مالک مجتمع اقامتی، تفریحی، تجاری و گردشگری ارسلان لافت قشم گفت:  اخیرا مشکلات اقتصادی باعث شده مسافران کمتری برای گردش به جزیره قشم سفر کنند و این امر در سال‌های آتی تاثیر به سزایی بر گردش مالی پروژه های تجاری خواهد گذاشت. بنابراین ادامه کار پروژه‌های تجاری، نیازمند حمایت بیشتر دولت به خصوص سازمان منطقه آزاد قشم و سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری است.

محمد امین اخلاصی، در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا گفت:‌ مجتمع اقامتی، تفریحی، تجاری و گردشگری ارسلان لافت قشم با بیش از 29 هزار متر مربع زیربنا با مجوز رسی سازمان منطقه آزاد قشم در دو طبقه بر دهانه شاهراه ورودی جزیره قشم یعنی اسکله لافت با هزینه نزدیک به 40 میلیارد تومان احداث و در ابتدای سال 94  با حضور سلطانی‌فر، رئیس وقت سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و  مومنی، رئیس سازمان منطقه آزاد قشم و امامان جمعه محترم افتتاح شده است.

وی افزود: این پروژه در نزدیکی احداث پل خلیج فارس و 400 متری گمرک ترانزیت بندر لافت و 3 کیلومتری بندر تاریخی لافت قرار گرفته است. همچنین فاصله این پروژه تا فرودگاه قشم 15 دقیقه است. اخلاصی با بیان اینکه بیش از 90 درصد مسافران قشم از اسکله لافت عبور می کنند، ‌افزود: اسکله لافت محل تردد مسافرانی است که قصد دارند با خودروهای شخصی وارد جزیره شوند. این موقعیت جغرافیایی باعث شده تا اینجانب به سرمایه‌گذاری در این منطقه علاقه‌مند شوم.

وی با بیان اینکه نمای بیرونی آن الهام گرفته از معماری اصیل و کهن بندر لافت (بادگیر) بوده و طراحی داخل آن بسیار زیبا، مدرن است، افزود: این مجتمع دارای بخش تجاری در دو طبقه همکف و هتل و هتل آپارتمان، مجموعه تالارها، رستوران، فودکورت، شهربازی، آمفی تئاتر، سالن آرایش و آتلیه عکس در طبقه اول است.

مالک مجتمع اقامتی، تفریحی، تجاری و گردشگری ارسلان لافت قشم ادامه داد:‌ بخش تجاری این مجتمع در طبقه همکف دارای بیش از 540 واحد بوده که برای تامین نظر سرمایه گذاران دارای متراژ های متفاوت و موفقیت های مکانی متنوع است. وی در مورد هتل این مجتمع اظهار کرد: هتل ارسلان با ارائه بیش از 36 واحد اقامتی به صورت اتاق و سوئیت، طراحی شده و در کنار آن هتل آپارتمان ارسلان احداث شده که دارای 31 سوئیت مجهز و مبله است. همچنین مجموعه تالارهای مجتمع شامل دو تالار بزرگ 1000 نفره، آمفی تئاتر، آتلیه عکس است.

اخلاصی عنوان کرد:‌ شهربازی ارسلان با مساحتی بالغ بر 1850 متر مربع محیط امن و شاد برای کودکان و بزرگسالان تامین می کند.

وی در خصوص اشتغال‌زایی پروژه ارسلان بندر لافت گفت: در ابتدای کار پیش‌بینی شده بود این پروژه برای 1200 نفر اشتغال ایجاد کند؛ اما متاسفانه به دلیل رکود اقتصادی، در حال حاضر تقریبا 140 نفر نیرو به طور مستقیم و 190 نفر به طور غیر مستقیم در این پروژه مشغول به کار هستند. اخلاصی از برگزاری جشنواره شب‌های لافت در مجتمع اقامتی، تفریحی، تجاری و گردشگری ارسلان لافت قشم خبر داد و گفت:‌ این جشنواره هر ساله در 20 شب در فصل زمستان برگزار و در پایان نیز جوایزی ارزنده اهدا می شود.

وی در خصوص آثار تاریخی این شهر گفت: در این شهر بادگیرهای لافت،‌ قلعه نادری، چاه‌های طلا، برج‌های دیده بانی، جنگل حرا و ... قرار دارد.

مالک مجتمع اقامتی، تفریحی، تجاری و گردشگری ارسلان لافت قشم با اشاره به تاکید رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مبنی بر توسعه بوم گردی،‌ اظهار کرد: قصد داریم بوم گردی را در شهر لافت راه اندازی کنیم به همین منظور مرمت خانه‌های تاریخی در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه این پروژه با وجود مشکلات اقتصادی به پایان رسیده است گفت:  امروزه مشکلات اقتصادی باعث شده مسافرانی کمتری برای گردش به جزیره قشم سفر کنند و این امر در سال‌های آتی تاثیر به سزایی بر گردش مالی پروژه‌های تجاری خواهد گذاشت. بنابراین ادامه کار پروژه‌های تجاری، نیازمند حمایت بیشتر دولت به سازمان مناطق آزاد و خصوص سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری است.

 اخلاصی از علی‌اصغر مونسان، به‌عنوان رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری درخواست کرد تا از مجتمع اقامتی، تفریحی، تجاری و گردشگری ارسلان لافت قشم که باعث رونق منطقه شده، بازدید و آن را برای شکوفا شدن حمایت کند.