در جزیره کیش وجود دارد که معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش و نیز جامعه دفاتر مسافرتی و گردشگری کیش به صورت مستمر بر آن نظارت و بازرسی می کنند و در این میان تمامی دفاتر موظفند به صورت ماهانه گزارش عملکرد فعالیت خود را جهت ارزیابی به این مدیریت ارائه کنند.  وی افزود: برخورد جدی با دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری متخلف و نیز خودروهای شخصی مسافربر در دستور کار این مدیریت قرار گرفته است و نظارت بر فعالیت دفاتر به صورت مستمر پیگیری خواهد شد. 

شایان ذکر است مدیریت نظارت بر خدمات و مراکز گردشگری معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش  بر اساس شاخص‌های تعیین شده، از دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری تقدیر خواهد کرد.