معرفی کیم جونگ اون به عنوان «رئیس دولت» کره‌شمالی

رهبر کره‌شمالی در چارچوب قانون اساسی جدید این کشور به طور رسمی به عنوان رئیس دولت کره‌شمالی و فرمانده کل نیرو‌های مسلح ارتش معرفی شد. به گزارش سی‌ان‌ان، برخی ناظران معتقدند که این تحولات احتمالا با هدف فراهم کردن مقدمات توافق با آمریکا انجام شده است.

در چارچوب قانون اساسی جدید، کیم جونگ اون به عنوان رئیس کمیسیون امور دولتی (یک پست ارشد دولتی که در سال ۲۰۱۶ میلادی ایجاد شد) و نماینده عالی همه مردم کره شمالی انتخاب شده است. این تغییر به معنای آن است که کیم رئیس دولت و فرمانده کل قوا است.

    

جمهوری‌خواهان در پی تدوین قانون آن هستند:

ممنوعیت صدور ویزا برای خاندان سعودی

جمهوری‌خواهان مجلس سنای آمریکا در پی تدوین قانونی هستند که مانع از صدور ویزا برای اعضای خانواده سلطنتی سعودی به علت مسائل حقوق بشری برای سفر به این کشور شود. قانونی که رئیس‌جمهور آمریکا امکان وتوی آن را نداشته باشد.

نشریه تایم با انتشار این خبر نوشت که جیم ریچ رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا از ایالت آیداهو قصد دارد از این طرح رونمایی کند. طرحی که در صورت تبدیل شدن آن به قانون می‌تواند صدها نفر از اعضای خانواده پادشاهی سعودی را از سفر به آمریکا منع کند.

جیم ریچ نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که این قانون تلاش دارد تا روابط میان ایالات متحده آمریکا و عربستان سعودی را در ابعاد مختلف تغییر دهد.

    

اولین محموله سامانه پدافندی اس400- وارد ترکیه شد

وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که اولین محموله از سامانه‌های پدافند موشکی اس-400 روز جمعه وارد ترکیه شده است. پیشتر شبکه خبرترک نزدیک به دولت ترکیه با اعلام خبر تحویل اولین محموله از سامانه پدافندی اس-400 در هفته آینده، گزارش داد که این محموله توسط هواپیماهای ترابری روس روز یکشنبه بارگیری می‌شود. همچنین روزنامه ینی شفق نزدیک به دولت آنکارا در گزارشی به نقل از منابع نظامی نوشت که سامانه اس-۴۰۰ احتمالا در دو منطقه نزدیک به شهر آنکارا (پایگاه هوایی آکینجی یا شهرک عایاش) پایتخت ترکیه مستقر خواهد شد. این در حالی است که دولت آمریکا به ریاست دونالد ترامپ پیشتر هشدار داده بود به محض ورود اولین محموله از سامانه پدافند موشکی روس به خاک ترکیه، تحریم‌های سختی را بر آنکارا اعمال می‌کند.

    

چاله هوایی ۳۰ مسافر هواپیمای کانادایی را مجروح کرد

افتادن یک هواپیمای کانادایی به مقصد استرالیا در چاله هوایی، بیش از ۳۰ زخمی برجای گذاشت. به نوشته روزنامه گاردین، سخنگوی هواپیمایی کانادا گفت این حادثه مدتی پس از آن رخ داد که هواپیما از فراز جزایر هاوایی عبور کرده بود. پس از وقوع حادثه نیز مجبور به نشستن در فرودگاه هونولولو شد. وی افزود: اطلاعات فعلی حاکی از این است که تقریباً ۳۵ نفر دچار جراحت سطحی شدند. رئیس خدمات درمانی هونولولو نیز گفت طیف سنی مصدومین از کودکان تا سالخوردگان را شامل می‌شود.

    

یک مهاجم، پشت در محل اقامت ملکه انگلیس بازداشت شد

پلیس بریتانیا اعلام کرد، نیروهای پلیس لندن مردی را که از دروازه کاخ باکینگهام بالا رفته بود، بازداشت کرده‌اند. روزنامه سان چاپ انگلیس گزارش کرده که چهار دقیقه طول کشیده است تا افسران، این فرد را بازداشت کنند در حالی که در همین فاصله وی موفق شده تا خود را به منزل ملکه 93 انگلیس برساند و بر در بکوبد. بنابر این گزارش، این اتفاق تقریباً 37 سال پس از ورود یک کارگر، به نام مایکل فاگان، به کاخ باکینگهام در تاریخ 9 جولای 1982 رخ داده است. فاگان موفق شده بود تا به اتاق خواب ملکه راه پیدا کند و پیش از آن که ملکه بتواند درخواست کمک کند، با وی به مدت 10 دقیقه گفت‌وگو کرده بود.