برای نخستین بار؛

«صد سال تنهایی» به سریال تلویزیونی تبدیل می‌شود

شبکه نتفلیکس با خرید امتیاز اقتباس از رمان «صد سال تنهایی» اثر مشهور گابریل گارسیا مارکز قصد دارد یک سریال تلویزیونی بر اساس این شاهکار ادبی تولید کند. این سریال نخستین اقتباس تصویری از رمان مارکز خواهد بود.

به گزارش ورایتی، این سریال به زبان اسپانیایی خواهد بود. «صد سال تنهایی» نخستین بار در سال ۱۹۶۷ منتشر شد و تا به حال ۵۰ میلیون نسخه از آن در سراسر جهان به فروش رفته و به ۴۶ زبان ترجمه شده است.

رودریگو گارسیا پسر گابریل گارسیا مارکز و گونزالز گارسیا بارکا تهیه کنندگان اجرایی سریال نتفلیکس خواهند بود و بیشتر صحنه‌ها در کلمبیا فیلمبرداری خواهد شد. نتفلیکس جزئیات بیشتری درباره سریال «صد سال تنهایی» منتشر نکرده است.

رودریگو گارسیا با انتشار بیانیه‌ای در این زمینه اعلام کرد: «پدر ما به مدت چند دهه حاضر نشد حق ساخت فیلم بر اساس «صد سال تنهایی» را واگذار کند چون اعتقاد داشت با محدودیت زمانی یک فیلم سینمایی نمی‌تواند ساخته شود و تولید آن به زبانی جز اسپانیایی عادلانه نیست.»

او در ادامه با اشاره به «عصر طلایی سریال‌ها» و «کیفیت سینمایی محتوای» این آثار گفته که این بهترین زمان برای اقتباس است و مخاطبان جهانی نتفلیکس برای سریالی بر اساس این رمان مناسب است.

گابریل گارسیا مارکز پنج سال پیش در ۸۷ سالگی درگذشت.

    


عضو کانون فیلمنامه‌نویسان سینمای ایران:

خانه سینما نهادی ناتوان با عملکردهای عجیب است

عضو کانون فیلمنامه‌نویسان سینمای ایران در پی اجبار هیأت مدیره خانه سینما برای ثبت صنوف سینمایی در وزارت کار با انتقاد شدید نسبت به این اتفاق گفت: خانه سینما نهادی الکن، ناتوان و همراه با عملکردهای عجیب شده است، مسئولان، خانه سینما را نهادی کج و کوله کرده‌اند و هیچ حساب و کتاب درستی در عملکردهای‌شان دیده نمی شود.

پیمان عباسی افزود: سینما بسیار بی‌رحم است؛ متأسفانه مدت‌ها است بسیاری از فیلمسازان نامدار و بزرگ این کشور که آثار درخشانی از خود به یادگار گذاشته اند امکان حضور و فعالیت ندارند و در صنوف دیگر نیز وضعیت به همین صورت است. آن‌قدر اوضاع ما بد است که از کمک هر نهادی برای بهبود وضعیت زندگی اهالی سینما استقبال می‌کنیم حتی اگر آن نهاد کمیته امداد باشد با طیب خاطر به استقبالش می‌رویم اما اجازه نمی‌دهیم آزادی عمل صنوف را با انجام کارهای غلط از ما بگیرند.

این سینماگر تأکید کرد: ما  این روزها حق بیمه‌مان را خودمان می دهیم، بیمه تکمیلی با رقمی بالاتر از صنوف غیرسینمایی در اختیار ما گذاشته می‌شود ما بیشترین پول را برای گرفتن کمترین امکانات می‌دهیم، آیا این معنای واقعی صنف و کار صنفی است؟ خانه سینما واقعاً چه کاری انجام می‌دهد؟ ما نباید پول بیمه‌مان را که روزگاری قرار بود خانه سینما پرداخت کند از جیب بدهیم! آقایان بهتر است به فکر این وضعیت محیرالعقول و عجیب باشند که در هیچ جای دنیا نمونه آن مشاهده نمی‌شود.