وزیر آموزش و پرورش در جمع نمایندگان دانش آموزان گفت: موانعی سر راه گفت وگوی بین نسلی وجود دارد که نمونه اش بالا رفتن سن ازدواج است که باعث شده تفاوت سنی والدین و بچه‌ها زیاد شود.

سیدمحمد بطحایی ادامه داد: تفاوت نسل‌ها هر چه جلوتر می‌رویم بیشتر می‌شود. اما به معنای الگوپذیری صرف نباید این گفت‌وگو تلقی شود، به‌طوری‌که سبک زندگی و نوع گفت‌وگوی شما حتما باید مانند پدران‌تان باشد. کشور ما دارای فرهنگ و تمدن غنی است و باید مورد استفاده قرار بگیرد. کیستی و چیستی شخصیت هر فردی باید با استفاده از تجارب انباشته گذشته باشد اما منحصر به فرد است.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: موانعی بر سر راه گفت‎وگوی بین نسلی وجود دارد. تک فرزندی یا در بهترین حالت دو فرزند در خانواده وجود دارد که خودش مانع توسعه و گفت‌وگو در خانواده است. به مشکلات اقتصادی هم به عنوان مانعی سر راه گفت‌وگو هم اشاره می‎شود، اما آیا با آسایش بیشتر به آرامش بیشتر می‎رسیم؟ 

بطحایی بیان کرد: مهم ترین عامل در گفت‎وگوی بین نسلی این است که صدای نوجوانان و جوانان باید شنیده شود. این صدا شنیده نمی‎شود. درک ما از تصویر فرزندان‎مان کامل نیست. وی ادامه داد: آموزش و پرورش در یک‌سال گذشته درتلاش است تا جا بیاندازد که نباید دانش‌آموز فرمول‌ها را حفظ کند و در همین راستا تاکید ما هم توجه به نیازهای دیگر فردی و اجتماعی است.