برگزاری جلسه شورای راهبردی شهر دانشی کیش

با تصمیم اعضا شورای راهبردی شهر دانشی کیش، افزایش جذب دانشجویان خارجی، رفع کاستی‌های استقرار دولت الکترونیک در جزیره، تشکیل کارگروه هماهنگی همکاری‌های علمی و پژوهشی بین‌المللی و تشکیل شورای پژوهشی در دستور کار این شورا قرار گرفت. به گزارش ایلنا؛ جلسه شورای راهبردی شهر دانشی کیش با حضور دکتر غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رئیس شورای راهبردی، دکتر ناصرآخوندی معاون اقتصادی و دکترسعید پورعلی معاون فرهنگی و اجتماعی این سازمان، دکتر رضا فرجی دانا استاد دانشگاه تهران، دکتر حسین سالارآملی استاد دانشگاه امیرکبیر، دکتر محمود فتوحی رئیس دانشگاه صنعتی شریف، دکتر مجتبی صدیقی استاد دانشگاه امیرکبیر، دکتر حمید رضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی، دکترداریوش سلیمی مدیرعامل موسسه آموزشی علوم و فنون کیش و دبیر شورای راهبردی شهردانشی و دکتر علی معینی استاد دانشگاه تهران و مشاور پژوهشی موسسه آموزشی علوم و فنون کیش به عنوان اعضا این شورا برگزار شد. مفاهیم شهردانشی، وظایف شورا، نحوه پیاده سازی شهردانشی و گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در این حوزه مانند راه اندازی مرکز نوآوری، مرکز فن‌آوری و تفاهم نامه های منعقد شده با مراکز دانشگاهی، پژوهشی و معاونت علمی ریاست جمهوری از جمله موضوعاتی بود که در این نشست مطرح و ارائه شد. 

 رفع کاستی های استقرار دولت الکترونیک در جزیره با ایجاد هماهنگی بین تمامی فعالیت های انجام شده و برنامه ریزی کارهای آتی با نظارت شورای راهبردی نیز یکی دیگر از مواردی بود که درجلسه شورای راهبردی شهر دانشی کیش مورد تصویب قرار گرفت.

    

رونق گردشگری سلامت در بیمارستان تخصصی کیش

افتتاح دفتر گردشگری سلامت(I.D.P)و گسترش بخش های درمانی بیمارستان کیش ، موجب رونق بیشتر ورود گردشگران سلامت به جزیره کیش شد. به گزارش ایلنا؛ همزمان با گسترش بخش‌های درمانی، ارتقای تجهیزات پزشکی و شروع به فعالیت بخش پذیرش بیماران بین الملل در بیمارستان کیش،  پنج گردشگر سلامت به منظور دریافت خدمات پزشکی به این مجموعه مراجعه کردند. همچنین ماه گذشته 4 بیمار از کشورهای کانادا، ایرلند، آلمان و انگلیس جهت انجام اعمال زیبایی صورت، زایمان و دریافت خدمات درمانی به جزیره کیش سفرکردند . توسعه گردشگری سلامت، رویکرد هدفمند این بیمارستان با توجه به سیاست های سازمان منطقه آزاد کیش در سال های اخیر است که به صورت جدی در حال پیگیری است. گفتنی است عدم نیاز به صدور روادید، هزینه های درمانی پایین ، خدمات با کیفیت ،کادر درمانی مجرب، امکانات خوب شهری و اقامتی، آرامش وامنیت جزیره کیش از مهمترین دلایل ذکر شده از سوی مراجعان خارجی برای انتخاب این منطقه آزاد  جهت انجام اعمال جراحی و امور درمانی است.

    

آغاز مرحله دوم طرح سنجش کودکان بدو ورود به دبستان

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش از آغاز مرحله دوم طرح سنجش کودکان بدو ورود به دبستان در جزیره کیش خبر داد. به گزارش ایلنا؛ محمدرضا رضانیا گفت: سیصد کودک باقی مانده از مرحله اول طرح سنجش سلامت از شنبه 16 شهریور با همکاری پایگاه سنجش آموزش و پرورش کیش در مرحله دوم سنجش می شوند. وی گفت: والدین همره با کودک خود به دبیرستان هدف مراجعه کنند و سنجش اولیه آموزش و پرورش انجام و با اخذ معرفی نامه به پایگاه خدمات جامع سلامت بوعلی معرفی می کنند. رئیس مرکز توسعه سلامت کیش گفت: تیم های مراقب سلامت کودکان بدو ورود به دبستان را مورد ارزیابی قرار می دهند و پرونده الکترونیکی سلامت آنان تکمیل خواهد شد.