معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش با انتقاد از اعمال خشونت و قُلدری در مدارس گفت: خشونت علیه دانش‌آموزان به هر شکلی که باشد، قابل‌توجیه نیست و آثار مخربی بر روح و روان آن‌ها می‌گذارد. رضوان حکیم‌زاده، درباره اعمال خشونت در مدارس افزود: خشونت در مدرسه مغایر با بحث تعلیم و تربیت است و جریان تربیت را تحت شعاع قرار می‌دهد. این خشونت ممکن است از طرف بزرگ‎ترها نسبت به دانش‌آموزان یا حتی بالعکس در مدرسه صورت بگیرد. در واقع خشونت به هر شکلی که باشد، غیرقابل قبول است و آثار ناگواری در روح و روان افراد می‌گذارد. 

حکیم‌زاده تصریح کرد: وجود یک نگاه جامع در مورد پیشگیری از خشونت در مدارس ضرورت دارد، زیرا خشونت و تنبیه فقط به شکل فیزیکی نیست. به تعبیر دیگر باید درباره بحث خشونت و قلدری در مدارس به والدین، معلمان و دانش‌آموزان آگاهی لازم را بدهیم و راجع به حقوق‌شان بیشتر با آنها صحبت کنیم تا افراد از این طریق یک نگاه جامع به بحث خشونت و قلدری مدارس داشته باشند و تنها تمرکزها روی وقایع خاص نباشد. قطعا اگر این برنامه و نگاه جامع را داشته باشیم، اتفاقات ناگوار از این دست را کمتر خواهیم دید.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش در خصوص جنبه‌های دیگر خشونت که روی دانش‌آموزان اعمال می‌شود، توضیح داد: یکی از جنبه‌های تنبیه یا اعمال خشونت که مغفول مانده و کمتر به آن توجه شده جنبه‌های غیرفیزیکی یا کلامی است. این نوع خشونت‎ها اتفاقا تاثیر ماندگارتری بر روح و روان دانش‌آموزان دارد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش گفت: زمانی که با اجتماعات انسانی و افراد زیادی سر و کار داریم، همیشه ممکن است اشتباهی اتفاق بیافتد و با آن برخورد هم بشود، اما باوجود برخوردهایی که شده گاهی ممکن است، دوباره شاهد اعمال خشونت از سوی دیگر اشخاص باشیم. راهکار این مساله داشتن نگاه جامع و ارائه آموزش‌های لازم در این زمینه به والدین، دانش‌‌آموزان و معلمان است.