«شاهرخ‌خان» هنرپیشه مجید مجیدی می‌شود؟

پس از دیدار «شاهرخ‌خان» سوپراستار بالیوود با مجید مجیدی، کارگردان ایرانی در فستیوال فیلم پکن، بحث همکاری این دو در رسانه‌های هندی داغ شده است. پس از استقبال نه چندان خوب از فیلم «صفر» شاهرخ‌خان در گیشه هندوستان و دیدار این هنرپیشه سوپراستار بالیوودی با مجید مجیدی کارگردان ایرانی در فستیوال فیلم پکن، بحث همکاری این دو در رسانه‌های هندی داغ شده است. پس از شکست فیلم شاهرخ‌خان با عنوان «صفر» او سراغ فیلم‌نامه‌های متنوع و کارگردانان مختلفی رفته که ابتدا شایعه همکاری وی با «سانجای لیلا بهانسالی» در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها منتشر شده بود و حالا همکاری این اَبرستاره سینمای بالیوود با فیلمساز ایرانی «مجید مجیدی» خبر داغ رسانه‌های هندوستان شده است. این خبرها پس از دیدار این دو در فستیوال فیلم پکن که مجیدی با فیلم «آنسوی ابرها» در آن حضور داشت، قوت گرفت. مجیدی به خاطر فیلم‌های متنوعش و بهره از هنرپیشه هندی «ایشان خاطر» نزد هندی‌ها شناخته شده است. البته تاکنون از هیچ‌کدام از این دو هنرمند تایید یا تکذیب این خبر که به شدت هم در رسانه‌ها پیچیده اعلام نشده است. بنابر اخبار رسانه‌های مختلف، مجیدی پس از فیلمی که امسال در ایران تولید می‌کند، ساخت فیلم بعدی خود را در هندوستان شروع خواهد کرد. فیلم «آنسوی ابرها» اولین فیلم مجید مجیدی است که در هند ساخته شده است و بنابر گفته خود این کارگردان اثر سینمایی بعدی وی در هندوستان با نام «معدن ذغال‌سنگ» خواهد بود. داستان فیلم در شهری کوچک می‌گذرد و قهرمان داستان مردی ۳۰ ساله است. فیلمبرداری سال آینده خواهد بود. هنوز جزئیات بیشتری در مورد این پروژه منتشر نشده است.

    


کتاب زندگی‌نامه علی نصیریان منتشر شد

در معرفی این کتاب عنوان شده است: در این کتاب به قلم نگار حسینی سعی شده است علاوه بر روایت زندگی شخصی و هنری استاد نصیریان، رخدادهای هنری دهه ۲۰ تا ۹۰ هجری شمسی هم مرور شود. در بخشی از کتاب «آقای هالو» آمده است: خیلی‌ها به من می‌گویند بیایید و تجربیات خود را در زمینه بازیگری و تئاتر منتقل کنید، خب، چه چیزی را منتقل کنم؟ بیایم و به نسل جدید بگویم که در دوران دبیرستان برای تمرینات تئاتر، پارک شهر که تازه داشتند درخت می‌کاشتند و حتی دیوار و نرده نداشت ما می‌رفتیم یک گوشه تمرین می‌کردیم؟ نسل جدید با پارامترهای امروزی می‌گوید خب شما دیوانه بودید. «آقای هالو» در ۳۲۱ صفحه و با قیمت ۹۸ هزار تومان توسط انتشارات فرهنگ معاصر همزمان با سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران (۴ تا ۱۴ اردیبهشت در مصلای تهران) منتشر شده است.

    


لوکیشن «سوته‌دلان» این هفته تخریب می‌شود

برپایه خبرهای دریافتی از منابع محلی، مغازه ظروفچی در فیلم «سوته‌دلان»، اثر زنده‌یاد علی حاتمی، در آستانه تخریب قرار دارد و به احتمال زیاد در هفته جاری، منتهی به 13 اردیبهشت‌ماه 1398 تخریب خواهد شد. مغازه ظروفچی در فیلم «سوته‌دلان»، که در خیابان ایران، کوچه روحی قرار دارد، با دکوراسیون کم‌نظیر خود، یکی از معدود مغازه‌هایی به شمار می‌رفت که به تمامی بازتابنده حال و هوای مغازه‌های تهران در دوره پهلوی اول بود. سبک و سیاق ساختمان آن نیز نشان می‌دهد که در اواخر دوره قاجار یا اوایل دوره پهلوی ساخته شده است. هرچند که در سال‌های گذشته، با تغییر نمای ساختمان جلوه تاریخی آن از میان رفته بود.

برخی اهالی محل اطلاع داده‌اند که مالک بنا پیش از عملیات تخریب، دکوراسیون تاریخی مغازه را به یک مجموعه‌دار فروخته است.

با تخریب این مغازه، خیابان ایران که تا دو دهه پیش پذیرای شمار زیادی از آثار تاریخی بود، تقریبا از وجود بناهای قدیمی خالی می‌شود.