یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن از حمله پهپادی خود به فرودگاه بین‌المللی أبها در جنوب عربستان سعودی خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از المسیره، یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، بامداد دیروز- جمعه- با استفاده از چند فروند پهپاد «قاصف K۲» فرودگاه بین‌المللی أبها در منطقه «عسیر» واقع در جنوب غربی عربستان را هدف قرار داد. یک منبع در یگان پهپادی یمن در این‌باره تصریح کرد، به دنبال این حملات پهپادی ناوگان هوایی در فرودگاه أبها تعطیل شده است. ارتش یمن، روز چهارشنبه نیز با موشک بالستیک فرودگاه أبها را هدف حملات خود قرار داد که در نتیجه آن، ۲۶ نفر مجروح شدند. ارتش و کمیته‌های مردمی یمن طی روزهای اخیر حملات موشکی و پهپادی خود به مناطق جنوبی عربستان را افزایش داده‌اند. «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن، روز سه‌شنبه به غیرنظامیان در عربستان سعودی و امارات هشدار داد  که از مراکز و تاسیاست نظامی و زیرساخت‌های حیاتی این دو کشور فاصله بگیرند.

هدف؛ رادارهای هوایی بوده است

سخنگوی ارتش یمن اعلام کرد، هدف حمله پهپادی دیروز به فرودگاه بین‌المللی ابها در عربستان، رادارهای هوایی بوده است.

«یحیی سریع» با رد ادعای عربستان مبنی بر رهگیری ۵ فروند پهپاد یمنی، تأکید کرد: «ین پهپادها از دقت بسیار بالایی برخوردارند.»

سخنگوی ارتش یمن در ادامه هشدار داد: «به حکومت سعودی می‌گوییم تا زمانی‌که تجاوزات آنها ادامه دارد، حمله ما به فرودگاه‌ها و مواضع نظامی ادامه می‌یابد.»