سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد که حمایت‌های غذایی و اجتماعی دولت درخصوص گروه‌های آسیب‌پذیر و اقشار ویژه از نیمه دوم سال جاری اجرایی می‌شود.

انوشیروان محسنی بندپی در گفت‌وگو با ایلنا، درخصوص برنامه دولت برای افزایش دستمزد کارگران و کارگروه‌های آسیب‌پذیر در برابر افزایش قیمت‌ها گفت: برنامه دولت در این باره شامل دو بخش است؛ یکی، حمایت از معیشت عام جامعه و دیگری حمایت از گروه‌ها و اقشار ویژه که شامل پنچ دهک پایین جامعه می‌شود.

وی ادامه داد: بعد از بررسی میزان برخورداری و بهره‌مندی این پنج دهک در برابر افزایش قیمت‌ها و مشخص شدن نتایج بررسی‌ها، تمام تلاش ما این است که حمایت‌های برنامه‌ریزی شده که در قبال حمایت‌های غذایی و حمایت‌های اجتماعی می‌شود را انجام دهیم تا فشارهای ناشی از نوسانات بازار و افزایش قیمت‌ها را پوشش دهیم.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به این پرسش که این حمایت‌ها از چه زمانی اجرایی می‌شود، گفت: نتایج بررسی‌ها تا نیمه اول مهر مشخص خواهد شد، زیرا سازمان برنامه و بودجه به دنبال اجرایی کردن آن در شش ماه دوم سال جاری است.

با ظرفیت‌های کشور

از این شرایط عبور می‌کنیم

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین در نشست با استاندار، نمایندگان مجلس و کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان اصفهان خاطرنشان کرد: با تکیه بر امکانات، زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های کشور از این شرایط عبور می‌کنیم .

محسنی بندپی گفت: طبق آمارهای مرکز پژوهش‌های مجلس رشد اشتغال در کشور انجام شده است .

وی تاکید کرد: مبحث اشتغال در هیچ زمانی سیاسی نبوده و طرح اشتغال روستایی وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی با کار کارشناسی و به شکل دقیق رصد می‌شود و سامانه‌ای در شهرستان‌های سراسر کشور در دست راه‌اندازی است که اطلاعات این طرح را به شکل شفاف در دسترس قرار می‌دهد .

محسنی بندپی گفت: به‌زودی درزمینه کارآفرینی و طرح کارورزی و به منظور اتصال  فارغ‌التحصیلان به بازار کار نیز از سامانه‌ای رونمایی خواهیم کرد .

وی برنامه ملی حمایت از معیشت عام و افراد خاص را از سیاست‌های دولت عنوان کرد که به‌زودی جزئیاتش اعلام می‌شود .

صیانت از اشتغال موجود  را با جدیت دنبال می‌کنیم

معاون وزارت‌ کار نیز، صیانت از اشتغال موجود را از برنامه‌های مهم و در دستور کار این وزارتخانه عنوان کرد.

عیسی منصوری، در ادامه این نشست، گفت: شاخص‌های عملکردی نشان می‌دهد استان اصفهان از لحاظ اشتغال در وضعیت خوبی قرار دارد. وی تصریح کرد: حمایت از واحدهایی که اکنون در حال کار هستند را دنبال می‌کنیم و به سمت تقویت  اشتغال در بخش خدماتی، گردشگری، آی‌تی و ... هستیم.