یک جایزه بین‌المللی برای فیلم «سارا و آیدا»

مازیار میری جایزه بهترین کارگردانی را برای فیلم «سارا و آیدا» از جشنواره فیلم‌های خانوادگی روسیه کسب کرد. در این فیلم پگاه آهنگرانی و غزل شاکری نقش آفرینی می‌کنند. به گزارش خبرآنلاین، فیلم «سارا و آیدا» در بخش مسابقه چهاردهمین جشنواره فیلم‎‌های خانوادگی روسیه در شهر یاروسلاول به نمایش درآمد و در مراسم اختتامیه جشنواره مازیار میری جایزه بهترین کارگردانی را برای این فیلم دریافت کرد. این فیلم تاکنون در جشنواره‌های فیلم‌های ایرانی در دالاس شید (تگزاس)، سینه ایران (تورنتو)، فیلم‌های آسیایی (بارسلونا)، تفلیس، برنامه تکمیلی خانه آسیا (مادرید)، یازدهمین جشنواره بنگلور و جیپور (هند) حضور داشته است و در جشنواره جیپور هند سال ۲۰۱۸، جایزه بهترین فیلم آسیایی را دریافت کرد. چهاردهمین جشنواره فیلم‎‌های خانوادگی روسیه از ۱۶ تا ۲۲ تیر (۷ تا ۱۳ جولای) در شهر یاروسلاول برگزار شد.

    

در بخش بهترین فیلم کوتاه اعلام شد

مرضیه ریاحی برنده جایزه «زردآلوی طلایی»

جایزه بهترین فیلم کوتاه جشنواره «زردآلوی طلایی» به مرضیه ریاحی رسید به گزارش ایلنا ،جایزه زردآلوی طلایی بهترین فیلم کوتاه جشنواره به «کلاس رانندگی» ساخته مرضیه ریاحی به نمایندگی از ایران اهدا شد. 

«کلاس رانندگی» پیش از این در چهل و نهمین جشنواره «تامپره» فنلاند، پنجاه و نهمین جشنواره «کارتاگنا» کلمبیا، هجدهمین جشنواره «ترایبکا» آمریکا و سی و سومین جشنواره «ادمونتون» کانادا حضور داشته است. شانزدهمین جشنواره فیلم «زردآلوی طلایی» ارمنستان ۷ تا ۱۴ ژوئیه در ایروان برگزار شد.

    

شاه‌کش تابستان اکران می‌شود

عباس نادران، تهیه‌کننده فیلم سینمایی «شاه‌کش» با اشاره به آخرین وضعیت این فیلم گفت: قرارداد اکران «شاه‌کش» با شرکت سینمایی نمایش گستران منعقد شده و در حال تولید مواد تبلیغی فیلم هستیم. بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار است این فیلم تابستان امسال و بعد از ثبت قرارداد در شورای صنفی نمایش اکران شود. وی همچنین درباره اینکه گفته می‌شود نیروی انتظامی با نمایش این فیلم مخالف بوده است گفت: پروانه نمایش این فیلم بدون هیچ مشکلی صادر و سوء‌تفاهم‌هایی که ایجاد شده بود با گفتگو حل شده است. «شاه‌کش» به کارگردانی وحید امیرخانی و تهیه‌کنندگی عباس نادران و با حضور مهناز افشار، هادی حجازی‌فر، مهدی کوشکی، علی کمالی، فرید سجادی حسینی، پیمان مقدمی و مجید صالحی ساخته شده است. 

    

الهام چرخنده: 

محجبه که شدم قرارهای کاری‌ام کنسل شد

الهام چرخنده در «اجتماع بزرگ مردمی عفاف و حجاب» در همدان با تأکید بر اینکه حجاب یک توصیه الهی است، گفت: چادر و حجاب پنج متر پارچه نیست، رکن اصلی تقواست، اما برخی به بهانه تحریم قیمت آن را افزایش دادند. امروز هفتمین سال از محجبه شدن من در جوار حرم حضرت معصومه (س) در قم می‌گذرد، این اتفاق باعث شد تا بسیاری از افراد، رفتار من را قضاوت کنند. از زمانی‌که محجبه شدم، پنج قراردادی که برای بازی داشتم را کنسل کردند. خیلی از افراد پس از محجبه شدنم تلاش کردند که دیگر من دیده نشوم چراکه همکارانم از این اتفاق در شوک بودند و طیف مقابل نیز در شک، در حالی‌که این دیده نشدن همانی بود که من به دنبالش بودم.